וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נשים משקיעות? הקורונה והשאיפה לעצמאות כלכלית הן חלק מהסיבות

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 17:02

לקראת יום האישה הבינלאומי שיתקיים ב-8.3, ערכה חברת הפינטק 'איטורו', סקר שבדק את הרגלי ההשקעה בשוק ההון בקרב נשים. מהמסקנות העיקריות העולות מהנתונים, נמצא כי נשים משקיעות מתוך מחשבה לטווח ארוך. ומה מניע את המוטיבציה? בעיקר הרצון לעצמאות כלכלית

סקר שנערך לאחרונה ע"י חברת הפינטק איטורו בדק את הרגלי ההשקעה אצל נשים, בחן את הסיבות שמעלות את המוטיבציה ומצא כי רוב הנשים הפעילות בשוק ההון מונעות משאיפה לתכנן את עתידן לטווח הארוך ולא מתוך רצון להתעשרות בזק.

מתוצאות הסקר שערכה איטורו בקרב 9,500 נשים המבצעות השקעות בשווקים הפיננסיים, עולה כי:

ארבע מתוך חמש נשים משקיעות בטוחות שאם יתמידו באסטרטגיית ההשקעות הנוכחית שלהן, הן יעמדו ביעד ההכנסה שתכננו להשיג בגיל הפרישה כמעט אחת מכל חמש נשים (18%) סבורות שיגיעו ליעד המצופה אף מוקדם יותר - בחמש השנים הקרובות.

72% מהנשים שהשיבו לסקר ציינו כי הן מבצעות לפחות השקעה אחת מדי חודש. 16% משקיעות לפחות שליש משכרן. לדבריהן, המוטיבציה שלהן היא להגדיל את החסכונות שלהן, להשלים הכנסה, לשדרג את אורח חייהן, לגרוף סכום חד-פעמי משמעותי או להשיג עצמאות כלכלית.

כשנשאלו מדוע התחילו להשקיע בשוק ההון, המשיבות לסקר ציינו שרצונן היה לייצר הכנסה נוספת ולפצות על שיעורי הריבית הנמוכים בשוק. יותר מחמישית (22%) ציינו כי המניע העיקרי שלהן היה רצון לבסס ביטחון כלכלי לטווח הארוך. 21% ציינו כי בראש ובראשונה רצו להשיג עצמאות כלכלית כדי לפרוש לגמלאות בגיל מוקדם. יותר ממחצית מהמשקיעות שנסקרו ציינו את הצורך ביותר נשים שיהוו כמודל לחיקוי להשקעות.

מנהלת עסקית בחברה. ShutterStock
משקיעות לטווח הארוך: המוטיבציה העיקרית מונעת מהשאיפה לעצמאות כלכלית/ShutterStock

בעקבות הקורונה: 30% מהנשים חשו דחיפות לשפר את המצב הכלכלי

מהסקר עולה כי אפיק ההשקעה הפופולרי ביותר בקרב המשקיעות היה מניות מקומיות (41%). בהמשך הרשימה היו נכסי קריפטו (36%), אג"ח מקומיות (25%), מניות זרות (23%), השקעות אלטרנטיביות (23%), השקעות במזומן (21% ), בסחורות (14%), באג"ח זרות (13%) ובמטבעות (11%).

53% מהמשקיעות אמרו כי מגיפת הקורונה השפיעה על הרגלי ההשקעה שלהן. כמעט שליש (30%) חשו דחיפות לשפר את מצבן הפיננסי; 29% אמרו שהן זקוקות לחיסכון זמין, ו-24% אמרו שהן מתמקדות כעת ביעדים פיננסים לטווח ארוך.

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
63% מהנשים מתייחסות להשקעה כחלק מהניהול הפיננסי של משק הבית/ShutterStock

63% מהמשים הן בעלות שליטה בכלכלת משק הבית

נתונים מעניינים נוספים שעלו מתוך הסקר מצביעים כי משקיעות נסמכות בעיקר על המלצות אישיות בבואן להחליט באיזו מניה להשקיע ומתי, כאשר כמעט אחת מכל שתי משקיעות (47%) פונות לחברים, למשפחה או לעמיתים כדי לקבל המלצות ותובנות.

76% מהמשקיעות מתייחסות להשקעה כחלק מהניהול הפיננסי של משק הבית שלהן; ל-63% יש שליטה מלאה או מירבית בכלכלת משק הבית שלהן.

הסקר נערך על ידי Appinio בין 4 ל-15 בפברואר 2022 בקרב מדגם של 9,504 משקיעות פרטיות ב-14 מדינות ברחבי העולם על פי החלוקה הבאה: אלף מרואיינות מבריטניה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, ספרד ואוסטרליה; 500 מרואיינות מאיטליה, שוודיה, הולנד, פולין, רומניה וצ'כיה; 319 מדנמרק ו-185 מנורבגיה.

משקיעות הוגדרו כמי שהחזיקו בהשקעות כגון אג"ח, קרנות, נכסי קריפטו, מטבעות, מניות, מט"ח ומזומנים הקשורים לשוקי המניות. המרואיינות בסקר לא נדרשו להיות משקיעות פעילות בפלטפורמה של איטורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully