וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המגזר העסקי בגרמניה: הידרדרות היחסים עם ארה"ב על רקע המתקפה בעיראק עלולה לפגוע בקשרי המסחר

סוכנויות הידיעות

13.2.2003 / 22:14

אמרו כי הם עדים להסתייגות גוברת מצד חברות אמריקאיות לחתום על חוזים עם חברות גרמניות; חושששים כי הצרכנים האמריקאים יחרימו מותגים בולטים כמו BMW ומרצדס



ראשי המגזר העסקי בגרמניה הביעו חשש מפגיעה בקשרים המסחריים עם ארה"ב לנוכח ההידרדרות היחסים בין שתי המדינות. ארה"ב היא שותפת המסחר השנייה בגודלה של גרמניה, אשר מייצאת לארה"ב סחורות בהיקף של 45 מיליארד דולר מדי שנה.



אנטון בורנר, ראש ארגון היצואנים הגרמנים (BGA), קרא לקנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, לשקול מחדש את התנגדותו למתקפה האמריקאית בעיראק. בורנר העריך כי שרדר לא לקח בחשבון את ההשלכות הכלכליות שעשויות להיות לעמדתו.



ארגונים נוספים במגזר העסקי בגרמניה אף צפויים לפרסם במהלך סוף השבוע מודעות בעיתונות האמריקאית והגרמנית אשר ידגישו את חשיבותם של קשרי המסחר עם ארה"ב.



עם זאת, לא נרשמו עד כה סימנים כלשהם לפגיעה בקשרי המסחר בין שתי המדינות. אולם לטענת תעשיינים גרמנים, הם עדים להסתייגות גוברת מצד חברות אמריקאיות לחתום על חוזים עם חברות גרמניות.



החשש העיקרי במגזר העסקי של גרמניה הוא כי הצרכנים בארה"ב יחרימו מותגים גרמניים בולטים כמו BMW ומרצדס, אם כי כאמור הדבר טרם קרה.



כמיליון אמריקאים מועסקים על ידי חברות גרמניות הפועלות בארה"ב, בהן דויטשה טלקום, סימנס ו-SAP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully