וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי בן אנד ג'ריס בישראל תובע את יוניליוור: "החרם מנוגד לחוק"

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 17:54

"דרישתכם מאבי זינגר לא למכור בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי" נכתב בתביעה שהוגשה לבית המשפט בניו ג'רסי במטרה לבטל את החרם שהטילה בן אנד ג'ריס העולמית על השלוחה הישראלית של המותג

מנכ"ל בן אנד ג'ריז על החרם ועל החוק/אלעד גוטמן

בן אנד ג'ריס ישראל הגישה תביעה בארה"ב כנגד יוניליוור העולמית: "דרישתכם מאבי זינגר לא למכור בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי".

בתביעתו דורש אבי זינגר מבית המשפט בארה"ב להכיר בדרישת יוניליוור העולמית כדרישה כבלתי חוקית ובכך לאפשר לזינגר להמשיך לייצר ולהפיץ מוצרי בן אנד ג'ריס בכל רחבי מדינת ישראל.

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג'ריס ישראל: "לחרם על ישראל יש מחיר כבד וזה הזמן של יוניליוור לחשב מסלול מחדש ולאפשר לבן אנד ג'ריס ישראל להמשיך ולמכור גלידה בכל חלקי ישראל".

פרקליטיו של אבי זינגר, בעלים ומנכ"ל של בן אנד ג'ריס בישראל, הגישו בארה"ב תביעה בשמו לבית המשפט בניו ג'רזי כנגד יונילוור העולמית, בטענה כי דרישתם מאבי זינגר, המנכ"ל והבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור את מוצרי החברה בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון, מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי.

בתביעתו, זינגר מבקש מבית המשפט בניו ג'רזי להתערב בנושא ולקבוע כי דרישת יוניליוור נוגדת את החוק האמריקני והישראלי. פרקליטיו של אבי זינגר בארה"ב מבקשים מבית המשפט הפדרלי בארה"ב להכיר בסיום החוזה של יוניליוור מול אבי זינגר, כצעד בלתי חוקי.

עוד מבקש זינגר מבית המשפט הפדרלי להוציא צו מניעה כנגד דרישת יוניליוור ולאפשר את המשך פעילות מפעל בן אנד ג'ריס ישראל והפצת תוצרתו בכל רחבי הארץ.

אפשר שלא יהיה די בתביעה זו וזינגר ייאלץ להסלים את המאבק, אך לפי שעה לא ידוע האם פרקליטיו בארה"ב צפויים להגיש בשמו גם תביעת נזיקין כפיצוי על הנזקים שנגרמו לו עקב סיום ההתקשרות.

אבי זינגר מנכ"ל בן אנד ג'ריז ישראל. אריק סולטן,
נלחם גם מעבר לים. אבי זינגר, בעלים ומנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל/אריק סולטן

"לחרם על ישראל יש מחיר כבד"

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל אמר לאחר הגשת התביעה: "מצופה מבית המשפט למנוע את סיום החוזה איתי בעקבות סירובי לדרישתה הלא חוקית של יוניליוור שהיא בניגוד מוחלט לחוק הישראלי והאמריקאי. יוניליוור שסופגת מכה אחר מכה מאז ההכרזה השערורייתית והמנוגדת לחוק, תאלץ להתמודד כעת עם הליך משפטי וציבורי משמעותי.

לחרם על ישראל יש מחיר כבד וזה הזמן של יוניליוור לחשב מסלול מחדש ולאפשר לבן אנד ג'ריס ישראל להמשיך ולמכור גלידה בכל חלקי ישראל. אני קורא להנהלת יוניליוור: השאירו את הגלידה מחוץ לפוליטיקה!".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלן ג'ופ, מנכ"ל יוניליוור העולמי. רויטרס
אלן ג'ופ, מנכ"ל יונילוור העולמית. נראה שלו היה יכול להחזיר את הגלגל לאחור, היה נמנע מהחרם/רויטרס

הפעילות הבינלאומית נגד החרם, הביאה למחיקה של 26 מיליארד דולר

כזכור, בחודש יולי 2021 הודיעה יוניליוור העולמית כי היא דורשת מאבי זינגר, הבעלים והמנכ"ל של בן אנד ג'ריס ישראל, המעסיק 169 עובדים בפריפריה, להפסיק למכור בחלקים מירושלים ובשטחי יהודה ושומרון, ולאור סירובו לדרישה - הודיעה כי החוזה עמו לא יחודש בסוף שנת 2022.

בחצי השנה האחרונה, באמצעות שיתוף פעולה עם 33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם על ישראל, הצליחו משרד החוץ והקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות כמו ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד יפעילו את חוקי החרם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה. ברקע הדברים, חצי שנה בדיוק לאחר הכרזת יונילוור קרסה ב-20.7% המהווים ירידת ערך המניה בשווי של 26 מיליארד דולר.

אבי זינגר ובן אנד ג'ריס ישראל מיוצגים בארה"ב על ידי:
L. Rachel Lerman and Alyza D. Lewin of The Louis D. Brandeis Center for Human Rights Under Law; Edward J. Dauber and Linda G. Harvey of Greenberg Dauber Epstein & Tucker; Nathan Lewin of Lewin & Lewin, LLP; and L. Marc Zell of Zell, Aron & Co.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully