וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרות לשוק הגלובלי: טופ גאם חתמה עם תאגיד בינלאומי ענק

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 15:12

חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת סוכריות גומי, דיווחה כי חתמה על מערך הסכמים אסטרטגי לתקופה של שנה עד 3 שנים, עם תאגיד בינלאומי ענק, בעל שווי שוק של מעל 100 מיליארד דולר

שוק תוספי התזונה העולמי (B2C) מוערך בכ-56 מיליארד דולר נכון לשנת 2020. בשנת 2020 צמח השוק באופן מואץ על רקע מגפת הקורונה.

אולי על בסיס נתונים אלו, המצביעים על צמיחה רב-שנתית ומגמה הולכת ומתרחבת של אימוץ אורח חיים בריא. חתמה חברת טופ גאם הישראלית, המובילה כיום בשוק תוספי התזונה בצורת סוכריות גומי, על מערך הסכמים עם התאגיד מהגדולים בעולם, לתקופה של שנה עד 3 שנים, הסכמים המתחדשים אוטומטית.

התאגיד הבינלאומי איתו חתמה טופ גאם הוא Tier 1, המתפאר בשווי שוק של מעל 100 מיליארד דולר, והוא מייצר ומשווק מוצרי מזון ותוספי תזונה תחת אלפי מותגים, כמעט בכל מדינות העולם.

טופ גאם תייצר תוספי תזונה בדמות סוכריות גומי לשוק העולמי. יח"צ,
טופ גאם תייצר תוספי תזונה בדמות סוכריות גומי לשוק העולמי/יח"צ

בלעדיות לתקופה של שלוש שנים

בהתאם להסכם, החברה תייצר עבור הלקוח סוכריות גומי המבוססות על פורמולציית ה- GUMMICEUTICAL הייחודית, בשילוב פורמולציה עם רכיבים פעילים ובמאפיינים אגרונולפטיים שונים לפי דרישות התאגיד, וזאת לצורך מכירה ע"י הלקוח כשלב ראשון בארה"ב, אירופה ובמדינות נוספות בעולם.

בהתאם להסכם, מלבד המוצרים שכבר פיתחה טופ גאם שישווקו לחברה, היא תמשיך ותפתח מוצרים חדשים, עפ"י דרישת הלקוח, שיהיו בבלעדיות עבור הלקוח. כמו כן, הלקוח התחייב כי החברה תקבל בלעדיות לתקופה של שלוש שנים למכירת מוצרים שיפותחו עבורו המיועדים למכירה במדינות אירופה ובאזורים אחרים בעולם.

מערך ההסכמים נחתם מול מטה הלקוח בארה"ב, האחראי להפצת מוצרי הלקוח בטריטוריה זו, ומול המטה העולמי של הלקוח באירופה, האחראי על הפצת מוצרי הלקוח בטריטוריית אירופה ויתר מדינות העולם בהן פועל הלקוח. עד כה הסתכמו מכירות החברה לתאגיד, בגין הזמנות שהועברו לחברה בחודשים האחרונים, עוד טרם חתימת ההסכמים, בסך של כ-10 מיליון שקל.

בהתאם להסכם, הזכויות הקנייניות בפורמולות שיסופקו ע"י החברה תישארנה בבעלותה, בעוד כל הזכויות הקניינות במוצרים יישארו בבעלות הלקוח.

ההסכם האמור מצטרף להסכמים אסטרטגיים נוספים שחתמה החברה בחודשים האחרונים לאספקת תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי. כמו כן, החברה נמצאת בתהליכים מתקדמים מול תאגידים בינלאומיים מובילים נוספים על מנת להגיע להסכמי פיתוח והספקה של תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, בדגש על Gummiceuticals, שאותם תפתח החברה.

מפעל טופ גאם החדש ליד שדרות יפעל החל מ-2023. יחסי ציבור,
מפעל טופ גאם/יחסי ציבור

קפיצת מדרגה ומחויבות ארוכת טווח

לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל החברה: "מדובר במערך אסטרטגי הכולל 4 הסכמים מאד משמעותיים המהווים הבעת אמון בחברה בכלל, ובמוצרי החברה והטכנולוגיות הייחודיות אותן פתחה וממשיכה לפתח בפרט.

הסכמים אלו מהווים קפיצת מדרגה משמעותית עבור החברה, מבחינת ההיקפים, מספר השווקים (הפצה עולמית), ומחויבות ארוכת טווח. אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם החברות מהמובילות בעולם אשר נמצאים בתהליכים מתקדמים, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה במפעלה הנוכחי ועבור מפעלה החדש, אשר צפוי להתחיל לייצר במחצית השנייה של 2023".

עמיחי בר- ניר. באדיבות טופ גאם,
עמיחי בר- ניר, מנכ"ל טופ גאם/באדיבות טופ גאם

פריצת דרך לשוק הפודטק הישראלי

לדברי חגי שטדלר, יו"ר החברה: "ההסכם מהווה פריצת דרך לחברה ולשוק הפודטק הישראלי. ההסכם מגיע אחרי חודשים ארוכים של עבודה מאומצת ששילבה היבטים של איכות, מו"פ מתקדם, רכש בינלאומי וייצור מדויק ועוד, ומהווה תעודת כבוד לחברה, להנהלתה ולעובדיה".

"ההסכמים מהווים עוגן בתוכנית הצמיחה המואצת של החברה, שלמימושה גם מוקם מפעל חדש שמיועד לשלש את מערך הייצור של החברה. מערך הסכמים זה מצטרף לארבעה הסכמים אסטרטגיים נוספים עליהם חתמנו מתחילת 2021 עם חברות בינלאומיות מובילות, וגם כיום החברה נמצאת בתהליכי מו"מ מול תאגידים בינלאומיים נוספים מהמובילים בעולם, בעלי מותגי פרמיום בתחום הפארמה, תוספי תזונה, על מנת להגיע להסכמי הספקה גלובליים של תוספי תזונה בצורת מתן של סוכריות גומי", הוסיף שטדלר.

חגי שטדלר. דנה פרידלנדר,
חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם הישראלית/דנה פרידלנדר

משדרות לשוק הבינלאומי

טופ גאם, שמפעל הייצור הקיים שלה ממוקם בעיר שדרות, נמצאת בבעלות משותפת של המייסד ונשיא החברה חי חיון, רועי לוסטרניק ביחד עם קרן AP Partners שהשקיעה בחברה בשנת 2020 ב co-invest בחברה יחד עם דיסקונט קפיטל וארקין השקעות. קרן AP Partners היא קרן פרייבט אקוויטי אקטיבית שהוקמה בשנת 2018 והממוקדת בחברות קטנות ובינוניות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה בשווקים הבינלאומיים.

מנכ"ל טופ-גאם הוא עמיחי בר-ניר, והיו"ר הפעיל של החברה הוא חגי שטדלר, שותף מייסד בקרן AP Partners. החברה מעסיקה כיום למעלה מ-100 עובדים.

הערכות שוק המזון צופה כי בתוך 4 שנים השוק עשוי לגדול לכ-66 מיליארד דולר, כאשר ארה"ב אחראית לכחצי ממנו. גודל השוק של תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי עמד בשנת 2020 (הן ישירות לצרכן והן ללקוחות עסקיים) על כ- 6.5 מיליארד דולר והוא צומח בממוצע בכ-16% בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully