וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט לשיא של 29 חודשים; עלה ל-36.32 דולר לחבית

יהודה שויצר

13.2.2003 / 21:28

חשש שראש צוות פקחי האו"ם ידווח למועצת הביטחון שעיראק לא נתנה הסבר מספק להיעלמות מאגרי הנשק הבלתי קונווציונלי; מלאי האנרגיה של ארה"ב בשפל של כ-20 שנה



מחיר הנפט הגולמי זינק ביותר מ-1% במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ל-36.32 דולר לחבית. מחיר הנפט זינק מאתמול לשיא של 29 חודשים, לאחר שמלאי האנרגיה של ארה"ב נפל לשפל של קרוב לעשרים שנה. למגמה זו תרם גם החשש שהאנס בליקס, ראש צוות הפקחים של האו"ם, ידווח למועצת הביטחון שעיראק לא מסרה הסבר מספק להיכן נעלמו מאגרי הנשק הבלתי קונווציונלי, עדות שתגביר את הסכנה למלחמה. יורי פדוטוב, סגן שר החוץ הרוסי ששמע הצגה מוקדמת של דברי בליקס למועצה, אמר כי זה ידווח שעיראק לא חשפה את מקומם של כלי נשק כימיים וביולוגיים וטילים בלתי חוקיים.



מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, אמר אמש לקונגרס כי פלישה של צבא ארה"ב לעיראק עלולה להוביל למאבק צבאי ממושך, ולהגביר את הסכנה מפני פיגוע טרור בתחומי ארה"ב. הגירעון התקציבי שתרשום השנה ממשלת ארה"ב יחריף כתוצאה מפלישה ממושכת ויקרה, היות שהוצאות הפלישה לא נכללו בתקציב המקורי.



מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב ירד במפתיע בשבוע שעבר, כתוצאה מנפילה ביבוא וגידול בקצב הייצור של בתי הזיקוק. משרד האנרגיה האמריקאי הודיע כי המלאי קטן ב-4.5 מיליון חביות ל-269.8 מיליון. הירידה הביאה את המלאי של ארה"ב לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 1975 והוא נמוך כעת מרמה אותה מגדיר משרד האנרגיה כ"רמה תפעולית מינימלית", ומתחת למינימום המומלץ של הרשויות. רמות המלאי של נפט להסקה, דלק למכוניות ודלק למטוסים נמוכות אף הן מרמותיהן בשנה שעברה.



בחודשיים האחרונים זינק מחיר הנפט ב-28% על רקע ההחרפה במתיחות הבטחונית. על פי הערכות, הנפט יעבור את רף ה-40 דולר עוד בטרם תפרוץ מלחמה במפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully