וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הרווחנו מהמלחמה: קנינו מטבעות וירטואליים

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 13:28

זה היה עוד חודש רע לתיק ההשקעות שלנו, אבל דווקא אז, בעקבות ההתלקחות בין רוסיה לאוקראינה, נרשמה התאוששות מפתיעה, בעיקר תודות לקריפטו שהחלו הרוסים לאגור אל מול הסנקציות

הפגזות הרוסים באוקראינה תקפו גם את רוב שווקי ההון בפברואר האחרון ופגעו בתיק ההשקעות שלנו. עם זאת, להפתעתנו, פיזור ההשקעה הגיאוגרפי, לצד ניתוב חלקה אל המטבעות הווירטואליים והיציגים, הוביל אותה לתשואה חיובית, שעמדה בממוצע על 1.11% והעלתה מצרפית את תיק ההשקעות שלנו ב- 11.11%.

הירידות החדות בבורסות העולם הובלו על ידי מדד ה-DAX הגרמני, שירד 6.5%, ומבטא את הלך הרוחות בכלכלה האירופאית, התלויה במשאבי האנרגיה של הרוסים וניזונה מהחיטה של האוקראינים.

הפתיע מדד שנגחאי הסיני, שהיה במגמת ירידה חדה בחודשים האחרונים, ובפברואר האחרון דווקא עלה ב-3% על רקע ההרחבה המוניטרית במדינה וחוזקה בציר האירועים הבינלאומי על רקע אלה הנחווים במזרח אירופה.

המרוץ לתשואה טבלת סוף פברואר. ללא, מערכת וואלה!
המט"ח ומטבעות הקריפטו מנעו מבוכה... ביצועי תיק ההשקעות שלנו בחודש פברואר/מערכת וואלה!, ללא

הסינדרום הסיני

ערן פלג, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קלאריטי קפיטל (Clarity Capital), הסביר לוואלה! כסף ומעריב עסקים, כי "סין נתפסת כמושפעת פחות מהאירועים הדרמטיים באירופה.

נוסף על כך, המשקיעים הבחינו כי סין היא אחת המדינות הבודדות שהחלה לאחרונה בתהליך הרחבה מוניטרית - בניגוד למגמה השלטת כיום בקרב הבנקים המרכזיים בעולם.

מרבית מדדי המניות ואגרות-החוב, עם זאת, הניבו תשואה שלילית גם בפברואר, בהמשך למגמה הדומיננטית ששלטה גם בחודש ינואר.

זאת על רקע ירידות המחירים והתגברות הציפיות לצמצום מוניטרי (העלאות ריבית והפסקת פעילות ההרחבה הכמותית על-ידי בנקים מרכזיים) כחלק מהמאבק באינפלציה הגואה ברחבי העולם. שהרי ריבית גבוהה יותר פוגעת במחירי כל הנכסים הפיננסיים, מניות ואגרות-חוב כאחד.

מניות הטכנולוגיה (נאסד"ק 100), שחוו עליות שהובילו אותן לתמחור גבוה בשנים האחרונות, נפגעו יותר מאשר מדדי השוק הכלליים, גם בפברואר. מתחילת השנה מדד נאסד"ק 100 ירד ביותר מ-13%, בעוד ה-S&P 500 סבל מירידה צנועה יותר שעמדה על כ-8%.

יש לזכור, כי עם הפלישה הרוסית לאוקראינה בחצי השני של החודש, המשיכו המניות לסבול מתנודתיות גבוהה, בעוד אגרות-החוב, לפחות הממשלתיות, המשמשות בתקופות כאלו כ'מקלט-בטוח' למשקיעים, התאוששו במידה מסוימת".

ערן פלג. אריק סולטן,
ערן פלג, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קלאריטי קפיטל (Clarity Capital/אריק סולטן

הצלה מכיוון וירטואלי

ההתאוששות בתיק ההשקעות שלנו הגיעה מכיוון מטבעות הביטקויון והאתריום, שהציגו את העלייה החדה ביותר בתיק ההשקעות שלנו לאחר שזינקו ב-12.2% ו-8.6% בהתאמה, והוסיפו מעט ירוק לטבלה המדממת מהפסדים.

לצידם עלו גם המטבעות היציגים המרכזיים אל מול השקל: הדולר עלה ב-1.3% והאירו ב-1.7%, ולצד מדד ת"א 35 הם מהווים את ההשקעה הרווחית היחידה שלנו מאז פתחנו 'המרוץ לתשואה'.

פלג מסביר, כי "בתקופות של חוסר-ודאות הדולר האמריקאי נתפס כ'מקלט-בטוח' עבור המשקיעים, ועל כן נתמך בסביבה הנוכחית.

ולמרות שבתקופה האחרונה שני המטבעות הקריפטוגרפים המרכזיים נסחרו בקורלציה גבוהה עם שוקי המניות (במגמה שלילית), הסנקציות הפיננסיות שהטיל המערב על רוסיה הובילו לעלייתם ממש לקראת סוף פברואר.

זאת לאחר שהסנקציות מנעו גישה מרוסיה למערכות התשלומים הבינלאומיות והביאו לקריסה של הרובל - המטבע הרוסי, ולכיוון זרקור האזרחים אל הקריפטו כמערכת 'עוקפת סנקציות'.

אזרחי רוסיה ראו במטבעות הקריפטו אמצעי לשימור ערך כספם, לצד שימור גישה מסוימת למערכת תשלומים. וכך, לקראת סוף החודש, מחירי הנכסים הקריפטוגרפיים עלו".

למרות העלייה במחיר המטבעות הווירטואליים, תיק ההשקעות שלנו נשאר הפסדי, ואנו עדיין עם 1257.2 שקל פחות מאז התחלנו להשקיע. רוב ההפסד מגיע דווקא מהירידות שספגו אותם מטבעות שזכו לעלייה מחודשת, ועומד על 887.7 שקל, המהווים כ-70.6% מההפסד הכולל.

כל שנותר עתה הוא לקוות שהצרות של מרץ "יפגעו" בתיק ההשקעות שלנו עם אותה תשואה חיובית מצרפית שאפיינה את פברואר, ולהתפלל שהמגמה השלילית בשווקים תתהפך- ושווקי המניות ישנו צבעים מאדום לירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully