וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה באוקראינה תפגע ביצרני רכב ותעכב אספקה"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 14:05

כספקית עיקרית של ברזל ועם שלושה מפעלים לייצור רכב, השבתה של אוקראינה עלולה לפגוע קשות בשוק. מנכ"ל מכשירי תנועה צבי נטע: "שלושה שווקים גדולים נסגרים, מה שיביא להגדלת המכסות של רכבים חדשים ליבואנים"

המלחמה באוקראינה תפגע ביצרני רכב רבים באירופה לאור העובדה שאוקראינה היא ספקית של חומרי גלם, בייחוד מתכת, למפעלי רכב באירופה.

באוקראינה יש שלושה מפעלים לייצור רכב. גם ברוסיה יש מספר מפעלים, כשהמלחמה השביתה אותם לפחות חלקית, פגיעה נוספת בתעשיית ייצור רכבים חדשים באירופה.

צבי נטע. יחצ,
הכיס של כולנו יסבול. צבי נטע/יחצ

צבי נטע מנכ"ל חברת "מכשירי תנועה", מציין שהמחסור בחומרי גלם מאוקראינה לתעשיות רכב באירופה יוריד את כושר הייצור של חלק מהמפעלים במיוחד ליצרני משאיות וציוד כבד בכ-15%. "היבט נוסף של המלחמה באוקראינה הינו סגירת שלושה שווקים גדולים - רוסיה, אוקראינה ובלארוס למכירת מכוניות חדשות. זה יביא להגדלת המכסות של אספקת רכבים חדשים ליבואני הרכב בישראל".

בימים אלו התבשרה חברת מכשירי תנועה על הגדלת מכסות רכב של חברת סוזוקי לשוק הישראלי ובמקביל בתעשיית המשאיות (חברת מכשירי תנועה הינה נציגת מאן בישראל), עשוי להיות עיכוב באספקה בשנת 2023 בשל המחסור בחומרי גלם מאוקראינה. נטע מוסיף עוד, כי אם המלחמה באוקראינה תימשך עוד תקופה ארוכה וייגרמו נזקים גם למפעלי הרכב מעבר להשבתת העבודה במפעלים אלו, זה יכול לפגוע בחברות שיש להם מפעלי רכב באוקראינה לטווח ארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully