וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה עברית: "פתאום אני מחפש ספר - ויש אותו רק בדיגיטל"

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 10:58

גיא בן-נון, מנכ"ל e-vrit, חנות האיקומרס לספרים דיגיטליים ומודפסים, התארח אצל תימור גורדון בפודקאסט קומרסייש'ן לשיחה על מהפכת הספרים הדיגיטליים."השינוי המשמעותי התרחש בעת הקורונה, כשהרבה אנשים עברו לדיגיטל בעת שחנויות הספרים היו סגורות"

'עברית' מחזיקה מגוון גדול של מעל 20,000 ספרים ומשרתת קהל רחב, כשבליבה "מועדון לקוחות של 130,000 איש קוראים" מספר בן-נון "כש- 60 אחוז מלקוחות 'עברית' הן נשים, רובן מעל גיל 40".

לדבריו, נקודת הכניסה לקריאת ספרים בעברית מתחילה באופן מפתיע באמצעות בעזרתה האדיבה של הספרות הרומנטית: "מנוע צמיחה, שם ממוצע הקריאה עומד על 4 ספרים לחודש לקורא ובעיקר קוראת", בהשוואה ל "4-5 ספרים לשנה בכל שוק הספרים בישראל".

גיא בן נון. תימור גורדון, קומרסיישן,
גיא בן נון, מנכ"ל "עברית", מתארח בפודקאסט "קומרסיישן"/תימור גורדון, קומרסיישן

נתון מעניין נוסף לגבי הרגלי הקריאה של הישראלים ב'עברית', שעולה מנתוני חברת המחקר שופ 'אנליטיקס' של נתי יעקובי , הינו שכרבע מהלקוחות, הם צעירים מתחת גיל 24.

בן-נון מסביר את עלית הקריאה בקרב הצעירים בחיפוש שלהם למענה מיידי ואי דחית סיפוקים: "קראתי ביקורת או חבר ממליץ, אני לא הולך לחנות אלא נכנס לאתר קונה ותוך שניה אני קורא". הספרות הרומנטית ושינוי ההרגלים בקרב הצעירים תורמים לכך שחלוקת המכירות בעברית הינה "15% ספרים מודפסים, 85% דיגיטליים" כך לפי בן-נון.

עלית פופולריות הספרים הדיגיטליים, משפיעה, גם על הסופרים וצורת הכתיבה. הפרק הראשון ניתן לקריאה בחינם באופן קבוע ב'עברית' ומשמש באופן מודע כפעילות שיווקית להזמנת הספר השלם. כתוצאה מכך, כתיבת הפרק הראשון הופכת למעין "נטפליקסית", כשסופו נכתב כ"קליף האנגר", ממש כמו סיומי פרקים בסדרות הדרמה והמתח.

בהמשך השיחה, התייחס בן-נון לעוצמת ביקורות הקוראים ב'עברית', כ"3,000-4,000 ביקורות בשבוע", לתחרות ולשיתופי הפעולה עם רשתות והוצאות הספרים, לאפשרות של'עברית' תהיה חנות בקניון ולעתיד הספרות הדיגיטלית בעידן הספרים הקוליים ומשקפי המציאות המדומה והמורחבת ( AR-VR).

תימור גורדון 1. אלי אלון,
תימור גורדון, קומרסיישן. על פי מה שסיפר לו בן נון, הקורונה האיצה את המעבר לדיגיטל/אלי אלון

ניתן להאזין לכל הפרקים של קומרסיישן באפליקציות הפודקאסטים וב- www.gordon.co.il
הקלטות ועריכות קומרסישן: אלי אלון, אולפן BIZI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully