וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע אווירי: חברות התעופה הישראליות לא יחרימו את רוסיה

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 10:54

לטוס בין הטיפות: למרות הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה, חברות התעופה הישראליות ימשיכו לטוס ליעדים בתחומה אחרי שקיבלו ערבות מדינה בסך 2 מיליארד דולר לכיסוי נזקים אפשריים שייגרמו להן, מאחר שהכיסוי הביטוחי אינו תקף במקרה של חריגה מסנקציות בינלאומית

המדינה הקצתה 2 מיליארד דולר - כמסגרת ערבות לחברות תעופה הישראליות שטסות לרוסיה, לאחר שאלה הבהירו כי הביטוח שלהן אינו מכסה נזקים, אם אלה נגרמים תוך כדי הפרה של סנקציות בינלאומית.

בימים האחרונים שבה ועולה השאלה האם ישראל תשתתף בהטלת הסנקציות נגד רוסיה. אמנם ישראל הצביעה באו"ם בעד גינוי רוסיה אך מסתבר כי הממשלה מבקשת להמשיך להפעיל טיסות בקו ישראל רוסיה, באופן מוגבל - לפחות עד לתאריך ה-9 במרץ.

ולא רק שהטיסות ימשיכו, אמש פנה שר האוצר, אביגדור ליברמן אל יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר ממפלגתו, בבקשה שהאחרון יאשר בוועדת הכספים מסגרת ערבות מדינה לחבורת התעופה הישראליות בעבור הפעלת קווי תעופה בין ישראל לרוסיה.

אל על, ארקיע, ישראייר. ShutterStock
חברות התעופה הישראליות. שר האוצר הפעיל את ועדת הכספים שהוציאה מכתב זריז. מדינת ישראל ערבה/ShutterStock

הפרת החרם, בעידוד המדינה ואולי גם על חשבונה

"לאור האירועים הביטחוניים האחרונים בין רוסיה לאוקראינה והסנקציות שהוטלו על ידי מדינות המערב על רוסיה חברות תעופה הישראליות הודיעו כי לא יוכלו להפעיל טיסות בקו התעופה ישראל-רוסיה, זאת נוכח החרגה הקיימת בפוליסות הביטוח שלהן, לפיה חברות הביטוח לא יעניקו כיסוי ביטוחי ובכלל זה ביטוח לגוף המטוס ביטוח חבויות וביטוח צד ג', לטיסות הנעשות בניגוד לסנקציות הרואות חוק או מגבלות אחרות שהוטלו לפי הדין". כתב ליברמן במכתבו.

ואכן ועדת הכספים אישרה מסגרת ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות עבור הפעלת קווי התעופה בקו ישראל-רוסיה, בסך 2 מיליארד דולר. בדיון בועדה הוצג כי הבקשה הגיעה על רקע צרכיה של הקהילה היהודית הגדולה ברוסיה, ולצידה הערכה להימצאותם של עשרות אלפי בעלי אזרחות ישראלית באזור.

"בהיעדר יכולת לרכוש כיסוי ביטוחי ובשל דרישות חברות חכירת המוסטים ורשויות התעופה לקיום הביטוח האמור, חברות התעופה הישראליות לא תוכלנה להפעיל קווי תעופה בקו ישראל-רוסיה ולקיים פעילות אווירית באזור זה". נכתב בהמשך המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully