וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומרים ועושים: כתר למען מעמד הנשים בתעשייה בישראל

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 15:58

כתר החליטה לשנות את מעמד הנשים בתעשייה בישראל. עד שתצליח לשנות את הענף, היא משנה בתוך החברה הוותיקה עצמה, עם זינוק מרשים במספר המשרות לנשים בכל התפקידים בחברה

כתר הצליחה להביא לגידול של 35% במספר הנשים במשרות תפעול וייצור במפעליה. הגידול התאפשר בתוך שנה אחת במסגרת מהלך שמובילה כתר על מנת לחולל שינוי משמעותי בתעשייה הישראלית הכולל בין היתר: יצירת העדפה מתקנת בגיוס נשים בכל משרות החברה, השוואה יזומה של שכר בין נשים לגברים והצעת הכשרות לעובדות שיאיישו תפקידים שעד כה באופן מסורתי אויישו בידי גברים

כתר ממשיכה להשקיע מאמציה בפריצת דרך כחברה המעסיקה אלפי עובדים בישראל ועבור התעשייה הישראלית בכלל.

לפני כשנה הצהיר מנכ"ל כתר אודי שגיא כי כתר תקדם נשים בחברה ובתעשייה הישראלית ע"י העדפה מתקנת לגיוס נשים בכל משרה פתוחה, מתפקידי תפעול ועד תפקידי ניהול בכירים מאוד, בנוסף השוותה כתר מיוזמתה את תנאי ההעסקה של כל עובדת שמגויסת לחברה והציעה לה באופן יזום את השכר הממוצע אותו מרוויחים גברים בתפקיד מקביל.

מהלכים אלו הוכחו כמשנים לטובה את תמונת ההעסקה של נשים בישראל ובתעשייה הישראלית בפרט, וימטרתם לסייע בטווח הקצר והארוך לגשר על פערי השכר המקוממים בין גברים לנשים.

מיטל להבי, אודי שגיא וסיגל רצין. הילה אייזינגר,
הד.נ.א של כתר הוא שוויון, בכלל זה חתירה לשוויון מגדרי. אודי שגיא, מנכ"ל כתר (במרכז) בפעילות לעידוד המודעות לסרטן השד, עם מיטל להבי, סגנית ראש העיר ת"א-יפו (מימין) וסיגל רצין, מנכ"לית "אחת מתשע"/הילה אייזינגר

"שואפים לשינוי אמיתי במעמדן של הנשים בתעשייה"

כתר, מהתעשייניות הוותיקות והגדולות בישראל מעסיקה ב- 9 מפעליה בארץ כ-3,000 עובדות ועובדים. בכתר נשים מהוות 47% מתפקידי המטה. אך תמונת המצב המאוזנת משתנה כאשר מדובר במשרות תפעול וייצור. על מנת להגיע לשוויון גם בתפקידים מקצועיים באזורי הייצור ולא רק בתפקידי מטה והנהלה, בחרה כתר להשיק את המהלך להעדפה מתקנת ולהשוואת השכר בשנת 2021 ולקדמו באופן קבוע, בתקווה שחברות נוספות בתעשייה ילכו בעקבותיה.

כעת עם תחילת 2022 מודיעה כתר כי הצליחה לאזן את תמונת המצב במשרות תפעול וייצור ובזכות מהלכים ייחודיים שיזמה חל גידול של 35% בכמות הנשים במשרות תפעול וייצור (מ-13% ל-20% נשים בתוך שנה אחת).

אודי שגיא, מנכ"ל כתר: "שוויון הוא ערך עליון עבורנו. שוויון בין מגזרים, גילאים וכמובן מגדרים. אנחנו שואפים לשינוי אמיתי במעמדן של הנשים בתעשייה בכלל ובכתר בפרט, כחלק מהשאיפה שלנו לשנות לטובה את פני החברה בישראל. בישראל של שנת 2022 הפערים המגדריים בשוק העבודה עודם נפוצים, והדבר בא לידי ביטוי בפערי שכר ובשיעור הנשים במשרות בכירות, במוקדי קבלת החלטות ובתפקידים שלרוב מזוהים עם עובדים גברים. המצב הזה היה חייב להשתנות, גם אצלנו בכתר. לפי נתוני הלמ"ס** מתוך 3.9 מליון מועסקים, 48% הינן נשים ו-52% גברים. אך בסקטור התעשייה בישראל התמונה שונה: בתעשייה הישראלית עובדים כ- 400 אלף איש ואישה, ועל אף ההזדמנויות הרבות מועסקות בה 28% נשים בלבד.

המאבק לשוויון אינו עניין של נשים בלבד, הוא מאבק חברתי הנוגע לכל אחד ואחת מאיתנו. אנחנו מקווים שהמהלכים שאנו מובילים ותוצאותיהם הנפלאות עד כה יעודדו נשים להצטרף לתעשייה ולדרוש את שמגיע להן, ויביא לכך שחברות נוספות ילכו בעקבותינו ויתחייבו לנושא".

כתר מבינה שיש לעשות שינוי באופן בו נתפסים תפקידי תעשייה מסורתיים, אשר מהווים למרבה הצער חסם כניסה של נשים לתעשייה הישראלית הפורחת והמוערכת בעולם. כדי לעשות זאת מציעה כתר הכשרות בתשלום לעובדות חדשות וקיימות, גם ברמה פרטנית, על מנת שאלו יוכלו לאייש תפקידים שעד כה היו שכיחים יותר בקרב עובדים גברים. כיום מוצעות בכתר כ-80 סוגי משרות שונות ומגוונות, אליהן מגייסים באופן פעיל.

לפי נתונים שפרסם מכון אדוה (שכר חודשי בפילוח מגדרי, עיבוד של מרכז אדווה לנתוני למ"ס, סקר הוצאות משקי בית 2019), גם השנה עדיין נשים מרוויחות 68.4% משכרו של גבר. פערי השכר מחריפים ומשתנים בהתאם ללאום, מגדר, גיל, השכלה ועוד. פערי השכר בין נשים וגברים משתנים בהתאם לסקטור העבודה המדובר ונעים בין 50% ל-7% בהתאם למיומנות.

יתרה מכך, נתונים שפירסם שירות התעסוקה בדצמבר 2021, מצביעים על כך שהקורונה גרמה לכך שהפערים המגדריים בשוק העבודה רק הלכו והתחדדו (אם כי דוח שהתפרסם היום מראה ששיעורי התעסוקה בקרב נשים בישראל כיום, עולים על אלה שהיו ערב הקורונה). נשים היו ועדיין הנפגעות העיקריות מההגבלות שהוטלו על המשק במהלך הסגרים. הנתונים מדגישים את אי היציבות היחסית לעומת גברים בשוק העבודה, שבטווח הארוך גורמת לפגיעה בוותק וניסיון, בקצב גידול השכר, בחיסכון פנסיוני ובזכאות לזכויות סוציאליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully