וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 5 מיליארד שקל בשנה. רווחי שיא לבנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 9:19

שנת 2021 שהייתה שנת שיא למשק הישראלי, מקבלת ביטוי מרשים גם במאזני הבנקים. בנק הפועלים, הגדול בישראל, מפרסם את מאזני השנה היוצאת שהסתכמה ברווח נקי של 4.9 מיליארד שקל. עיקר הגידול בפעילות, מאשראי לעסקים ולדיור

אם מישהו היה זקוק להוכחה נוספת לשנה הפנומנלית שעברה על המשק הישראלי, ובעיקר על המערכות הפיננסיות שלו, הרי שאין כדוח השנתי של הבנק הגדול בישראל, בנק הפועלים, כדי להמחיש זאת.

הבנק מסכם שנה של צמיחה עם רווח נקי של 4.9 מיליארד שקלים, המשקף תשואה להון של 11.8%. כמו כן, הבנק מבשר כי בהתאם לאסטרטגיה שאימץ, הבנק הגדיל את תיק האשראי בשנה האחרונה בשיעור של 16.8% המבטא צמיחה משמעותית בכל תחומי הפעילות ובעיקר באשראי לעסקים ולדיור.

עוד מדגיש הבנק בהודעתו כי במהלך השנה המשיך הפועלים להשקיע במתן פתרונות דיגיטליים רב-ערוציים עבור לקוחותיו, וכן כי במקביל, הבנק המשיך למקד מאמצים בהתייעלות - יחס היעילות השתפר בשנת 2021 ל-54.2% לעומת 56.9% בשנת 2020.

שנת 2021 נפתחה אמנם בירידות שערים בשוקי ההון בעולם, בעלייה באינפלציה וכמובן - בפלישה הרושית לאוקראינה, שלושה "ברבורונים" שחורים שיכולים להעיב מעט על התוצאות המעולות שמציג המגזר הפיננסי בישראל בשנת 2021, אך השפעות כאלה, אם תבואנה לכדי ביטוי, שייכות כבר לרבעון הראשון של 2022. בינתיים יכולים בפועלים להביט בחיוך על המספרים, בעיקר בשני הבטים:

הראשון הוא ששנת 2021 סימלה מעבר לחיי שגרה לצד הקורונה. גם וריאנטים מידבקים במיוחד כמו האומיקרון, שלחו מאות אלפים לבידוד אך לא השביתו את המשק - ויש להניח שמדובר בסימן לבאות, גם אם המגפה שהיכתה בעולם טרם אמרה את המילה האחרונה.

הנתון השני: שמירת מעמדו של הבנק כגדול ביותר בישראל - למרות שנה מעולה לכלל המערכת הבנקאית, הרי שאף בנק לא מתקרב לרווחים שמציג הפועלים.

ראובן קרופיק. ענבל מרמרי,
יו"ר הפועלים, ראובן קרופיק: "בניית תשתית להשבחת הרווח בעתיד"/ענבל מרמרי

היו"ר: "בנק הפועלים הוא תבנית נופה של החברה במדינת ישראל"

יו"ר הבנק, ראובן קרופיק: "השילוב בין עשייה עסקית איכותית וענפה לבין קידום הסביבה ומעורבות חברתית עמוקה, מהווה נדבך מרכזי בפעילות העסקית ובתרבות הארגונית של הבנק מאז הקמתו, לפני למעלה מ-100 שנים. התמודדות מוצלחת עם האתגרים הגדולים שלפנינו, לצד השבחת האיכות הארגונית שלנו, הן מטרות שעובדות ועובדי הבנק המסורים והמקצוענים מחויבים להשיג. שאיפה זו התחזקה במיוחד בעקבות הלכידות והנחישות שגילו עובדינו לאורך השנה האחרונה ומאז פרוץ המגפה, ועל כך נתונה להם תודתנו והערכתנו.

במהלך השנה החולפת הבנק הגדיל באופן ניכר את המאזן שלו, תוך כדי בניית תשתית להשבחת הרווח בעתיד. תיק האשראי של הבנק גדל בשיעור גבוה של כ-16.8% המבטא את העובדה כי הבנק הוא תמונת ראי של ההתפתחויות הכלכליות, אשר סיפקו רוח גבית חזקה - משק בתנופת צמיחה, עלייה בהשקעות בבנייה ועלייה במחירי הנכסים, שגם היא תורמת לביקוש לאשראי.

גם השנה המשכנו להשקיע תשומות כלכליות וארגוניות משמעותיות בהעמדת תשתיות טכנולוגיות שיאפשרו לנו לספק מענה מהיר לשינויים בסביבת התחרות.

בנק הפועלים הוא תבנית נופה של החברה במדינת ישראל. אנו מודים לכל מחזיקות ומחזיקי העניין שלנו, על האמון שהם נותנים בנו. אנו מחויבים להתייחס בענווה וביראה לאמון זה ומבטיחים כי נמשיך לחתור למימוש חזון הבנק - מחויבים לצמיחה באמצעות בנקאות מתחדשת והוגנת ללקוחותינו".

דב קוטלר. גדי דגון,
דב קוטלר, מנכ"ל הפועלים. מדבר על ההתאוששות והזינוק בכל המדדים המשקיים, אך גם מזכיר שהקורונה עדיין עמנו/גדי דגון

המנכ"ל: "חזרת המשק לשגרת חיים, לצד המשבר"

מנכ"ל הבנק, דב קוטלר: "שנת 2021 תיזכר בעיקר כשנת החזרה לשגרה ממשבר הקורונה. מגמת ההתאוששות שנרשמה במשק הישראלי, הבאה לידי ביטוי בשיעורי צמיחה גבוהים לצד שיעורי אבטלה נמוכים מבטאת יותר מכל את חזרת המשק לשגרת חיים, לצד המשבר שטרם הסתיים לחלוטין.

על אף גלי התחלואה, בשנה האחרונה הצגנו צמיחה מואצת בתיק האשראי שלנו בכל תחומי הפעילות וסיפקנו מענה לביקושי האשראי הגבוהים של לקוחותינו בדגש על האשראי לעסקים והאשראי לדיור, המשכנו בפיתוח מוצרים דיגיטליים חדשניים ומתקדמים שיסייעו ללקוחותינו לקבל החלטות פיננסיות מושכלות, יזמנו שיתופי פעולה עסקיים עם גופים מובילים שיובילו להצעות ערך ייחודיות ללקוחות, הוספנו לקדם עבור לקוחותינו פלטפורמות עסקיות חדשות באיחוד האמירויות, ולאחרונה אף הקמנו חטיבה ייעודית שתהיה אמונה על שיפור השירות והיעילות התפעולית.

כל זאת במקביל לשינויים שעובר הבנק נוכח אתגרי התחרות הניצבים בפניו בזירת הבנקאות החדשה.
ברצוני להודות ליו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק, לחברי הדירקטוריון ולעובדי הבנק המסורים, אשר ממשיכים כל העת בביצוע משימתם החשובה ופועלים במקצועיות, בנחישות ומתוך אחריות עבור לקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully