וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכו לי ביולי: עצמאים? אל תמהרו להשיב את מענקי הקורונה

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 15:18

בשורה לעצמאיים? ברשות המיסים לא החליטו מתי להתחיל לאכוף את החזרת המענקים של העצמאיים אך במידה ותהיה אכיפה היא תתחיל מאלה שהפסדיהם בגין הקורונה היו זעומים. הדברים נאמרו על ידי נציג רשות המיסים בדיון מיוחד בוועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה דנה היום בנושא החזר מענקי הסיוע שרשות המיסים דורשת מהעצמאיים שהמחזור העסקי שלהם לא פחת ב-40% בתקופת משבר הקורונה, נכון להיום רשות המיסים לא אוכפת את החזר המענקים על ידי העצמאיים וההחזר נעשה באופן "וולנטרי".

השורה התחתונה של הדיון היא שבמידה ורשות המיסים תתחיל לאכוף את החזרי המיסים בקרוב, בכל מקרה עד לתאריך ה- 31.6 האכיפה שתופעל היא רק לגבי עצמאי שלא הפסיד כסף או שחווה ירידה במאזן בשיעור של עד 10%, רק מסוף חודש יוני רשות המיסים תתחיל 'לטפל' בשאר.

בפתח הדיון, יו"ר הועדה ח"כ מיכאל ביטון שאל את שלמה אוחיון, סמנכ"ל שירות לקוחות ברשות המיסים: "אתה אדם הגון ואתה לא מסבן אותי, האם אתם מתכוונים לדחות את מועד החזרת המענקים מה-31 למרץ הקרוב?"

אוחיון השיב: "התשובה היא לא".

בהמשך העביר ביטון את רשות הדיבור לח"כים. רובם המוחלט התמקד בעיקר בסיוע לבעלי העסקים הקטנים, אך כמעט "כרגיל" ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) וח"כ ולדימיר בילאק (יש עתיד) התעמתו כאשר אבוטבול אמר: "מקבלים פליטים אבל מה עם הפליטים שלנו אין להם מה לאכול?" בליאק השיב לו: "אתה גזען. אתה לא מתבייש?, זה אותו אחד שקרא לי וודקה וודקה במליאה אתה גזען".

אבוטבול לא נשאר חייב: "אני לא חוזר בי. אתם הבאתם את הוודקה והוויסקי" (לפחות לגבי האחרון, אולי כדאי לעדכן את הח"כ הנכבד על מקורותיו.)

בשלב הזה היו"ר ביטון הרגיע את הרוחות: "תתאפקו, חבל שדיון שבא למען העסקים הופך להתגוששות בין קואליציה לאופוזיציה".

צמרת אביבי שהתפרסמה בישיבה הקודמת של הועדה בעקבות נאום הדמעות מול שר האוצר אביגדור ליברמן, אמרה: "אין כסף. לא נוכל להחזיר את המענקים. לדיון כאן לא הגיעו מי שהסמכות בידו, נציג רשות המיסים לא יכול לקבל החלטה על דעת עצמו. איפה שר האוצר?." אביבי הוסיפה: הקואליציה לא עוזרת, לנו אתם מורחים את הזמן בדיונים ואין תכלס. אתם מקבלים משכורת כל חודש ואנחנו לא".

דיון בהחזרי עצמאיים בוועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צמרת אביבי (שנייה משמאל), שריגשה בנאום מול שר האוצר, טוענת: "אין כסף, לא נוכל להחזיר את המענקים"/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עדיין אין אכיפה

לקראת סיום הדיון היו"ר ביטון ניסה להבין האם לרשות המיסים יש שיטת עבודה שבה היא מתייחסת למקרים הגבוליים שבו העצמאיים שחוו ירידה במאזן בשעורים של 37% או 38% יקבלו הכרה מלפנים משורת הדין ולא יצטרכו להחזיר את המענק.

אוחיון השיב: "יש מקרים כאלה ואנחנו יודעים להתייחס אליהם אך מאחר שאנחנו לא נמצאים בהליך של אכיפה. אנחנו יודעים לזהות את אלה שבכל התקופה עלו במחזורים ושמו יד בקופת המדינה. איתם נתחיל. יש לנו כעשרת אלפים מקרים כאלה. פוטנציאל מקבלי המענקים הוא שלוש מאות אלף בעלי עסקים. מתוכם אלה שצריכים להחזיר לפחות מענק אחד שהתקבל שלא כדין יש כמאה חמישים אלף".

בסיום הדיון ביקשו ארגוני העצמאיים להודות לחברי הכנסת היחידים שנשארו עד סוף הדיון, ח"כ ולדימיר בליאק, משה אבוטבול ומיכל שיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully