וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרפור, ענקית הקמעונאות הבינלאומית בדרך לישראל

6.3.2022 / 9:00

קרפור, אחת מרשתות המזון הגדולות בעולם, תפתח סניפים בישראל במהלך 2022. החברה מחזיקה בקרוב ל-14,000 סופרמרקטים בחרבי העולם וכניסתה לישראל מהווה תחרות של ממש לרשתות המזון. האחראית למהלך היא אלקטרה צריכה, שתסב את סניפי ביתן-מגה לקרפור

אלקטרה צריכה חתמה על מזכר הבנות עם Carrefour לפתיחת רשת שיווק בישראל, קרפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל, עם כ- 13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו.

הסניפים הראשונים של קרפור יפתחו עד סוף שנת 2022 ותוך 3 שנים יוסבו למעלה מ-150 סניפי ביתן-מגה לקרפור, במקביל לפתיחת סניפים חדשים.

פחות משנה אחרי השלמת רכישת השליטה ברשת יינות ביתן, אלקטרה מוצרי צריכה מדווחת היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות עם קרפור, לפתיחת רשת סופרמרקטים בישראל תחת המותג קרפור.

במסגרת ההסכם, למעלה מ- 150 סניפי רשת יינות ביתן יוסבו באופן הדרגתי לסניפים של קרפור. הסניפים הראשונים תחת המותג קרפור ייפתחו לפני סוף 2022 ומוצרי קרפור הממותגים יחלו להימכר בסניפי יינות ביתן עוד לפני הקיץ.

קרפור 1. יח"צ,
קרפור, עשויה להיות השחקנית שתטלטל את ענף קמעונאות המזון בישראל/יח"צ

קרפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל, עם כ- 13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו. הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל- 20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב עד אפריל 2022.

עבור קרפור מדובר בהרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה. פטריק לאספרגוס
(Patrick Lasfargues), נשיא החטיבה הבינלאומית של קרפור
: "אנו שמחים לחתום על הסכם זה, המוכיח שוב את היסודות האיתנים של אסטרטגיית הזיכיונות הבינלאומית של קרפור.

אלקטרה מוצרי צריכה היא חברה בעלת רוח איתנה של יזמות קמעונאית, שהוכיחה אותה שוב כאשר רכשה את יינות ביתן בשנת 2021. אנו סמוכים ובטוחים שהגעתה של קרפור לישראל תעזור משמעותית בשיפור חוויית הקניה המקומית ותחזק את כוח הקנייה של הצרכן שיקבל מוצרים טובים יותר, במחירים נוחים יותר."

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר: "כניסת קרפור לישראל היא המהלך הגדול והמשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל מאז ומעולם. היותה של קרפור רשת שיווק עולמית מובילה ויצרנית מזון וצריכה מהגדולות בעולם, יאפשרו לאמ"צ להוביל את שוק המזון והצריכה בישראל ולהיכנס לתחומים חדשים. היתרונות של קרפור עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה של אמ"צ להביא ערך מוסף ללקוח ולהוביל בכל תחום שהיא נכנסת אליו".

מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב: "קרפור מביאה אתה בשורה אמיתית לצרכן הישראלי בחוויית הצריכה, במגוון המוצרים וברמת המחירים. ההסכם עם קרפור מאפשר לנו לדלג מעל מכשולים רבים המאפיינים את שוק המזון והצריכה בישראל, ולהציע לצרכנים פתרונות שלא קיימים היום בארץ. הכניסה של קרפור לישראל תשנה את כללי המשחק בשוק ולהעניק לנו בידול ויתרון מול המתחרים.

אבל חשוב מכך, אנחנו מתכוונים להביא בשורה ושינוי שיורגשו בכל בית ובית ולהציע פתרונות ליוקר המחייה עבור קהל הצרכנים בישראל".

צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. דורון ברסקי,
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה/דורון ברסקי

"קבוצת קרפור" מפעילה כ- 13,900 חנויות ביותר מ-40 מדינות באירופה, במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה.

החברה פועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה.

קרפור היא מובילה עולמית בשינוי הרגלי הצריכה של מזון בכל מקום בעולם, והיא מספקת ללקוחותיה גישה למזון איכותי ובר השגה בכל עת ובכל מקום.

המותגים של קרפור הם הגדולים באירופה. בקרפור מתבצעות למעלה מ- 2 מיליארד עסקאות בשנה ומחזור מכירות החברה לשנת 2021 הסתכם ב- 81.2 מיליארד אירו.

קרפור היא חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה- Euronext N.V ושווי השוק של החברה הוא כ-14 מיליארד אירו.

"אלקטרה מוצרי צריכה" מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה, בהובלת המנכ"ל צביקה שוימר, מספר מהלכים אסטרטגיים שמיצבו אותה כקבוצת צריכה וקמעונאות מובילה בישראל.

פעילותה מתרכזת כיום בשלושה תחומי פעילות עיקריים: בראשון, היא יבואנית ויצרנית של מוצרי חשמל ומזגנים והיא הקמעונאית המובילה בתחום החשמל עם הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק. בשני, היא בעלת השליטה ברשת יינות ביתן והיא בעלת הזיכיון לפתיחת רשת חנויות נוחות של המותג העולמי סבן אילבן. זרוע הפעילות השלישי הוא בתחום הפנאי והשטח שאמ"צ נכנסה אליו עם רכישת השליטה בחברת א.ת סער יזמות ומסחר, זכיינית קולומביה בישראל.

לפני כשנה הפכה בוש העולמית לשותפה של אמ"צ לאחר שרכשה 40% מ"אלקטרה תעשיות" וחברה אליה בהקמת פארק טרמו-טכנולוגי מתקדם באשקלון.

כחלק מהאסטרטגיה הירוקה של החברה, תחל אמ"צ בקרוב בבניית מפעל למחזור מזגנים ומוצרי חשמל באשקלון כאשר היעד הוא למחזר בתוך עשור 50% מכלל הפסולת החשמלית במדינת ישראל.
אמ"צ נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד שקל. בשלוש השנים אחרונות הניבה המניה למשקיעים תשואה של מעל 480%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully