וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג מותירה על כנו דירוג Aaa.il יציב לחברת תשתיות אנרגיה

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 15:53

חברת הדירוג מידרוג, מקבוצת Moody's פרסמה שהיא מאשרת מחדש את דירוג האשראי (Aaa.il) עבור חברת תשתיות אנרגיה

מידרוג מותירה על כנו דירוג Aaa.il יציב לחברת תשתיות אנרגיה: חברת הדירוג מידרוג, מקבוצת Moody's פרסמה היום, יום שלישי 01.03.2022, שהיא מאשרת מחדש את דירוג האשראי (Aaa.il) עבור חברת תשתיות אנרגיה בע"מ (לשעבר תש"ן).

בדו"ח מציינת מידרוג כי תשתיות אנרגיה הינה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל, המהווה, זרוע ביצועית של המדינה לקיום ביטחון אנרגטי בשגרה ובחירום. החברה מפעילה את מערך הולכת הנפט ותזקיקיו בכלל מדינת ישראל. כמו כן, מתפעלת החברה היקף משמעותי של מתקני אחסון לנפט ותזקיקיו, לצורך שימוש שוטף ולצורכי חירום של משק האנרגיה. תשתיות אלו הינן תשתיות החיונית לתפקודה של מדינת ישראל ולתפקודו של משק האנרגיה הישראלי.

בשיקוליה לדירוג, מפרטת מידרוג שפעילות החברה נעשית במסגרת רגולטורית יציבה בעלת היסטוריה חיובית, המתבטאת, בין היתר, במתודולוגיית קביעת תעריף שקופה וברורה, ובהכרה בהוצאות החברה באופן הממתן את חשיפות החברה לסיכוני הכנסות ולחשיפות פיננסיות אחרות.

בנוסף, מציינים במידרוג כי לתשתיות אנרגיה יש תכנית השקעות רחבה אשר עתידה להגדיל באופן משמעותי את פעילות החברה. בין תוכניות החברה ניתן לציין את פרויקט הרציפות התפקודית אשר נועד להבטיח את רציפות אספקת החשמל בחירום. כמו כן מתמקדת החברה באחסון מרבית המלאי האסטרטגי של מדינת ישראל לחירום. תשתיות אנרגיה מהווה חלק מהותי בתפקוד משק האנרגיה בשגרה ובחירום ובשל כך קיימת זיקה חזקה בין המדינה לבין החברה המשקפת את שילוב האינטרסים בין השתיים.

מידרוג מעריכה את תמיכת המדינה בחברה כגבוה מאד וכן את התלות בין המדינה לחברה כגבוהה, כאשר הערכות אלו מהוות נדבכים משמעותיים בדירוג.

לאור תוכניות המדינה לאפס פליטות פחמן עד 2050, פועלת תשתיות אנרגיה בשיתוף משרד האנרגיה לשינוי תמהיל אחסון והולכת האנרגיה של מדינת ישראל לקראת עתיד אנרגטי התואם את יעדי הממשלה. במסגרת תוכנית זו הודיעה תשתיות אנרגיה כי היא תקים מתקן לייצור ואגירת מימן ירוק, שנחשב להבטחה במעבר לאנרגיות מתחדשות, בהיותו בעל פוטנציאל ליישומי תעבורה ואגירה בקנה מידה משמעותי.

יו"ר תשתיות אנרגיה, משה קלצ'ין. השתתפויות בנכסים,
יור תשתיות אנרגיה, משה קלצ'ין/השתתפויות בנכסים

יו"ר תשתיות אנרגיה, משה קלצ'ין: "הדירוג הגבוה יאפשר לנו להמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח עם המערכת הפיננסית, ולהמשיך בצמיחת החברה ובפיתוח הפרויקטים החדשניים אותם אנו מובילים בתחום האנרגיה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully