וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת שער הרובל ברוסיה על חברה בורסאית בישראל

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 16:58

השפעה ראשונה של המלחמה באוקראינה על חברות ישראליות: יצרנית המגבונים אבגול הודיעה שהיא מעריכה ששווי חברת הבת שלה ברוסיה יפחת - ו"כלל" החליטה לקפוץ על המציאה ולרכוש מניות שהפכו אותה לבעלת עניין בחברה. גלגולה של מנייה משדה הקרב אל שוק ההון

זה לקח כמה ימים, אבל ההדף הכלכלי של פגזי מלחמת רוסיה-אוקראינה הגיע אל החברות הישראליות, ויש מי שמוצא שזה בדיוק הזמן לחזק בהן פוזיציה: יצרנית המגבונים 'אבגול' דיווחה אתמול כי חברת הביטוח 'כלל' הפכה לבעלת עניין בה, לאחר שרכשה כ-440 אלף מניות במחיר של כ-2.6 שקל למניה, ועלתה לאחזקה של 5.11% ממניות החברה.

רכישת המניות מצד כלל, הגיעה יממה מאז שחברת הבדים הלא ארוגים, דיווחה על השפעה אפשרית של מלחמת רוסיה-אוקראינה על תוצאותיה, במסגרתן העריכה, כי בעקבות פיחות הרובל אל מול הדולר צפויה לחברת הבת שלה ברוסיה - 'אבגול רוסיה', ירידת שווי של כ-16 מיליון דולר.

החברה גם העריכה כי במידה ושער החליפין בין אותם מטבעות לא ישתנה עד סוף הרבעון הראשון השנה, עשויות תוצאותיה לספוג השפעה שלילית לתקופה זו, הנאמדת לעת עתה בכ-1 מיליון דולר.

החברה הסבירה, כי הדבר נובע "לאור ההתפתחויות האחרונות במשבר בין רוסיה לאוקראינה והטלת הסנקציות על רוסיה, ובפרט לאור הפיחות החד מאז 31 בדצמבר 2021 , אשר נכון ליום הדיווח עומד על כ-25% בשער הרובל למול דולר ארה"ב".

שיטות לניקוי חלונות. ShutterStock
שער הרובל והשפעתו על שוק ההון בישראל/ShutterStock

לטווח הרחוק, הירידה בשער הרובל אולי תסייע

'אבגול' אינה צופה השפעה בעקבות ירידת שווי חברת הבת על תוצאותיה, והוסיפה, כי "מכיוון שהחברה מעדכנת את מחירי המכירה ללקוחותיה ברוסיה אחת לרבעון, היא חשופה לשינויים בשער החליפין במהלך הרבעון".

עם זאת, החברה הוסיפה כי בטווח הארוך יותר עשויה להיות לפיחות במטבע הרובל השפעה חיובית, שכן מרבית הוצאותיה של 'אבגול רוסיה' נקובות ברובל.

'אבגול' היא חברת המגבונים הלא ארוגים הגדולה ביותר בבורסה בתל אביב, ונסחרת בשווי של כ-745.6 מיליון שקל, לאחר שאיבדה 43.4% משווי השיא אליו טיפסה בתחילת אוגוסט 2020, שעמד על 1.3 מיליארד שקל.

החברה סיימה את שנת 2021 עם הכנסות בגובה כ-471 מיליון דולר, המהווים עלייה של 23% לעומת הכנסותיה בשנת 2020, שעמדו על כ-383 מיליון דולר. הרווח התפעולי, עם זאת, ירד בכ-32.3% ועמד על 64.3 לשנת הכספים האחרונה.

הרווח הנקי הצטמצם אף יותר ועמד על 8.1 מיליון דולר - ירידה של כ-78% לעומת הרווח הנקי ב-2020, שעמד על 36.9 מיליון דולר.

הרוויחה בקורונה, הפסידה במלחמה

ואפשר אולי לראות בסיפור הזה גם משהו שפוי שמלמד על דרכו של עולם העסקים. החברה שמנייותיה נסקו הרבה מעבר לשיאן, בזכות האירוע הלא קונבנציונלי של הקורונה, סופגות עתה ירידה בגלל אירוע חריג אחר:

'אבגול', שנהנתה יחד עם שאר חברות הבדים הלא ארוגים מביקושי שיא בתקופת הקורונה, הסבירה, כי במהלך 2021 חלה עלייה חדה במחירי חומרי הגלם, אשר התמתנה רק לקראת סוף אותה שנה.

כתוצאה מכך, הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם, הייתה שלילית והסתכמה לכ-25.1 מיליון דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בה ההשפעה הייתה שלילית והסתכמה לסך של כ-0.4 מיליון דולר בלבד.

החברה גם ציינה בדוחותיה, כי במהלך שנת 2020, עקב התפשטות נגיף הקורונה, היא הציגה רווחיות גבוהה מהממוצע, תוך ניצול הזדמנות של עודפי ביקוש במחירים גבוהים לייצור מוצרי PPE המשמשים להתמודדות עם הנגיף ולמוצרי היגיינה, שבמהלך 2021 התמתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully