וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני תובע: לבטל מינוי יו"ר ועדת הבחירות להסתדרות

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 15:15

המתמודד החדש-ישן לראשות ההסתדרות הגיש תביעה לבטל את מינויו של יו"ר ועדת הבחירות עו"ד אורי קידר. לטענתו קידר מצוי בניגוד עניינים בשל קשריו עם ההסתדרות ועם היו"ר הנוכחי. התביעה הוגשה מספר ימים לאחר שוועדת הבחירות קבעה כי על עיני להגיש רשימת מועמדים חדשה

המרוץ לתפקיד יו"ר ההסתדרות מתחמם: לאחר שוועדת הבחירות בהסתדרות הודיעה לפני מספר ימים למתמודד החדש-ישן, עופר עיני, כי עליו להודיע בתוך חמישה ימים מטעם איזו סיעה בכוונתו להתמודד בבחירות - רשימת סלע או רשימת כולנו, החליט עיני להגיש תביעה נגד ההסתדרות ונגד יו"ר ועדת הבחירות מטעמה עו"ד אורי קידר.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב מבקש עיני לבטל את מיניו של קידר לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות.

מדוע? על פי הנטען בכתב התביעה: "נוכח קיומו של ניגוד עניינים כבד בוטה ומובהק שמקורו בקשריו הכלכליים ויחסיו ארוכי השנים של עו"ד קידר עם ההסתדרות ואף בקשר ישיר ועקיף עם ראשה הנוכחי, ארנון בן דוד המתמודד לתפקיד היו"ר".

ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות, בכנס אלי הורביץ. דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר,
ארנון בר דוד, היו"ר הנוכחי של ההסתדרות/דוברות ההסתדרות ודוברות האוצר

הבחירות לתפקיד בהסתדרות יערכו בסוף חודש מאי. על תפקיד היו"ר מתמודדים היו"ר המכהן ארנון בן דוד ועופר עיני שהיה יו"ר ההסתדרות בעבר.

כאמור, ועדת הבחירות הודיעה לפני מספר ימים לעיני שעליו להגיש רשימות חדשות: "הוועדה מצאה פגמים מהותיים ברשימות התמיכה שהוגשו מטעם עיני והחליטה כי יהיה עליו להגיש רשימות חדשות" לשון ההודעה שהועברה לתקשורת.

עיני טוען בתביעתו כי הקשרים בין קידר לבר דוד נוצרו בעת שבר דוד שימש בתפקיד יו"ר הסתדרות המעו"ף. בתקופה זאת, ייצגו עו"ד קידר ומשרדו את הסתדרות המעו"ף וכן מספר עמותות הקשורות בה.

"יתרה מכך." נטען על ידי עיני: "בד בבד עם מינויו של מר בר דוד ליו"ר ההסתדרות, מונתה אף רעייתו של בר דוד, גב' הילה קניסטר בר דוד, לתפקיד מנכ"ל עמותת שחר און, עמותה לקידום מקצועי-חברתי מבית הסתדרות המעו"ף. והנה עולה כי גם שם עו"ד קידר וצוות משרדו ייצגו ולכאורה עודם מייצגים
במגוון נושאים.

בנוסף, גב' קניסטר-בר דוד, משמשת גם כיו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל ואת אותה מנהלת עו"ד קידר וצוות משרדו מייצגים מאז שנת 2015"

רשמית: עופר עיני הודיע על סיום דרכו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. ספורט 1
עופר עיני (בימיו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל). התקש להגיש רשימת מועמדים חדשה - ותבע/ספורט 1

תגובת ועדת הבחירות בהסתדרות

מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר בתגובה:

עו"ד אורי קידר נבחר לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות על ידי בית נבחרי ההסתדרות ברוב גדול וללא כל מתנגדים על-ידי נציגי הסיעות השונות, לרבות נציגי האופוזיציה ובתמיכת שותפיו של מר עופר עיני.
ההסכמה הרחבה ששררה בעניין בחירתו נובעת מהתאמתו לתפקיד, מכישוריו הרבים ומומחיותו בדיני בחירות, מניסיונו רב השנים וממעמדו כגורם עצמאי ונטול פניות של עו"ד אורי קידר.

אין ממש בטענה שהעובדה שמשרד עורכי-הדין בו עו"ד קידר שותף, משרד נבו קידר בלום ושות', מייצג את העמותות לקידום מקצועי וחברתי מבית הסתדרות המעו"ף, יוצרת חשש לניגוד עניינים.

יצויין בהקשר זה כי משרד זה מעניק (שלא באמצעות עו"ד קידר) לעמותות אלה שירותים משפטיים כבר משנת 2004, זמן רב לפני בחירתו של מר בר-דוד לתפקיד יו"ר ההסתדרות ואף לפני בחירתו כיו"ר הסתדרות מעו"ף, וכן ולפני מינויה של גב' בר דוד כמנכ"לית העמותות.

לעו"ד קידר אין זכות הצבעה בוועדה והוא לא מהסס להביע את עמדותיו כשהוא מוצא לנחוץ, אף אם אלה אינן לרוחם של נציגי הקואליציה.

עו"ד קידר מסר כי הוא אינו מייצג ולא ייצג בעבר את מר בר-דוד או את סיעתו של מר בר דוד וכי אין לו כל קשר כלכלי, אישי או חברי עם ארנון בר דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully