וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעתם על החזרי ארנונה בתל אביב? כך תקבלו את הכסף

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 23:41

הודעה שרצה לאחרונה ברשתות החברתיות חשפה מחדל של עיריית תל אביב אשר גבתה בתקופה מסוימת (עד 2009), תשלומי ארנונה בסכומים גבוהים ובאופן בלתי חוקי. אז איך תבדקו זכאות ואיך תקבלו את הכסף שמגיע לכם? כל הפרטים בפנים

הרבה מתושבי תל אביב-יפו, לא מודעים לעובדה כי העירייה חייבת להם כסף.

הפרשה הישנה התעוררה לחיים בעקבות הודעה ויראלית שרצה ברשתות החברתיות לאחרונה, והתפרסמה אמש בוואלה, לידיעת תושבי תל אביב המתעניינים האם מגיע גם להם החזר כספי עבור תשלומי ארנונה גבוהים מידי שנגבו מהם באופן לא חוקי, ע"י גזברות עיריית תל אביב-יפו בשנים שקדמו ל-2009.

הפרשה, נחשפה לראשונה בשנת 2012, והביאה לידיעת הציבור כי הרשות המקומית תל אביב-יפו, גבתה מתושביה סכום עודף בתשלומי הארנונה. במקביל, יצאה העירייה בהודעה רשמית מטעמה כי תחל לבצע החזרים לתושבים הזכאים.

יועץ פיננסי עובר על דוחות, מאזנים, נתונים, חשבונות. ShutterStock
שילמתם מיסים לעיריית תל אביב בשנים שקדמו ל-2009? ייתכן ואתם זכאים להחזר/ShutterStock

במסגרת הסכם הפשרה - לא עמדה בהתחייבות

במסגרת הסכם פשרה עקב תביעה ייצוגית נגד העירייה, התחייבה הרשות להעניק הנחה לתושבים המשלמים את תשלומי הארנונה באמצעות הוראת קבע. חובה לתושבים העיר נוצר כיוון שהיא לא עשתה כן - ההנחה המובטחת לא הוצעה לתושבים.

כאמור, הנושא שעלה לכותרות לפני כעשור, נשכח מסדר היום הציבורי וכספי תושבים רבים נותר בקופת העירייה.

להלן תגובת עיריית תל אביב יפו: "האמת היא שמדובר בחדשות ישנות. כבר לפני מספר שנים העירייה יזמה מהלך להשיב לתושבים יתרות זכות בארנונה בצורה קלה ופשוטה. כל מי שמחזיק נכס הרשום בארנונה מוזמן לבדוק אם מגיע לו החזר בגין יתרות זכות לא רק בארנונה, אלא גם באגרות מים וביוב, או היטל שמירה. הבדיקה מתבצעת דרך טופס מקוון באתר העירוני. ובלי קשר - בתלוש הארנונה עצמו אנו מעדכנים על יתרות קיימות ומקזזים אותן מהתשלום השוטף".

חישוב חשבונות. ShutterStock
בדקו: האם מגיע לכם החזר כספי מעיריית תל אביב- יפו עבור חיוב חורג?/ShutterStock

המדריך לבדיקת הזכאות:

רוצים לדעת אם העייריה חייבת לכם כסף? זה מאד פשוט: כנסו לכאן, הזינו פרטי תעודת זהות ושם מלא והריצו את הבדיקה. תוצאות תתקבלנה בתוך מספר שניות.

צירפנו צילומי מסך מתוך התהליך:

במסך הראשון תזינו פרטים אישיים, כאמור, מספר תעודת זהות ושם מלא. בנוסף תידרשו להקליד נתון לווידוא שאינכם רובוט.

באם תמצאו זכאים, וחלקתם את הנכס עם שותפים, תופיע הודעה בדבר כתב ויתור שתצטרכו להגיש, על מנת שתקבלו את מלא הסכום, אחרת, תזוכו בחלק היחסי שלכם בלבד. לדוגמא: זוג נשוי שחי יחד ומנהל חשבון משותף יוכל להגיש כתב ויתור של אחד מהם וכך לקבל את הסכום המלא של הזיכוי.

מסך נוסף שיוצג לכם יפרוס את הזכאות שלכם עליה תוכלו לקבל הרחבה בדבר שמות השותפים שהיו לכם בנכס (למקרה ששכחתם), כתובת הנכס ועוד. באותו מסך תוכלו גם לפתוח בקשה לתשלום ההחזר הכספי שמגיע לכם.

מסך ראשי לאיתור זכאות. מתוך אתר העירייה,
מסך ראשי לבדיקת זכאות להחזר כספי/מתוך אתר העירייה
הודעה בדבר שותפים וכתב ויתור. מתוך אתר העירייה,
הודעה בדבר שותפים וכתב ויתור/מתוך אתר העירייה
מסך פירוט הזכאות. מתוך אתר העירייה,
מסך פירוט הזכאות, במידה ונמצאתם זכאים להחזר/מתוך אתר העירייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully