וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד משמעותי בפיתוח מאגר הגז הטבעי כריש

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 13:35

אנרג'יאן מתחברת למערכת הגז הארצית של ישראל. מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "נקודת ציון משמעותית בדרך לגז ראשון וליצירת תחרות אמיתית במשק הגז בישראל"

מאגר הגז כריש חובר הבוקר אל מערכת הולכת הגז הארצית של נתג"ז (נתיבי הגז הטבעי בישראל). מדובר באבן דרך משמעותית בפיתוח המאגר לקראת הגעת האסדה הצפה (FPSO) לישראל בחודשים הקרובים, שתפיק ותספק גז בכמויות משמעותיות ממאגר כריש לישראל.

הבוקר הושלם החיבור בין המערכת היבשתית של אנרגי'אן בחוף דור לבין מערכת ההולכה של נתג"ז באמצעות שני ריתוכים של צינור בקוטר 30 צול, שמהווה כאמור נקודת ציון משמעותית בדרך להפקת גז ממאגר כריש, והגשמת יעדי התחרות בשוק הגז הישראלי.

הגז צפוי לזרום מבטן האדמה בקרקעית הים אל אסדת ההפקה הממוקמת במרחק של 90 ק"מ מהחוף, שם יתבצעו הפרדה וטיפול בתוצרי ההפקה. הגז המטופל יעבור משם באמצעות צינור תת מימי אל המערכת היבשתית בתחנת דור ויוכנס אל מערכת ההולכה הארצית בדרך לחברות החלוקה וצרכני הקצה.

כריש 2. באדיבות קינסט,
הבוקר הושלם החיבור בין המערכת היבשתית של אנרגי'אן בחוף דור לבין מערכת ההולכה של נתג"ז/באדיבות קינסט

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "אני שמח ונרגש עם ביצועו של עוד צעד משמעותי המקרב אותנו להפקת גז ראשון ממאגר כריש בישראל. זוהי שנה משמעותית עבור משק הגז הישראלי: שנה שבה תגיע האסדה הצפה הראשונה באגן מזרח הים התיכון לישראל, שנה שבה יופק גז ראשון ממאגר כריש ושנה שבה נוביל להגברת התחרות בשוק המקומי. בשנה הזו גם תבצע אנרג'יאן קידוחים חדשים במטרה להרחיב את עתודות הגז של ישראל ושל המזרח התיכון, מה שיבטיח את אספקת הגז של ישראל גם בעתיד ויחזק את מעמדה כספקית גז אזורית".

חברת אנרג'יאן הנסחרת בבורסת לונדון (ENOG:LSE) ובבורסת תל אביב (אנאג: TASE), פועלת בתחום החיפוש והפקה של גז טבעי, והיא בעלת פרויקטים בישראל, יוון, מצרים, איטליה, קרואטיה, בריטניה, מלטה ובים האדריאטי. אנרג'יאן חתומה על הסכמים למכירת BCM 7.2 (שנתי) של גז טבעי לשוק הישראלי, ומחזיקה ב-8 רישיונות חיפוש נוספים במים הכלכליים של ישראל. לאחרונה דיווחה החברה על נתוני שיא כספיים לשנת 2021, עם הכנסות של כ-500 מיליון דולר, לאחר שגייסה בשנה זו כ- 2.5 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully