וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים תחל לאכוף את החזרת מענקי הקורונה כבר ב-1.4

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 14:47

במכתב שנשלח היום מאת סמנכ"ל רשות המסים אל יו"ר וועדת הכספים, הודיעה הרשות על תחילת אכיפה נגד עצמאים שלא ישיבו למדינה את המענקים, החל מ-1 באפריל. זאת למרות שמדברי נציג הרשות בוועדה אתמול, ניתן היה להבין שהאכיפה תחל רק בתחילת יולי

רשות המיסים תתחיל לאכוף מחודש אפריל את השבת המענקים שניתנו לעצמאיים שמחזור העסק שלהן בשנת 2019 לא עלה על סכום של 300 אלף שקל. כך כתב היום (רביעי) שלמה אוחיון, סמנכ"ל בכיר (שירות לקוחות) ברשות המיסים אל ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) יו"ר ועדת הכלכלה.

נכון להיום, רשות המיסים דורשת את המענקים העודפים מעצמאים, אך אינה אוכפת את החזרת המענקים אלה ומפעילה מסלול "וולנטרי" להחזרתם למי שהתגלה שלא היה זכאי לקבל אותם.

הזכאות למענק הוצאת נקבעה למי שחווה ירידה במחזור העסקאות הדו חודשיות בשיעור של עשרים וחמישה אחוזים לפחות - והזכאות למענק לעצמאים נקבעה למי שחווה ירידה במחזור העסקאות (דו חודשי) בשיעור של ארבעים אחוזים.

סכום המענק שנכנס מרשות המסים לאחד העצמאיים. -, אתר רשמי
דוגמא למענקים שניתנו לעצמאים בשיא ימי הקורונה. עתה מי שנמצא שקיבל מענקים שלא כדין, ייאלץ להשיבם כבר בשבועות הקרובים/אתר רשמי, -

לא יחכו עד לסוף יוני, אבל יתמקדו תחילה ב"כבדים"

המכתב נשלח אל ח"כ ביטון יממה בלבד לאחר הדיון בוועדה בה השתתף אוחיון ובה שאל ביטון את אוחיון האם רשות המיסים מתכוונת לדחות את מועד החזרת המענקים מה-31 למרץ הקרוב? אוחיון השיב אתמול על השאלה הזאת: לא.

למרות זאת, ניתן היה להבין מדברי אוחיון כי הרשות תנקוט באמצעים רכים בלבד כנגד החייבים, לפחות עד ל-30.6.22, כדי לאפשר להם להיערך להשלמת המהלך בצורה וולנטרית.

עתה עולה מן המכתב כי האכיפה תחל כבר ב-1.4.22, אם כי עד ל-30.6.22 רשות המיסים "תמקד את הפעילות לאכיפת השבת המענקים רק במי שבתקופת תשלום המענקים נצברו לו לפחות שלושה מענקים במצטבר, לתקופות דו חודשיות בהן מחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות עלה ביחס לתקופת הבסיס או שהירידה במחזור העסקאות הייתה נמוכה מעשרה אחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully