וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל - כנס לאנרגיה מתחדשת בחקלאות

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 17:57

מכון המחקר מיגל חובר לחוקרים בין-לאומיים, משרדי ממשלה ומכוני מחקר לקידום עתיד האנרגיה המתחדשת

היום (שלישי) נערך כנס SUNNYSIDE APV SUMMIT לאנרגיה מתחדשת בחקלאות מכון המחקר מיגל, יחד עם מכון FRAUNHOFER הגרמני. הכנס, שהינו ראשון מסוגו בישראל, נועד לאגד את כל הגורמים בעלי הידע, המומחיות והסמכות בנושא יחסי הגומלין שבין חקלאות, כלכלה, סביבה וחברה. מכון מיגל פועל למעלה מ-40 שנים ומקיים פעילות מחקרית-יישומית פורצת דרך, אשר מייצרת צמיחה כלכלית אזורית ומתמקד בתחומי החקלאות, מזון, תזונה, בריאות, ביוטכנולוגיה וסביבה, ועוסק רבות בקידום ידע ופתרונות לטובת פיתוח בר קיימא.

המכון חבר יחד עם חברות האנרגיה לחקלאים, למכוני מחקר ישראליים ובינלאומיים, מובילי רגולציה ונציגי משרדים ממשלתיים, גורמי מימון, וחברות סטארטאפ וטכנולוגיה, במטרה לייצר ידע איכותי ואמין שיאפשר לקדם את הטכנולוגיה האגרו פוטו-וולטאית בישראל - טכנולוגיה חדשנית הפועלת לאחד את פתרונות האנרגיה המתחדשת והחקלאות, ובעזרת לוחות אנרגיה סולארית בשטחי גידול חקלאים מאפשרת לבצע דו-שימוש בקרקע - לייצור מזון ואנרגיה מתחדשת.

במסגרת הכנס, הוצגו מחקרים רלוונטיים לחקלאות, העוסקים בהשפעות הטכנולוגיה והמערכת האגרו פוטו-וולטאית, על רכיבי הצמח השונים במהלך תקופת הגידול, ועל החקלאות בכלל. ההיבטים הכלכלים והרגולטורים נבחנו, בין המשמעויות כלכליות להפקת פרויקטים המשלבים חקלאות וטכנולוגיות של אנרגיה סולארית, והתנאים הנדרשים לקבלת היתרים לטובת רגולציה מסוג זה. הכנס דן בשאלות בנושא האנרגיה מתחדשת - השפעותיה על הסביבה, החי והצומח, ועל הדרך לתעל את המשאבים בצורה המיטבית.

בכנס נשאו דברים שר החקלאות, שרת האנרגיה, השרה להגנת הסביבה ומנכ"לית משרד המדע, יחד עם חוקרים בין לאומיים, גורמי רגולציה ועוד, במטרה לגבש מרכז ידע בנושא האגרו וולטאי.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021. יואב איתיאל
פגיעות מיוחדת בישראל. השרה תמר זנדברג/יואב איתיאל

דוד זיגדון, מנכ"ל מכון המחקר מיגל: "לראשונה בישראל, נתכנס יחדיו לשיתוף ידע ודיון על מנת ליצור זירה משותפת וכר פורה של שיח בין כלל הגורמים לקידום תחום האגרו-וולטאי בארץ. תחום זה מרובה משתנים, ואנו צופים שהשיח בכנס, ובדיונים שיגיעו אחריו, יגשר על פערי הציפיות, ויעלה את הוודאות להצלחה. מיגל לקח על עצמו בסיוע של כל השותפים להוביל גם את המחקר וגם את השיח על מנת לתת פתרונות ברי קיימא לטובת אזרחי מדינת ישראל".

הכנס עסק בעתיד התחום האגרו וולטאי, במטרה להצעיד אותו קדימה. השפעות מהותיות בעקבות השימוש באנרגיה סולארית, ואיזון העדין בין השאיפה ליצור אנרגיה ממקורות חלופיים, ובין הצורך בשמירה על הנוף, המרחב הכפרי ואזורי התיירות בארץ.

לסיכום, הודיע מכון המחקר מיגל על המשך הכנס לשנה הבאה - שיהיה כנס האגרו וולטאי השנתי השני. הכנס יתקיים בתאריך 28.2.2023, בתקווה לצבור ולהציג התקדמות משמעותית בתחום האגרו וולטאי ולהוביל את החדשנות בחקלאות קדימה.

תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה: "רק אתמול התפרסם דוח הפאנל הבין-ממשלתי של מומחי האו"ם לנושאי האקלים, והוא מציג תחזית קודרת מאוד - ההשפעות של משבר האקלים יהיו חמורות וקשות יותר ממה שידענו עד כה. ישראל והמזרח התיכון נמצאים במקום עם פגיעות מיוחדת - בגלל האקלים החם והיבש של האזור שלנו, וההימצאות שלנו קרוב לפני הים. עבורנו המאבק במשבר האקלים הוא לא מחויבות גלובלית או עתידית למען הדורות העתידיים. זה דבר שקורה כאן ועכשיו, וישפיע על הבריאות, על הביטחון ועל איכות החיים ועל החיים שלנו. יש לנו כאן קריאה שיוצאת מהמדענים הבכירים בעולם לעשות יותר ולעשות יותר מהר כדי להתמודד בצורה המיטבית עם תוצאות המשבר הזה.

אני מברכת מאוד על הפיילוט האגרו-וולטאי בהובלת משרדי החקלאות והאנרגיה - זהו העתיד החדשני, החקלאי והאנרגטי של ישראל. אנחנו אמנם נמצאים בגליל - אבל היכולת שלנו לספק לאזורים ברחבי המדינה עצמאות אנרגטית, בייחוד האוכלוסייה הבדואית בנגב. יש להם פוטנציאל באמצעות החקלאות המסורתית ולהגיע לדו-שימוש בקרקע, ולקדם גם את החזון הזה.

"לא צריך להזכיר את רוחות המלחמה שנושבות בקרבה מבהילה אלינו, שמשפיעות בגלי הדף לא כל כך רחוקים. גלובלית, כלכלית וגם חקלאית, ומבחינת הביטחון התזונתי שישראל חייבת לשמור עליו כערך לאומי אבל גם כסביבתי, ולשלב אותו לא רק בעצמאות התזונתית אלא גם בעצמאות האנרגטית. האגרו וולטאי הוא העתיד שלנו בשטחים כל כך צפופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully