וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד נתניהו: המילכוד שבגללו לא יוכל ליהנות מהתרומות

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 16:03

ברקע הידיעות כי בנק דיסקונט הקפיא את הכספים שנאספו כתרומות למען מימון משפט נתניהו, הודיעה היועצת המשפטית של הכנסת, במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון, כי לגיוס תרומות שכזה נדרש אישור מראש של ועדת האתיקה בכנסת. המילכוד: הוועדה לא קמה בשל התנגדות הליכוד

הבוקר נודע כי בנק דיסקונט הקפיא את הכספים שנאספו בו כתוצאה מקפיין גיוס התרומות להוצאות המשפט של נתניהו. כספי התרומות הועברו לחשבון נאמנות עד שיתקבל אישור כי אכן ניתן להשתמש בהם, כך על פי ידיעה שפרסם אמיר אטינגר באתר סרוגים.

בבנק דיסקונט סירבו לאשר את הפרסום: "אנו מנועים להתייחס בשל המחויבות לסודיות בנקאית" השיבו, אך בכל מקרה, אפילו אם הכסף היה "חפשי", הרי שלפי שעה נראה כי נתניהו יתקשה מאוד לעשות שימוש בתרומות שנאספו למענו.

במכתב ששיגרה עו"ד שגית אופק, היועצת המשפטית של הכנסת, כתשובה לשאלת עו"ד תומר נאור והידי נגב מהתנועה לאיכות השלטון, נמסר כי "העברת הכספים מחייבת אישור מראש של ועדת האתיקה"

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד 14 בפברואר 2022. ערוץ הכנסת, צילום מסך
נתניהו נגד נתניהו: בגלל ההחלטה של יו"ר האופוזיציה, ראש הממשלה לשעבר לא יכול לקבל אישור לשימוש בכספים שנאספו עבורו/צילום מסך, ערוץ הכנסת

המילכוד: חרם האופיזיציה על ועדות הכנסת

אלא שכאן מצפה לנתניהו, אם ירצה לעשות שימוש בכספים שנאספו למענו, מכשול נוסף, שכן אישור הוועדה לא יכול להינתן... הסיבה: ועדת האתיקה לא הוקמה בכנסת הנוכחית בגלל החרם שהטילה האופוזיציה בראשותו על הצטרפות לוועדות השונות.

משום כך, תיאורטית, אם ירצה נתניהו לפתוח בהליך שייאפשר לו שימוש במיליונים שנאספו עבורו, הרי שהוא יצטרך לחזור בו מהתנגדותו להשתתפות האופוזיציה בוועדות הכנסת תחת ממשלת בנט - ורק אז יוכל להתקיים בכלל דיון שיכריע בשאלת זמינות הכספים עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully