וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשראי של פוטין נגמר: גם ויזה ומאסטרקארד הצטרפו לסנקציות

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 14:33

עוד מכה כלכלית שאולי לא תכאיב ישירות לפוטין, אבל לבטח תפגע בתמיכה בו בארצו: מהיום לקוחות של בנקים רוסיים אינם יכולים עוד להשתמש בכרטיסי האשראי מסוג ויזה ומאסטרקארד שברשותם. ענקיות האשראי הודיעו כי הן פועלות בהתאם להנחיות הממשל האמריקאי והרשימות שפרסם

שתיים מחברות האשראי הגדולות והמוכרות בעולם, ויזה ומסטרקרד, הודיעו כיד הוציאו את לקוחות הבנקים הרוסיים ממאגר מי שזכאים ליהנות משירותי האשראי שלהן, בהתאם להנחיות הממשל האמריקאי.

כבר אתמול הודיעה מאסטרקארד כי היא פועלת להשעייה של לקוחות מוסדות פיננסיים רוסים, ששמותיהם פורסמו ברשימת אלה שעליהם מוטלות סנקציות - והיום אישרו בחברה כי המשימה הושלמה וכל הגופים הנכללים ברשימות שאותן פרסם הממשל האמריקאי איבדו את זכותם להשתמש בשירותי החברה.

זמן קצר לאחר מכו הודיעה גם ויזה על הליך דומה שנקטה נגד בנקים ומוסדות פיננסים אחרים שמופיעים ברשימה "האסורה" של הממשל.

mastercard. יח״צ,
עסקה מאושרת בידי מאסטרקארד? לא אם אתה לקוח של גורם פיננסי שהוחרם במערב/יח״צ

כזכור, כבר בסוף השבוע, מיד לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה, הודיע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על נקיטת צעדים כלכליים נגד רוסיה. מאז עמלו האמריקאים לשכנע גם את מדינות אירופה להצטרף לסנקציות ואף להחמירן, הליך שהחל בעצלתיים, בגלל התלות הגדולה יחסית של מדינות אירופה ברוסיה, בעיקר בכל הקשור למשק האנרגיה.

מאז הוחרפו הצעדים, בין אם כתוצאה מהתגובה הרוסית שהשמיע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נגד הסנקציות שהוטלו עליו, או כתוצאה מלחץ דעת הקהל במערב שדורשת מהממשלות לבלום את רוסיה בצעדים חריפים עוד יותר.

בתחילת השבוע נודע כי פלטפורמות התשלומים המקוונים של גוגל-פיי ואפל-פיי החלו לחסום משתמשים רוסים, אך צעד זה פגע במעטים בלבד, בשל שיעורי חדריה נמוכים של האפליקציות האלה לחיי המסחר ברוסיה.

השעייתם של מוסדות פיננסיים כבנקים וכן של לקוחות פרטיים מחברות האשראי המוכרות, היא כבר צעד משמעותי יותר - וגם אם אין מדובר בשיבוש של חיי היום יום ברוסיה, בה עדיין מתבצעות עסקאות רבות במזומן, יש כאן פגיעה יוקרתית במעמדה הבינלאומי של המדינה ובעיקר בשכבות הגבוהות יותר.

undefined. sxc.hu, Zahav.ru
ויזה - כרטיס האשראי כבר לא רלוונטי לבעלי חשבונות בבנקים הרוסיים שהוחרמו על ידי המערב/Zahav.ru, sxc.hu

למרות שרבים במערב הטילו ספק ביכולתם של הסנקציות להשפיע, נדמה כי על אף שממשל פוטין נערך להן, הרי שהוא הופתע מעט מחומרתן.

שלשום ספג הרובל הרוסי מכה קשה כאשר ערכו ירד בקרב ל-50%. אמנם השער תוקן מאז מעט, אבל למרות ניסיונות של השלטונות ברוסיה למנוע את זליגת התמונות למערב, תמונות של תורים ארוכים בהם נראים אזרחים רוסים ממתינים כדי למשוך מזומנים מהבנקים, דלפו לרשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully