וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש כוונה לאפשר לחברות ויזמים אזרחיים להשתלב בפעילות השב"כ"

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 20:15

ראש השב"כ רונן בר אמר את הדברים בכנס סייברטק 2022 המתקיים בגני התערוכה בתל אביב. השר לשעבר יזהר שי: ""אני מקווה שהתהליך שהשב"כ מוביל יעודד משרדי ממשלה וארגונים ממשלתיים נוספים להיפתח לטכנולוגיה וחדשנות מהמגזר הפרטי"

בכנס סייברטק ת"א 2022 שנערך היום, דיבר ראש השב"כ רונן בר על "הגאראז'" - החממה הטכנולוגית של השירות, בה משתתפים סטארטאפים אזרחיים נבחרים של שירות הביטחון הכללי ואמר: "אנחנו רוצים לתת בית ליזמים שיוכלו לפתח לא רק טכנולוגיה שתענה על הצרכים הביטחוניים, אלא גם טכנולוגיות שיענו על צרכים אזרחיים. אני מודיע כאן - יש לנו רצון וכוונה לאפשר לחברות ויזמים אזרחיים לשלב עובדים בעשיה הטכנולוגית של השב"כ. זה יתרום גם להם וגם לנו - אנחנו נהנה מהחדשנות, ואתם תוכלו ליהנות מהריגוש והחוויה של העבודה עם השב"כ וגם לתרום לביטחון המדינה".

באירוע השתתף גם עידו, ראש מערך החדשנות של השב"כ ומי שעומד בראש הגאראז'. לדבריו: "מאחורי חומות גבוהות ודלתות סגורות נמצאים המוחות הכי מחודדים שיש, ועם זאת אנו עוברים מניהול סיכונים לניהול הזדמנויות ופותחים את השערים שלנו, לראשונה אנחנו פתוחים ומוכנים לדבר! מה זה אומר עבורנו? הסרת החסמים הבירוקרטיים, יצירת מצב של situation Win Win, גישה של הסטארטאפים למעבדת השב"כ. עד כה אירחנו 33 סטארטאפים, נוצרו 18 חיבורים. בניגוד למה שתחשבו, אנחנו לא מחפשים יוזמות ביטחוניות, להיפך, אנחנו מעוניינים בטכנולוגיות חדשניות אזרחיות החל מסטארט אפ לביטחון גן ילדים, גיימינג ועוד. סה"כ הסטארטפים שהתקשרו איתנו עומדים על גיוס כספים כולל של למעלה מ- 150 מיליון דולר. למה? יש לנו את הסקרנות ואת האפשרות לחבור לרעיונות חדשים. אנחנו פתוחים, בואו נדבר".

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר יזהר שי. גלעד קוולרצ'יק,
שר המדע והטכנולוגיה לשעבר יזהר שי/גלעד קוולרצ'יק

באירוע נכח גם שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי. "אנחנו רואים כאן ארגון סודי שפותח את עצמו בכדי להתמודד עם האתגרים שמגיעים לפתחו", אמר שי, "לפני חמש שנים אף אחד בשב"כ לא האמין שזה יקרה, והיום שיתוף הפעולה הזה קורה, וזה אירוע מרגש עבורנו. בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים את זה קורה. רואים את החשיבה והעשייה הנהדרת של הסטאראטפים שלוקחים חלק, ואת החדשנות שהם מביאים איתם. אני מקווה שהתהליך שהשב"כ מוביל יעודד משרדי ממשלה וארגונים ממשלתיים נוספים להיפתח לטכנולוגיה וחדשנות המגיעה מהעולם העסקי והפרטי. אנו רואים כמה שיתוף הפעולה הזה משתלם גם לחברות וגם לנו - גם בעולם הביטחוני, וגם בעולם הפרטי והעסקי".

עמיר רפפורט. גלעד קוולרצ'יק,
מייסד כנס סייברטק עמיר רפפורט/גלעד קוולרצ'יק

כנס סייברטק 2022 תל אביב הוא מכנסי הסייבר הגדולים בעולם והכנס הגדול ביותר שנערך בישראל. הכנס משמש צומת שבו נפגשת צמרת ההייטק והסייבר העולמי והישראלי עם קהילת העסקים, יזמים ואנשי ממשל מהארץ ומהעולם. כל זאת, במטרה לפתח ולחזק את הקשרים בין האקו-סיסטם הישראלי לעולם הסייבר העולמי.

הכנס שנפרס על פני שלושה ימים רצופים (1-3.3.22), מתמקד במגוון רחב של נושאים סביב עולם הסייבר החל ממשפט ורגולציה, בריאות, תחבורה, ועד ביטחון וכלכלה. לצד מליאות מגוונות בהשתתפות בכירי תעשיית הסייבר העולמית, יתארחו בכנס גם נשיא המדינה, רה"מ, ויו"ר האופוזיציה, כנס סייברטק 2022 מארח את חברות הסייבר והייטק הגדולות ביותר בתערוכת ענק יוצאת דופן ובה הטכנולוגיות הבאות פורצות הדרך. כל זאת ועוד, מוצג מיום שלישי ועד יום חמישי, 1-3 במרץ, גני התערוכה בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully