וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק 8200: כך תוכלו להיכנס להייטק

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 12:29

הדרך להייטק רצופה מכשולים, אבל גם אם מייחסים אותה לבוגרי יחידת 8200, היא פתוחה בפני רבים אחרים. קבלו חברה שמצאה איך לשלב גם את אלה שלא הגיעו מהיחידות המובחרות

אם נדמה לכם שכולם פתאום עוברים להייטק, אתם כנראה טועים. לרבים הדרך למשרה מאתגרת בשכר דמיוני רצופה משוכות שצריך לדלג מעליהן, המרכזית בהן היא חוסר ניסיון. כשגיוסי העובדים בהייטק נמצאים בשיא, המחסור בעובדים מיומנים מכביד על התעשייה והתחרות על הטאלנטים מזניקה את השכר לגבהים, לא מפליא רבים רוצים להצטרף לחגיגה.

בליבה של תעשיית ההייטק נמצאת הטכנולוגיה, אף שבעלי המקצועות הטכנולוגיים בה, נכון ל-2020, היו רק מחצית מהעובדים בה. אלה גם בעלי השכר הגבוה ביותר בענף. יש כמה מסלולים שיכניסו אתכם לתפקיד טכנולוגי, והראשי שבהם הוא כנראה שירות ביחידה טכנולוגית בצה"ל. בוגרי היחידות האלה הם משאת נפשה של כל חברת הייטק. בצה"ל עלתה לאחרונה יוזמה, על פיה ישולבו לוחמים בתום שירותם להשתלמויות ביחידת 8200 ולאחר מכן ייתכן וישתלבו בשירות קבע ביחידות הסייבר או ייצאו לאזרחות עם ניסיון וידע. אלא שישנן חברות היי-טק שמבינות שלא רק דרך 8200 טמונה הכניסה להייטק, ושיש בחוץ אנשים מעולים, גם ללא ניסיון, עם קצת מאמץ הן יכולות להפוך אותם להיות עובדים מעולים, בלי קשר לאם למדו ומה למדו.

האקדמיה של ראפיד. יחצ,
כל אחד יכול? לא בטוח, אבל לכל אחד מגיע צ'אנס. האקדמיה של ראפיד/יחצ

לא הרבה יודעים זאת, אבל חברות היי-טק ענקיות, מכשירות בעצמן צעירים וצעירות הרוצים להתקבל למשרות נחשקות בחברה. בשנים האחרונות מדברים הרבה על כך שהאקדמיה אינה מצליחה להתאים את עצמה לצרכים של שוק העבודה ותואר כבר אינו רלוונטי בהכרח לעבודה, גם לא בהייטק. אם אתם בוגרי יחידה טכנולוגית בצה"ל, אולי באמת לא תצטרכו תואר.

גל הגיוסים הרחב בשוק ההייטק פוסח על בוגרים ובוגרות במדעי המחשב שאינם מצליחים למצוא עבודה בתפקידי הפיתוח בגלל חוסר הניסיון שלהם, התופעה נקראת "פרודקס הג'וניור" והיא כוללת אלפי אנשים שתהליך מציאת עבודה עבורם היא כמעט בלתי אפשרית, דוגמה לחברת הייטק שמצאה פתרון מקצועי לתופעה זו היא Rapyd , שלאחרונה סיימה במשרדיה את המחזור השני של "האקדמיה".

20 בוגרים ובוגרות נכנסו להיות מפתחי Backend מן המניין לאחר שהשתתפו באקדמיה מושקעת שארכה כשלושה חודשים בהם קיבלו הכשרה צמודה להבנת הכלים הטכנולוגים, הכרות עם עולם הפיתוח ופלטפורמת התשלומים הייחודית של ראפיד. זה לאחר חצי שנה מסיום המחזור הראשון שבסופו נכנסו 18 Fullstack engineers לצוותי החברה אשר כיום כבר מהווים חלק אינטגרלי ממחלקת הפיתוח המשמעותית של החברה.

רויטל לביא כהן. ראפיד,
רויטל לביא כהן/ראפיד

חברת ראפיד, חברת פינטק אשר פיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים ומפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם. הפלטפורמה של ראפיד מאפשרת לבצע העברות בנקאיות, תשתית ארנקים דיגיטליים, תשלום מזומן, אמצעי תשלום אלטרנטיביים מקומיים וזאת על ידי תמיכה ב-65 סוגי מטבעות ביותר מ-170 מדינות ובמעל 900 אמצעי תשלום שונים.

רויטל לביא כהן, סמנכ"לית משאבי אנוש: "אנחנו נרגשים לקבל את מחזור האקדמיה השני של ראפיד אשר נותן הזדמנות יוצאת דופן לבוגרים מדהימים אלו. ההכשרה שאנחנו נותנים באמצעות האקדמיה מציגה הזדמנות חסרת תקדים להיכנס לתעשייה. לקחנו אנשים עם יכולות מאוד גבוהות וללא רקע מקדים, ובשלושה חודשים אינטנסיבים של הכשרה תיאורטית ומעשית וליווי צמוד של מנטורים ומדריכים מצוותי הפיתוח של החברה, הכשרנו אותם למפתחי תוכנה אשר יהוו דור ההמשך של החברה
בוגרת מחזור 2 באקדמיה נעם שניאור: "במהלך התואר שלי הבנתי שהאהבה האמיתית שלי היא תכנות. כשהגיע הרגע וסיימתי את התואר, לראשונה חוויתי על בשרי את פרדוקס הג'וניורים. בשוק התחרותי של היום, לג'וניורית כמוני שהרגע סיימה תואר ואין לה ניסיון - מאוד קשה ומתסכל למצוא מקום עבודה משמעותי שיתן את ההזדמנות הראשונה. לאחר הרבה חיפושים, נחשפתי לאקדמיה של חברת Rapyd. הגעתי למיונים עברתי מבחנים מאתגרים והרגשתי שסוף סוף מאמינים בי, משקיעים בי קיבלתי הזדמנות מטורפת. אני לא מכירה הרבה חברות שבונות תכנית לימודים כזו מעמיקה שמכשירה אותך למשרה ומשקיעות כל כך הרבה משאבים בכל המעטפת הזאת."

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully