וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החקלאות נגד העלאת מחיר המים: "הזדמנות לייעל את החקלאות"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 15:03

שר החקלאות, עודד פורר מתנגד לבקשה להעלות את מחיר המים לכלל הציבור. לדעתו פתרונות מתקדמים של ניצול מים בחקלאות צריכים לגרום להפסקת סבסוד המים לחקלאים בידי כלל האזרחים. ומה באשר לרפורמה? הוא ממתין למסקנות הוועדה כדי לפעול

על רקע כוונת ראשות המים להגיש מחר בקשה לייקור מחיר המים לחקלאות, בצד הוזלת המחיר לצרכנים, אומר שר החקלאות, ח"כ עודד פורר - לרדיו צפון 104.5, שהוא מתנגד נחרצות למהלך.

"אני מתנגד להעלאת מחירי המים", אמר פורר, "ואמרתי את זה לרשות המים ולשרת האנרגיה והמים. רשות המים היא גוף בלתי תלוי ואני או שרת האנרגיה והמים לא יכולים להנחות אותו. הנציג שלנו בוועדה התנגד בתוקף להעלאת המחירים".

בשנת 2017 עלו מחירי המים בפעם האחרונה במסגרת רפורמה שאיחדה את המחירים בכל הארץ, במסגרתה התחייבה המדינה לא להעלות את המחיר במשך חמש שנים, תקופה שמסתיימת ביולי הקרוב.

הכוונה להעלות את מחיר המים באה על רקע העובדה כי על פי החוק, כל צרכני המים אמורים לשלם את עלות המים שהם צורכים. אלא שהחקלאים משלמים עליהם מחיר מופחת, בעוד שהצרכנים הביתיים והתעשיינים משלמים מחיר גבוה ממחיר העלות - ובכך למעשה מסבסדים את המים עבור החקלאים.

עוד הוסיף פורר: "רוב החקלאים משתמשים במים ממוחזרים ובהיקפים חסרי תקדים, יש לנו עודפים על מים מותפלים, אז למה צריך להעלות מחירים? החקלאות היא הפתרון לכל המים שאפשר למחזר, אחרת היו צריכים לעשות להם עוד טיפול כדי להשיב אותם לים. בכל משבר אני רואה הזדמנות, ופה יש הזדמנות להרחיב את משק המים לחקלאות, בד בבד עם קפיצה של חקלאות לרמה שתביא אותה להיות תחרותית עם תפוקה יותר גדולה במסגרת הרפורמה".

שר החקלאות עודד פורר. ניב אהרונסון
שר החקלאות, עודד פורר. נגד הכוונה להעלות את מחיר המים, בעד יישום הרפורמה בחקלאות/ניב אהרונסון

ומה עם הרפורמה בחקלאות?

מתי יתפרסמו מסקנות הוועדה שבודקת את פערי התיווך ומעכבת את יישום הרפורמה בחקלאות?

"הוועדה צפויה להגיש לנו דו"ח ביניים בתחילת השבוע לכל המאוחר, ובהתאם למסקנות שלו נקבל החלטות. הממשלה מינתה וועדה, לא אני ולא המפלגה שלי, ובראשה עומד מנכ"ל משרד הכלכלה. היא תביא את הנתונים ורק על פיהם נקבל החלטות.

בסוף אנחנו רוצים שהצרכנים יוכלו לקנות פירות וירקות במחירים סבירים ומצד שני, להביא את החקלאות הישראלית למצב שבו תוכל להתחרות בחקלאות העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully