וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריעת ים סוף: כמה יעלה לנו לארח את הסדר השנה?

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 12:23

התייקרות חומרי הגלם ניכרת היטב ועלויות סלי הקניות האמירו בשנה האחרונה, מה שמייקר באופן משמעותי את עלויות האירוח. השאלה היא בכמה כסף מדובר והאם השנה נאלץ לקחת משכנתא בשביל להאכיל ולשמח את המשפחה המורחבת ואת החברים. בדקנו

ליל הסדר מתקרב ומשפחות רבות בישראל מקבלות בימים אלו את ההחלטה האם לארח בערב פסח הקרוב. לצד הטרחה הגדולה שכרוכה באירוח קבוצתי, קיימת לכך גם השלכה כלכלית בלתי מבוטלת. התייקרות חומרי הגלם ניכרת היטב ועלויות סלי הקניות האמירו בשנה האחרונה, מה שמייקר באופן משמעותי את עלויות האירוח. השאלה היא בכמה כסף מדובר והאם השנה נאלץ לקחת משכנתא בשביל להאכיל ולשמח את המשפחה המורחבת ואת החברים.

על מנת לסייע לכם לקבל את ההחלטה,בחנו את מכלול העלויות שכרוכות בהפקת ערב ליל הסדר. את החישוב ביצענו על בסיס הנחת העבודה כי מדובר במשפחה שמונה 5 נפשות, אליה יצטרפו עוד 15 בני משפחה, חברים ומכרים. סך הכול 20 פיות.

ליל סדר. ShutterStock
זה יכול להיות מאוד מאוד יקר. שולחן הסדר/ShutterStock

עלויות השכרת ציוד

בטרם נצלול לעלויות רכיבי המזון, אירוח של 20 סועדים מצריך הכנה לוגיסטית, או במילים אחרות - למרבית בתי האב בישראל אין די שולחנות, כיסאות וסכו"ם על מנת לארח כמות כזו של אורחים. לצורך כך, יש לפנות לחברות שעוסקות בהשכרת ציוד לאירועים. העלות, משתנה בהתאם לאופי המוצרים שמושכרים והיקפם. ישנם עסקים בתחום שמציעים חבילות אירוח בהתאם למספר הסועדים. המחיר הזול ביותר שאיתרנו עומד על 1,170 שקלים, תמורתם תקבלו 2 שולחנות, 20 כיסאות, כוסות שתיה קלה ויין, צלחות למנה ראשונה, עיקרית ומרק וכמובן סט סכו"ם.

עלויות רכישת מזון

ומה לגבי המזון? נקודת המוצא שלנו היא כי אינכם רוצים 'להתכלב' בארוחה, אלא לספק לאורחים שלכם חוויה קולינרית משובחת. לפיכך, הצבנו בטבלה עלויות שמתייחסות לחומרי גלם באיכות טובה ולא את הזולים ביותר שניתן למצוא. התוצאות לפניכם: סועד צורך בממוצע 200 גרם בשר במנה ו-100 גרם דג. סה"כ - מדובר ב-6 קילו בשר (בניכוי פחת) וכן 5 קילו דגים (פילה בלבד). בשורה התחתונה - 1,600 שקלים.

הלאה: לצד דגים ובשר, ארוחה סטנדרטית כוללת גם סלטים וירקות שונים שמשמשים לצורך הכנת המנות. בחישוב כולל, הסכום לרכיב זה עומד על כ-500 שקלים. אלא שבכך לא מסתיימות ההוצאות שכן מעבר לירקות, ארוחה כהלכתה כוללת גם פירות. החישוב שלנו הסתכם ב-300 שקלים מהם תיפרדו על מנת לשמח את האורחים עם מיטב פירות העונה.

ומה עם שתיה? ליל הסדר ידוע כחג בו קיימת צריכה מוגברת של יין. המחיר לבקבוק נע בין 30 שקלים למאות רבות, אם לא אלפי שקלים. אנו נקבנו בתג מחיר של 60 שקלים לבקבוק. בהינתן כי אורח ממוצע שותה 3 כוסות, על המארחים לרכוש 12 בקבוקים (בכל בקבוק יש בממוצע בין 4-5 כוסות). סה"כ, כולל 10 בקבוקי שתיה קלה בעלות של 8 שקלים בממוצע לבקבוק - 800 שקלים.

קינוח ושונות - בתום ארוחה כל כך משביעה ואיכותית, הגיע שלב הקינוחים. להערכתנו 3 עוגות בהחלט יספיקו בשביל להמתיק לאורחים את סיום הארוחה. גם בהקשר זה, טווח מחירי העוגות גדול ונע בין 50-200 שקלים לעוגה. אנחנו בחרנו בעלות של 100 שקלים וסה"כ - 300 שקלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כמה תשלמו בליל הסדר?. יחצ,
סדר יקר, ללא ספק/יחצ

האם בכך הסתיימו ההוצאות? לכאורה כן, אלא אם בא לכם להתאחד עם המשפחה והחברים, סביב שולחן הסדר ולקרוא הגדה לפסח בעיצוב אישי, שכוללת תמונות של המשפחה. בשנים האחרונות, כך מסתבר, יותר ויותר משפחות זנחו את הקריאה של הגדה מרופטת ושבלונית, ועברו לקרוא הגדה מותאמת אישית. מנעד האפשרויות רחב מאוד, ותמורת סכום שנע בין 29-139 שקלים, תוכלו לקבל הגדה משודרגת. " זה מאוד רווח בקרב משפחות עם ילדים שרוצות לגרום להן לגלות עניין בקריאת ההגדה. שילוב של תמונות משפחתיות הופכות את חווית הקריאה למהנה ומשמחת. זה נותן טאץ' אישי והופך את הטקסט מעוד סיפור למשהו שקל וכיף להתחבר אליו", מציינים בחברת myalbum - מחלוצי בתי הדפוס המייצרים ספרי תמונות בהדפסה דיגיטלית.

אז בכמה כסף מדובר? סה"כ, כולל הגדה מעוצבת - 5,270 שקלים. כן, זה בהחלט לא סכום זניח.

  • עוד באותו נושא:
  • ליל סדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully