וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנכנס אדר: המקום שבו פורים כבר החל

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 13:56

מסיבת פורים מיוחדת במינה התרחשה בסוף השבוע האחרון בכפר "עדי נגב - נחלת ערן", כשעשרות מתנדבים מעמותת TOM הדרימו לכפר לטובת עיצוב והכנת תחפושות נגישות המותאמות לילדים עם מוגבלויות בכיסאות גלגלים

בעוד חגיגות חג הפורים הרשמיות יחלו רק בשבוע הבא, בכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" כבר לא יכלו לחכות. מסיבת פורים מיוחדת במינה התרחשה בסוף השבוע האחרון בכפר כשעשרות מתנדבים מעמותת TOM (תיקון עולם מייקרס), המתמחה ביצירת פתרונות טכנולוגיים בקוד פתוח עבור אנשים עם מוגבלויות, הדרימו לכפר לטובת עיצוב והכנת תחפושות נגישות המותאמות לילדים עם מוגבלויות בכיסאות גלגלים. את התחפושות עיצבו סטודנטים מתנדבים מרשת הקהילות האוניברסיטאיות של TOM באוניברסיטת בן גוריון, בצלאל, שנקר וסמינר הקיבוצים.

קרנבל פורים בעדי נגב נחלת ערן. ירין גז,
קרנבל פורים בעדי נגב - נחלת ערן/ירין גז

במסגרת האירוע שהתקיים בשיתוף קרן JNF-USA, יזמות 360 ומרכז לאודר לקידום תעסוקה, עשרות תלמידי בית הספר לחינוך מיוחד מהכפר השיקומי זכו להתחפש לתחפושות שעוצבו ויוצרו בנושא שנת שמיטה והן כללו תחפושות כגון טרקטורים, מטוסי ריסוס ועגלות רוכלים בשוק. כל כיתה בחרה את התחפושת שלה בעזרת הצוות החינוכי, כאשר כל ילד ביקש תחפושת מותאמת עבורו על פי הקישוטים והצבעים אותם הוא אוהב. כל התחפושות הן מודולריות כך שיוכלו להתאים לכל כיסא גלגלים והליכון, כאשר את חומרי הגלם והקרטונים עבור התחפושות תרמו באדיבות רבה חברת "כרמל פרנקל".

האירוע המרגש נערך לזכרו של אמיתי בן חורין, מנהל טכנולוגי ומתנדב מעמותת TOM שפעל להמציא פתרונות טכנולוגיים עבור ילדים עם מוגבלויות ונפטר רק לפני חודש מאירוע דום לב מצער. אמיתי לקח חלק באירועים רבים בכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן" וכן באירועים אחרים של עמותת TOM. "ראיתי אותו בעשייה המופלאה שלו, כשידי הזהב שלו המחוברות ללב רחב מאין כמותו, עמלות בכישרון נדיר למען הילדים המקסימים של הכפר בנדיבות שאין שנייה לה", כך סיפרה מתנדבת TOM וידידתו הקרובה של אמיתי סיגל לויאן.

בתום האירוע, נערכה מסיבת פורים גדולה עבור ילדי בית הספר לחינוך מיוחד בכפר השיקומי במהלכה הילדים הנרגשים המחופשים בתחפושות נגישות, יחד עם עשרות המתנדבים יצאו בריקודים ושרו שירי פורים.

קרנבל פורים בעדי נגב נחלת ערן. ירין גז,
לשמח את הילדים/ירין גז

אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן": "יוזמתם של TOM תיקון עולם מייקרס ישראל היא יוזמה מופלאה. כל ילד בישראל רוצה להתחפש בחג הפורים, לשמוח, לרקוד ולשיר. ארגון תיקון עולם מייקרס ישראל לוקח ילדים עם מוגבלויות ובעזרת טכנולוגיה ועיצוב מאפשר להם לחגוג חג אמיתי של שמחה עם ראיית האחר. תודה לשותפנו JNF-USA, אוניברסיטת בן גוריון, סמינר הקיבוצים ובתי הספר לעיצוב שנקר ובצלאל שרואים מעבר לתחפושת ורואים כל ילד. חג הפורים הוא חג שמבטא את העומק והפנימיות שלנו, חג של שמחה. בזכות יוזמתם הייחודית, ילדי הכפר יקבלו את החג בשמחה עם תחפושת המותאמת במיוחד עבורם באהבה".

רועי גולדנברג מנהל TOM ישראל: "היה חשוב לנו ב-TOM להביא את דור העתיד של המהנדסים והמעצבים של ישראל שיכירו מקרוב את הילדים שחיים בכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן. המטרה שלנו היא שכאשר יסיימו את לימודיהם ויחלו לעצב ולתכנן את המרחב הציבורי והפרטי בישראל, אותם סטודנטים יזכרו גם את צרכיהם המיוחדים של הילדים הללו ויעצבו את העולם גם עבורם".

לקראת פורים כל משפחה של ילדים עם מוגבלויות תוכל ליצור לילדיהם את אותן התחפושות, אשר יעלו בהמשך השבוע לאתר האינטרנט: www.tomglobal.org.

  • עוד באותו נושא:
  • עמותות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully