וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: אצל הפלסטינים לא מעלים את מחירי הדלק

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 15:42

בעוד בישראל משלמים החל מאמש בחצות מחיר של יותר מ-7 שקלים לליטר בנזין 95, הפתיעה דווקא הרשות הפלסטינית שהדיעה כי מחיר בדלק בתחומה נשאר ללא שינוי. למי שרוצה לחסוך: המחיר מעבר לקו הירוק: 6.33 שקל לליטר בלבד

האם מה שלא הצליחו לעשות אינספור ועידות שלום וטיוטות של הסכמים מסובכים מחיר הדלק יצליח לעשות? עם היודע עליית מחירי הדלק בישראל, מיהר העיתונאי פאדי אמון לצייץ השבוע כי "הרשות הפלסטינית החליטה שמחירי הדלק נשארים ללא שינוי, כך שמחיר ליטר בנזין יעמוד על 6.33 שקלים ולא יתייקר.

וואלה! ניסה גם הוא להינות מפירות השלום הכלכלי וצלצל אל מספר תחנות דלק פלסטיניות, במענה לשאלתנו בתחנת הדלק בבית ג'אלה מסרו לנו שאכן מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 יעלה 6.33 שקלים חדשים. בתחנת דלק אחרת בבית לחם היו אדיבים אך הסבירו לנו שיש מכשולים ביורוקרטיים למכור באופן מסחרי גז לתושבי ישראל. בתחנת דלת אחרת ליד רמאללה הודיעו לנו שהם לא משוחחים עם אל-ג'זירה.

הודעת הקפאת מחירי הדלק של משרד האוצר הפלסטיני. ללא, תמונות גולשים
הודעת משרד האוצר הפלסטיני אודות תעריפי הדלק בתחומי הרשות/תמונות גולשים, ללא

כזכור משרד האנרגיה הודיע השבוע על עליית מחירי הדלק כך שהמחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן, בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.05 ש"ח לליטר.

במשרד הסבירו את עליית המחירים במילים הבאות: מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף: "עליית מחירי הנפט הגולמי ליוותה את החודש האחרון, הן בשל המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה והן בשל העובדה כי מדינות רבות בעולם חוזרות לפעילות כמעט מלאה בעקבות דעיכת גל הקורונה החמישי.

פלישת רוסיה בסוף השבוע שעבר לאוקראינה הובילה לעלייה נוספת במחירי חבית הנפט, שחצה את רף ה-100 דולר ביום חמישי האחרון. ביום שישי, לאחר שהתברר שהסנקציות שמטיל המערב אינן כוללות סנקציות בתחום האנרגיה, חלה התמתנות של מחיר החבית, אך היא עדיין גבוהה משמעותית ממחירה בסוף החודש שעבר.

מחיר הדלק הנוכחי בישראל הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2014, נחזור ונמליץ להשוות מחירים בין התחנות וכמובן לנסוע בזהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully