וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מורחים אתכם: השואב-שוטף הזה פשוט מצוין

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 15:45

לאחר שז'אנר שואבי הקומבו נחל עד כה הצלחה חלקית, הוציאה Karcher את ה-FC7, שואב-שוטף בעל ארבעה גלגלי מיקרופייבר. יש לו חסרונות, אבל הוא מעניק הרבה יותר מסתם מראית עין של רצפה נקייה, לא משאיר סימני מריחה וצפוי לגרום גם לכם להתאהב

בכל פעם שאתם צריכים הוכחה לכמה מפונקים נהיינו, תחשבו על מגבונים לחים. לפני שנות ה-80 הדבר הזה היה נחלתן של מסעדות בעיקר, והסוג שנכנס למיינסטרים היה מאוד חדגוני ועם ריח כימי חזק ודוחה. זה היה מוצר מאוד פריבילגי. היום יש מגבונים לכל מטרה - לניקוי משטחים, לניקוי חלונות, לניקוי ישבן ומה לא. כמו צפייה בפורנו, רק תחפשו ז'אנר ותהיו בטוחים שהוא קיים.

שואבי האבק הם המטאפורה הטכנולוגית למגבונים. אם פעם היה שואב בעל קונספט אחיד, היום הם כבר באים בשלל צבעים וייעודים - שואב רובוט, שואב אלחוטי, שואב ציקלוני ידני, אפילו שואב למקלדת. הנוסחה האחרונה שהיצרנים מנסים להנחיל כבר מספר שנים היא של שואב-שוטף - All in One. במחי מכשיר אחד תוכלו להרים פירורים או שיערות של כלב וגם להעביר סמרטוט. נשמע כמו חלום, לא?

עד כה הסיפור הזה נחל הצלחה חלקית בלבד. יש לא מעט חברות שמנסות את זה, אבל אם לא שמעתם על פריצת דרך בתחום, כנראה שיש לכך סיבה טובה. מניסיוני, הנשען על שימוש באחד השואבים הללו ועל מוצר משלים לדייסון (גאדג'ט מותאם שלא מסופק על ידי החברה עצמה), מדובר במכשירים שלא מצטיינים בשני התחומים: השאיבה לא עוצמתית והניקוי אינו יסודי. האם דווקא ה-FC7 של Karcher נושא את הבשורה?

קרשר. יחצ,
מגיע לכל מקום. השואב השוטף של קרשר/יחצ

לקרשר יש הרבה זכויות בשוק, לאחר שהנגישה את האפשרות לניקוי באדים בבתים ולמעשה מספקת כמעט כל פיתרון טכנולוגי, ביתי או תעשייתי. ה-FC7 הוא שואב-שוטף של ענקית מכשירי הניקוי הגרמנית, שדרוג ל-FC5 שיצא לפני יותר משלוש שנים. מדובר במכשיר אלחוטי לשאיבה ולשטיפת רצפות, הפועל באמצעות ארבע מברשות מיקרופייבר ומבצע שאיבה, שטיפה וייבוש רצפה בפעולה אחת. המברשות מקרצפות את הרצפה תוך הזרקת מים וחומר ניקוי למשטח, ולוכדות את הלכלוך לתוך מיכל המים המלוכלכים. סוללת הליתיום מספיקה לכ-45 דקות וזמן הטעינה ממצב ריק למלא עומד על כארבע שעות.

תפעול

תחילה ממלאים את מיכל המים עד למקסימום, מוסיפים נוזל (לא חייבים להשתמש בזה שהחברה מספקת) ומתחילים לעבוד. התפעול של המכשיר פשוט בסך הכול ודומה לרוב השואבים האלחוטיים שאתם מכירים - מצב שאיבה רגיל ומצב טורבו. בין הגלגלים מסתתר מיכל לקיבולת מים מלוכלכים וה-FC7 מתריע כשמי השטיפה לקראת סיום (הוא עוצר אם המיכל התרוקן לחלוטין) וכשמיכל הפסולת מלא. במקרה כזה תצטרכו לעצור את העבודה, לרוקן את המיכל, לנקות גם עם המברשת כדי לוודא שדבר לא נשאר בין הלהבים, להרכיב ולהמשיך.

המכשיר גמיש ולכן יכול להיכנס מתחת לספות וזה נפלא. הוא גם שקט מאוד (אפילו על מצב הטורבו), מה שבגדול מאפשר לכם לעבוד אפילו בשעות שבהן לא תוכלו לעבוד עם שואבים אחרים. לא מעריכים את הפלוס הזה עכשיו? אל תדאגו, אתם עוד תעריכו אותו בהמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
KARCHER FC7. דוד רוזנטל
חיסרון: תופס מקום. קרשר והקופסה/דוד רוזנטל

במקרה שלנו נאלצנו לבדוק את יעילות המכשיר די מהר. 20 דקות לפני הגעתם של אורחים הבית (60 מ"ר) היה במצב בינוני מינוס. בתוך פחות משבע דקות הוא קיבל מראית עין נקייה לחלוטין, ולהפתעתנו לא הייתה זאת רק מראית עין - הרצפה באמת הייתה נקייה. בסך הכול חוויה חיובית מאוד.

תחזוקה

כאן הסיפור קצת יותר מורכב. ל-FC7 יש ארבעה גלגלים שמחייבים ניקוי ולעתים גם כביסה (כן, הם כביסים), ועוד שלושה חלקים על המכשיר עצמו שדורשים תחזוקה באופן תדיר. מיכל הריקון אינו גדול, ובהנחה שעבדתם בבית מלוכלך יחסית עם הרבה שיערות כלבים ופירורים, קיים סיכוי גדול שתצטרכו לרוקן אותו מספר פעמים. ביחס לשאר השואבים מדובר במוצר שדורש תחזוקה גבוהה, אם כי כאן ייאמר שהוא קל לפירוק ובסך הכול לא דורש אנרגיות רבות או ידע טכני גדול מדי.

המכשיר עומד על הרצפה באופן יציב וישר, ומוצמדת לו קערה רחבה שנועדה לייבוש הגלגלים לאחר ניקויים. זה פרקטי ושמיש, אבל בבית קטן גם תופס מקום. ובכל זאת, את הקערה אפשר הרי לאחסן ונהנינו מהשימוש ומהזמינות שלה, כך שטוב שהיא שם.

תוצאות

החברה אינה מפרסמת את עוצמת היניקה של המכשיר, אבל היא נמוכה משמעותית מה-AW185 של הדייסון V11 שיש לנו (ובוודאי מה-AW240 המפלצתי של ה-V15). ובכל זאת, ניסינו את ה-FC7 על רצפה שעירה, פרי פרוותן של כלבה וחתולה, שיחד עם שיירי אבק וקצת ג'יפה נוספת העניקו למכשיר אתגר לא פשוט. הוא עמד בו בכבוד. הן השאיבה והן השטיפה סיפקו תוצאה מכובדת.

מה שהרשים אותנו במיוחד הוא העובדה שהמכשיר לא הראה סימני מריחה על רצפת הגרניט-פורצלן. זה לכשעצמו אינו עניין של מה בכך, משום שזו הביקורת על הרבה מאוד שואבים ורובוטים שוטפים. באחד מסרטוני ההדרכה ראינו כיצד הוא מנקה גם פסולת קשה כמו שברי ביצים. את זה לא ניסינו, אבל לאור מה שאסף בפועל אנחנו מאמינים בהחלט.

שורה תחתונה

מחירו הרשמי של ה-FC7 עומד על 1,890 שקל, נמוך בכמה מאות טובות של שקלים מכל דייסון מסדרת V10 ומעלה. האם ניתן לסמוך עליו שיעשה את אותה עבודת שאיבה של שואבים אלחוטיים שלא שוטפים? לא, אבל ביחס למחיר, לאמינות של החברה, לשימוש היעיל ולעובדה שאולי תם מבחינתכם עידן הסמרטוט והדלי, מדובר בתמורה מצוינת לכסף. אם לסכם זאת בצורה קצת פחות פורמלית, די אם אצטט את המשפט של אשתי: "אני חושבת שאני מתחילה להתמכר".

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully