וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלינוער לויטן תשמש כמנכ"לית "למענם"

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 9:28

שנתיים לאחר הקמתה ולאחר שצירפה אליה כבר למעלה מ-1,400 מתנדבים, עמותת "למענם" הפועלת להנגשת רפואה איכותית, זמינה אישית וללא תשלום עבור שורדי השואה החיים בישראל, בחרה באלינוער לויטן לתפקיד המנכ"לית הראשונה של העמותה

שנתיים לאחר הקמתה ולאחר שצירפה אליה כבר למעלה מ-1,400 מתנדבים, עמותת "למענם" הפועלת להנגשת רפואה איכותית, זמינה אישית וללא תשלום עבור שורדי השואה החיים בישראל, בחרה באלינוער לויטן לתפקיד המנכ"לית הראשונה של העמותה.

לויטן (43) כהנה במגוון תפקידים בכירים בארגונים חברתיים בישראל, שימשה ב-11 השנים האחרונות כסמנכ"לית בעמותת "גדולים מהחיים", תפקיד בו קצרה הצלחות רבות אשר הביאו להרחבה משמעותית של תקציב העמותה, הנעת תהליכים לשינוי חקיקה למען משפחות וילדי העמותה והרחבה של שירותי העמותה לציבור.

הבחירה בלויטן התקיימה לאחר תהליך איתור סדור שערכו ב'למענם' אליו פנו עשרות מועמדים, ולויטן נבחרה פה אחד על ידי הנהלת העמותה לאחר שהתבלטה מעל שאר המועמדים.

אלינוער לויטן שוורץ. גדי אהד,
אלינוער לויטן שוורץ/גדי אהד

בעקבות המינוי אמרה לויטן: "אני רואה בפעילות של 'למענם' שליחות וזכות. דור שורדי השואה שחי עדיין בקרבנו הולך ומתמעט, ועלינו לפעול במהירות על מנת להבטיח שכל אחד מהם יזכה לטיפול רפואי מהיר שיאפשר להם לחיות את חייהם באיכות. זה המעט שאנו יכולים לעשות למען מי שהקריבו כל כך הרבה למען העם היהודי".

ד"ר תמרה קוליץ, מייסדת העמותה: "תוך פחות משנתיים הפכה 'למענם' למרכיב חשוב במעגל הסיוע לשורדי השואה, תוך שהיא מסייעת לשיפור מצבם הרפואי של אלפי שורדים. לאחר שהוכיחה את נחיצותה, וכחלק מתהליך צמיחה ורצון להגדיל את מעגלי הפעילות והסיוע שמספקת העמותה, מינוי מנכ"לית הוא אבן דרך משמעותית להובלת הארגון קדימה. אני שמחה על הצטרפותה של אלינוער למשפחת 'למענם' ובטוחה שיחד נוכל להרחיב ולהעמיק את הסיוע הרפואי לשורדים ובני משפחותיהם".

עמותת "למענם" נוסדה לפני כשנתיים, בראשית מגפת הקורונה, על-ידי ד"ר תמרה קוליץ ובפרק זמן קצר הצליחה להביא להתגייסות אדירה של רופאים ואנשי צוות רפואי מתנדבים המסייעים לכל פנית שורדי שואה. בעמותה פועלים כ-1400 מתנדבים, בהם 900 רופאות ורופאים, ומנגישים רפואת מומחים איכותית, בכל תחומי הרפואה, בזמני המתנה קצרים וללא תשלום.

ברקע דעיכת הגל החמישי של הקורונה, נתוני למענם מצביעים כי קיים קושי גדול בקרב ניצולי שואה לקבל שירותים רפואיים בשל קשיים בירוקרטיים, פחד לצאת ולקבל טיפול רפואי, וקשיי ניידות. מנתוני סקר שערכה העמותה לרגל יום השואה הבינלאומי עלה כי ל-72% מניצולי השואה ממתינים לטיפול רפואי מומחה קרוב ל-3 חודשים ול-61% מהם אין גישה או יכולת להתנייד לטיפולים רפואיים, ולכן אינם זוכים לטיפול רפואי ראוי בהתאם.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully