וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלות משתפות: אילו רק הייתי מקבלת את הטיפ הזה לפני שנים...

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 23:01

לרגל יום האישה הבינלאומי פנינו למנהלות בכירות ממגוון חברות ותחומים במשק ושמענו מהן מהו הטיפ שהיו שמחות לקבל בתחילת הקריירה שלהן, אילו רק היו יכולות לחזור בזמן. מידע שיכול לסייע לנשים שנמצאות בתחילת הקריירה שלהן

לכבוד יום האישה ביקשנו ממנהלות בכירות מתחומים שונים לשתף אותנו בטיפים לחיים המקצועיים, כאלו שהן אספו בשנים רבות של ניסיון - ושאולי יש בכוחם להאיר את הדרך עבור מנהלות צעירות בתחילת דרכן.

בשיחה עלו האתגרים והמשברים הצפויים והשכיחים שעומדים כ"מקל בגלגלים" במסע אל ההצלחה. הנשים המצליחות שמולנו, שפכו את אורן על הנושאים הבאים: השילוב והאיזון העדין שבין ניהול קריירה וניהול משפחה, האמונה העצמית והכוחות פנימיים שדוחפים קדימה, האיכויות שאופייניות לנשים והופכות אותן למנהלות ועובדות טובות יותר ועוד.

הטיפים:

האיזון שבין אימהות ועבודה

השאלה הזאת הפ-כה לסמל לא רק לאפליית נשים, אלא גם לאופי השיח בתחום, שכן איש לא חשב מעולם לשאול מנהל-גבר איך הוא מצליח לשלב קריירה עם חיי משפחה. ובכל זאת, העדפנו לא להיות פוליטקלי קורקט, אלא לענות לשאלה שמעסיקה נשים רבות בתחילת דרכן המקצועית.

עו"ד שלי זהר, שותפה בקבוצת ריינהולד כהן המומחית בקניין רוחני: "הכניסה לעולם העבודה משפיעה על סדרי העדיפויות בחיים ואיתם אתגרים ושינויים. חשוב להכיר בכך שהדרך ארוכה ואין קיצורי דרך, צריך סבלנות, מחויבות והשקעה. זו תקופה שבה יש הזדמנות ללמוד דברים חדשים מאנשים עם מומחיות וניסיון, לכן כדאי לנצל זאת ללמידה. כשיש התמודדות עם קושי, בין אם בעבודה או מחוצה לה, לא להסס לשתף בקשיים ולבקש עזרה או תמיכה מהממונים. מקום העבודה הוא סוג של בית שני ותקשורת בריאה היא מפתח להצלחה".

הדס דיליאון, סמנכ"לית חווית לקוח בזאפ גרופ: "הטיפ שהייתי שמחה לשמוע בתחילת דרכי הוא תמיד ללכת בדרך שהכי נכונה לי ומתאימה לי, גם אם הסביבה פחות מסכימה או לא מבינה את הבחירות, לא לתת לזה לעצור או לקלקל את הדרך. מניסיון אישי, בתור אמא צעירה התקדמתי מהר לתפקיד ניהולי שמאוד רציתי, ודרש ממני לעבוד שעות מרובות. היה לי קשה מאוד בשילוב עם האימהות, גם לסביבה היה קשה וקיבלתי הרבה הערות ועצות מערערות ובכל זאת המשכתי בדרכי והתקדמתי, שילבתי בדרך שלי את האימהות".

שלי זהר. דיוויד גארב,
עו"ד שלי זהר, שותפה בקבוצת ריינהולד כהן/דיוויד גארב

רעות וינקור-ברות, מנהלת תוכנית כרטיס אשראי BuffPay בחברת באפ טכנולוגיות: "הטיפ שלי כמה שזה נשמע טריוויאלי, הוא המשפט 'אל תוותרי על עצמך'. כנשים יש לנו את הנטייה להגיע למצב הזה, לשכוח מעצמנו מהר, אבל עם השנים הגעתי למסקנה שאפשר אחרת ושום דבר רע לא יקרה אם ניקח זמן ונשקיע בעצמנו גם. המחשבה שאני צריכה להיות בכל רגע נתון עבור הילדים שלי הגבילה אותי. עם הזמן הבנתי שכדי להתקדם ולהתפתח אני צריכה לעשות פשרות, ואיתן הגיעה ההבנה שזה בסדר לבקש עזרה. זה טוב לשני הצדדים, אני מרגישה סיפוק מהעבודה שלי, והילדים שלי יקבלו אמא מסופקת, עם אנרגיות וכוחות גדולים יותר ועדיין ימשיכו להרגיש אהובים".

איילת המר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת ההייטק Incredibuild: "תעשיית ההייטק מאוד קוסמת ושואבת אך צריך לזכור שלצד זאת אנחנו עוברות בשנים הללו תהליכים אישיים לא פחות משמעותיים שלעיתים מתפספסים בשל החשש שלא ניתן יהיה לשלב קריירה וחיים אישיים. חשוב שתזכרי שלגיל ולניסיון יש אמנם חשיבות בדרך, אך יש שלבים בחיים שצריך להאט מעט כדי להנות ולהתפתח בהם כמו זוגיות, אימהות, משפחה ותחביבים. זה לא אומר שלא תצליחי להגיע למעלה, אלא להפך, תגיעי לנקודה הזאת מגובשת ושלמה יותר."

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברה המידע העסקי Coface Bdi: "הכירי בערך עצמך, ביכולותייך ובכישורייך, ולהעז - לא לפחד מטעויות כי מכל טעות צומחים. חשוב להבין שעבודה קשה, התמדה והשקעה מביאות להישגים ואין קיצורי דרך, אבל ההנאה והסיפוק מהדרך שווים הכול. בכל הנוגע לזמן עם המשפחה והילדים - בעיניי החשוב הוא האיכות ולא הכמות, שחררי את רגשות האשם וכשאת כן עם משפחתך - תשקיעי את כל כולך,כך שהזמן עמם יהיה באמת איכותי ולא "תפעולי". בין לבין, אל תשכחי את עצמך - שמרי חברויות טובות, קשרים עם המשפחה וחברים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תהילה ינאי. יהודה סובול,
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברה המידע העסקי Coface Bdi/יהודה סובול

אל תעצרי את עצמך מלהצליח

הדרך שנשים עוברות בכדי להגיע לקריירה עליה חלמו היא לא תמיד קלה ולעיתים אף תלויה מאוד גם באמונה עצמית ובכוחות פנימיים שדוחפים קדימה. אין זה מפליא שמנהלות רבות בחרו להעניק טיפים מעודדים שדוחפים להצלחה:

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים: "טיפ שהייתי שמחה לקבל בתחילת דרכי המקצועית הוא התמדה. להתמיד בעשייה ולהבין תוך כדי שעל מנת להגיע ליעדים ולצמוח בארגון או בתחום מסוים, יש להקדיש זמן, ולא לצפות שהכל יקרה כאן ועכשיו. כדאי ללמוד מהדרך תוך כדי הקשבה לשאיפות ולא למי שמנסה להזיז אותך מהן. זוהי משימה מאתגרת לעיתים, שעשויה להיתקל בלא מעט מהמורות, ולכן אני ממליצה כבר מגיל צעיר למצוא מנטורים שיעזרו לדחיפה מקצועית אך גם יתנו פרספקטיבה של זמן וניסיון, דבר שיכול לסייע להגשים את היעדים ולא לסטות מהדרך".

ד"ר אתי גרובגלד, מנכ"לית המכללה האקדמית אחוה: "בכל אחת מאיתנו יש רבדים וזהויות שהופכות אותנו למי שאנחנו (נשים, אימהות, בעלות מקצוע, דתיות, מזרחיות, מבית כזה או אחר, ועוד), אל תתני להן ויתרה מכך לציפיות שלך ושל החברה להכתיב לך את החלומות ואת הדרך. יש מספיק תקרות זכוכית אמיתיות לנפץ, אל תיצרי לעצמך כאלו שאינן שם. צרי את הדרך האינדיבידואלית שלך, לכי אחרי נטיות הלב והיכולות שלך".

דוקטור אתי גרובגלד מנכלית המכללה האקדמית אחוה. יחסי ציבור,
דוקטור אתי גרובגלד, מנכ"לית המכללה האקדמית אחוה/יחסי ציבור

שרית בן עמי, מנהלת משאבי אנוש ואופרציה ב-Grubhub ישראל: "הטיפ שהייתי רוצה לקבל בתחילת דרכי הוא לא לפחד לשאוף גבוה, ולבקש את מה שמגיע, כדי להגשים את החלום. כנשים, יש לנו נטייה הרבה פעמים לבלום את עצמנו. ידוע שיש לנו יכולות טובות בריבוי משימות וחלוקת קשב ולשמחתי בשנים האחרונות מספר הנשים בתחום ההייטק גדל. אף שהדרך עוד ארוכה, אפשר לראות את השינוי. אני מאמינה שאפשר לפתח קריירה במקביל לניהול חיים אישיים- אם נתווה לעצמנו מסלול, אין סיבה שלא נגיע ליעד, צריך רק להגדיר את החלום, זהו הצעד הראשון בהגשמה".

נועה בן ארי, סמנכ"לית שיווק בחברת הסייבר סיגניה: "אל תתני לפחד לנהל אותך. רוב החרטות שלנו בחיים הן תוצאה של כניעה לפחדים. פחד הוא טבעי, כולם חווים אותו ועלינו ללמוד לאמץ אותו ולהיות מוכנים להרגיש לא בנוח לפעמים. תגישי מועמדות גם אם את לא עונה על 100% מהדרישות, תדחפי את עצמך לכתוב מאמר או להציג בכנס, הרחיבי את אזור הנוחות שלך. זכרי שיש בך משהו מיוחד, אבל אף אחד לא יידע עליו אם תיתני לפחד לשתק אותך".

פרופ' ענת פירסט, דיקן ביה"ס לתקשורת במכללה האקדמית נתניה: "באופן כללי, אחוז הפרופסוריות באקדמיה בישראל לא הגיע עדיין ל20% ועלינו כנשים להמשיך ולדחוף קדימה. העצה שהייתי שמחה לקבל בתחילת דרכי המקצועית בעולם האקדמי, היא בעיקר לא לוותר על פוסט דוקטורט, להתחיל לכתוב עוד לפני סיום הדוקטורט. לזכור לאורך הדרך שהעבודה האקדמית הינה סיזיפית ומתגמלת רק בטווח הארוך, לא לחשוש לשתף פעולה עם חוקרים וחוקרות נוספים על מנת ללמוד את רזי הכתיבה, אך גם לא לוותר על הקול של עצמך ולכתוב מאמרים גם לבד".

יעל יגרמן לביא, יו"ר פעיל פארק הייטק בר לב ויזמת משותפת ויו"ר תכנית מושל: "תבחרו את העשייה שלכן- מתוך מחשבה מודעת, מתוך תשוקה. תשקיעו מחשבה וזמן בחיפוש ואל תקפצו על ההצעה הראשונה שיש לכן. תלמדו אלו אפשרויות קיימות ברבדים השונים. תבינו מה מעניין אתכן ומה מרגש אתכן. איזה ערך אתן מביאות, אך לא פחות חשוב, מה מביא לכן ערך. לא רק ערך כלכלי, אלא עשייה שמאפשרת לכן ללמוד ולצמוח. אחרי שבחרתן, תשקיעו ותהיינה הכי טובות. שילוב של תשוקה ויכולת ביחד עם עבודה קשה מיצרים ערך, סיפוק ומשמעות. שילוב אלמנט התשוקה בתהליך הוא קריטי בעיני והוא ללא ספק גורם מרכזי ביצירת חיים מאושרים יותר".

יעל יגרמן לביא, יור פארק ההייטק בר לב. רמי זרנגר,
יעל יגרמן לביא, יו"ר פארק ההייטק בר לב/רמי זרנגר

נשים יכולות לעשות הכל!

אם יש דבר שנשים הוכיחו לאורך ההיסטוריה זה שהן יכולות לעשות הכל ואין העומד בפני רצונן. לנשים יש איכויות שאופייניות להן, אשר הופכות אותן גם למנהלות ועובדות טובות. הטיפים האלה יעזרו לנשים בתחילת הקריירה להתנהל ולנהל נכון:

בת-אל ישי, מנכ"לית ביופט: "אל תפסיקי לאתגר את עצמך ולקחת אחריות אישית מלאה על כל משימה שעומדת בפניך, אבל זכרי: לרוב, ההצלחות המוערכות והמשמעותיות ביותר שלך, יהיו אלה שיושגו בעקבות התייעצות ושיתוף של אחרים. לכן, למדי את עצמך להיות גם שחקנית צוות- תשתפי בהתלבטויות, תבקשי עזרה במציאת פתרונות, תחלקי ידע, למדי מניסיונם של אחרים, תקשיבי בפתיחות לדעותיהם ותחלקי איתם גם את ההצלחות".

רו"ח לינור דלומי, שותפה, ראש חטיבת ניהול סיכונים ב-Deloitte ישראל: "עם הקידום וטיפוס בסולם הקריירה יש לך אחריות. את נמצאת מסביב לשולחן בו ההחלטות החשובות מתקבלות, המקום הזה יכול להיות לא נוח או טבעי בהתחלה, אבל לאורך הזמן הדרך הכי טובה להצליח היא להיצמד ולשמור על ערכי הבסיס ולא להפוך למשהו שאת לא. ללכת עם הקול הפנימי ועם האחריות שיש לך בלבטא אותו. לעיתים יש נטייה לשייך תכונות כמו רגישות, אתיקה ואנושיות לנשיות. אבא שלי, שגם היה רואה חשבון והלכתי בעקבותיו, לימד אותי את המשמעות האמיתית של גיוון והכלה, לשמחתי למדתי את זה על דרך החיוב ולא מתוך החסר, לקוחותיו היו מגיעים אלינו הביתה והם היו נשים, גברים, ערבים, יהודים , דתיים, חילונים, בעלי עסקים קטנים ומובילי חברות ענק. בניתי את הקריירה שלי מתוך אמונה ואהבה למה שאני עושה ואני מאמינה שזה מה שעמד לזכותי לאורך השנים".

לינור דלומי. הדר ישראל,
רו"ח לינור דלומי, שותפה, ראש חטיבת ניהול סיכונים ב-Deloitte ישראל/הדר ישראל

ד"ר רונית לוינגר, מנכ"לית "לוינגר מדיקל" מקבוצת דנאל: "טיפ חשוב שהייתי שמחה לקבל בתחילת הקריירה הוא לא להתנצל ולא להגיד שאת לא יודעת אפילו שאת בתחילת הדרך. אף אחד לא מעריך את הכנות הזאת ועדיף להקשיב וללמוד וכך לצבור ביטחון וידע. בנוסף, חשוב להבין שככל שאת ממתקדמת יותר ובכירה אי אפשר "לנקות את השולחן" יש הרבה משימות וצריך לדעת לקדם כל משימה כל יום בקצת ולהשלים את המשימות על פי הקצב שלהן".

מירב אמיר כהן, VP of CoE (Center of Excellence), Life and Pension Division - Sapiens: "הטיפ שהייתי נותנת לעצמי בתחילת הדרך הוא- קודם כל הביני שהמסלול הוא מסע ארוך ולא ספרינט קצר, לכן כדאי למצוא מודל לחיקוי או מנטור שמאמין בך, שאליו ניתן להשיא עיניים ,ללמוד ולהתייעץ. צרי קשרים חדשים וחזקי ישנים, הם העוגן והמינוף שלך. העזי ואל תתנצלי, למדי כל הזמן דברים חדשים, אל תתפשרי במקצועיות שלך ותשני דברים כשלא טוב לך".

הילה רייך, מנהלת RapidApi בישראל: הטיפ שלי הוא לתת אמון, בעצמי כמובן וכך גם בסובבים אותי. אני מאמינה מאוד באנשים ובכך שכל אחד עושה מתוך הכוונה הכי טובה שלו. כל אחת שרוצה להצליח צריכה לדעת לרתום את האנשים שעובדים איתה לטובת המשימה, מתוך מקום של עשייה ודרבון לא ממקום של הנחתות. כשהאווירה היא חיובית ומקדמת העשייה נעשית בצורה הכי טובה שיש".

מזי לוי, סמנכ"לית כימיה, קורנית דיגיטל: "בחרי מקום עבודה שבו את יכולה להתפתח בו, לבסס את היסודות המקצועיים שלך ולהיות משמעותית בעשייה שלך. השקיעי ביצירת קשרים עם עמיתייך, כאלה שאת יכולה להנות בחברתם ולצמוח לצדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully