וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים באוצר: ננסה להעביר את עסקת החבילה במאי

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 12:45

בסביבת שר האוצר מנסים לשדר עיכוב טכני בלבד, אבל האמת היא שעסקת החבילה, שנועדה להעלות את שכר המינימום במשק ל-6,000 שקלים בתהליך הדרגתי החל מהחודש הבא (תוספת של 100 שקל), תקועה גם בגלל סיבות עקרוניות, שספק אם ניתן יהיה להגיע להסכמה לגביהן בקרוב

עסקת החבילה במשק תקועה, משמעות הדבר היא ששכר המינימום לא יעלה ב-1 לאפריל, והעובדים שמשתכרים שכר מינימום כ-40% מהעובדים בישראל, לא יהנו אפילו מהעלייה הזעומה בסך 100 שקלים בחודש.

אתמול נפגשו ראשי הועדות הכלכליות בכנסת, ח"כ אפרת רייטן מרום, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה, וח"כ אלכס קושניר יו"ר ועדת הכספים. בעקבות השיחה הבינו אנשיו של שר האוצר כי לא יצליחו להעביר את עסקת החבילה בכנסת. למרות זאת, גורמים בסביבתו נשמעו מפויסים ואמרו לוואלה!: "בגלל לוח הזמנים והפגרה בכנסת עסקת החבילה לא בערה במועד, השאיפה היא להעביר את זה בתחילת מאי".

מה פוצץ את הסיכוי להעביר את העסקה כבר אתמול? הפערים בין הצדדים כוללים מספר נקודות, כמו למשל העלאת הגבלת שעות העבודה מ-12 שעות ל-13.5 שעות, וכן 'שעון העבודה הגמיש' שמאפשר העסקה גלובלית ל-17 שעות חודשיות ללא תשלום שעות נוספות. סוגיה נוספת שנמצאת במחלוקת בין הצדדים היא תקנון ההצמדה שנמצא בחוק ולפיו צריך להצמיד את שכר המינימום ל-47.5% מהשכר הממוצע במשק.

ויש עוד סיבה, הפעם לא עניינית: גורמים המעורים בפרטים אמרו לוואלה! שהבחירות להסתדרות, שהיא צד להסכם, יתקיימו בחודש מאי הקרוב ואפשר שלא ניתן יהיה להעביר את העסקה קודם לכן.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 28 בפברואר 2022. שלו שלום, TPS
בסביבת שר האוצר מנסים לשדר עסקים כרגיל ומבטיחים שהעסקה תעבור בחודש מאי/TPS, שלו שלום

"ההעצה לא תצא מהכנסת כפי שנכנסה אליה"

ח"כ נעמה לזימי: "האוצר ניסה לכפות על העובדים בישראל עסקה דורסנית שהייתה שוחקת את שכרם ופוגעת בתנאי ההעסקה שלהם. בזכות המאבק הנחוש שהובלנו, הצלחנו לדחות את הדיונים למושב הבא, זהו ניצחון לעובדים החלשים ביותר.

כפי שהבטחתי, עסקת החבילה הזו לא תצא מהכנסת כפי שהיא נכנסה. אמשיך להילחם על שיפור ראוי ואמיתי בשכר המינימום שיאפשר לעובדים קיום בכבוד. הייתי מציעה לאוצר שבמקום שימנעו העלאת שכר מינימום שתאפשר פה קיום בכבוד, שיתעסקו בהשקעת עודפי הגביה ברווחת העובדים והעצמאים גם יחד, ובצמיחה כלכלית שתחלחל אל כלל הציבור."

מתנועת "עומדים ביחד", שמובילה את קמפיין "מינימום 40" להעלאת שכר המינימום ל-40 שקל לשעה, נמסר בתגובה לעיכוב עסקת החבילה: "טוב שהלחץ הציבורי תקע את עסקת החבילה, שמפחיתה את שכר המינימום במסווה של העלאה שלו, וגם פוגעת בתשלום שמקבלים עובדים בגין שעות נוספות.

הדרך סלולה בפני הממשלה להעלות את שכר המינימום באופן מיידי: אנחנו קוראים לכנס בהקדם את ועדת הכספים של הכנסת ולבטל את הוראת השעה שהקפיאה את מנגנון העדכון האוטומטי של השכר. הדבר יגדיל את שכר המינימום החודשי ב-467 שקל, עוד לפני חג הפסח. כשתתכנס הכנסת לאחר הפגרה, צריך יהיה לחוקק את הצעת החוק שלנו לשכר מינימום של 40 שקל לשעה. ל-1.2 מיליון עובדים בישראל מגיעה תוספת שכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully