וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים תחפושות אונליין? כך תמנעו ממתקפת סייבר, גניבות וזיופים

אין ספק שרכישה זולה מגיעה עם תחושת סיפוק של "אני לא פראייר/ת", אבל בדרך כלל אתרים קטנים יותר המוכרים את מרכולתם במחירים אטרקטיביים במיוחד, הם בעלי הגנת סייבר חלשה יותר. אם התכוונתם לקנות תחפושת או אביזרים אונליין - הנה כמה טיפים לרכישה בטוחה ברשת

אחד מתוך חמישה צרכנים שרכשו באינטרנט ייפגע ממתקפת סייבר וזיופים, המידע האישי שלו ייגנב, וזה יכול לכלול גם זהות אישית, מידע פיננסי, כתובת ועוד.

נשמע מפחיד? איך בכלל מזהים ונזהרים מזיופים, ומה הסכנות בדבר? רז אברמוב, מנהל טכנולוגיות ראשי בחברת הסטארטאפ EverC מצייד אותנו בטיפים לרכישה בטוחה של תחפושות ואביזרים באינטרנט.

פורים. ShutterStock
לא מתכוונים להכין את התחפשות בעצמכם? קבלו 5 טיפים לרכישה בטוחה ברשת/ShutterStock

המחיר טוב מידי? כנראה יש כאן קאץ'

אנחנו שמים בצד סוגיות מוסריות שנוגעות ליצור התחפושת, ואת המחיר האקולוגי של אופנה מהירה. תחפושות ובגדים זולים עשויים לטמון בחובם סיכונים פיזיים.

החומרים עשויים להיות דליקים, רעילים ומסכני חיים, דוגמת תרסיסי צבע, קצף ומוצרי איפור למיניהם אשר לא תואמים את התקנים העומדים בחוק ועלולים לגרום לכוויות, גירויים, חבלות חמורות ואף לסכנת חנק.

תינוקות מחופשים. ShutterStock
תחפושות ובגדים זולים עשויים לטמון בחובם סיכונים/ShutterStock

מיקום מיקום מיקום!

יש אמרה לפיה, מיקום זה הכל. שימו לב באיזו מדינה המוצר שאתם רוכשים מיוצר ואף באיזה אזור. בהרבה מדינות עולם שלישי מייצרים זיופים שלא מגיעים לאותם איכויות של בדים/איפור כמו במפעלים המקוריים.

ליצן. ShutterStock
מזמינים תחפושות ברשת? כך תמנעו מבעיות אבטחה/ShutterStock

מוצרים שהחזירו לחנות

מוצרים שהרשויות הוציאו עליהם "ריקול" הם מוצרים אשר עלו בראדר של הרשויות ונמצאו כמסוכנים במיוחד, כאלה שאין להשתמש בהם ויש להחזירם למוכר. בחג ההאלווין האחרון, דיווחה רשת Health Canada על שני מוצרים שחזרו למדף התחפושת שלה.

רבים תהו איך תחפושת נסיכה ורופא לא מצליחים להימכר בחג שכולו מוקדש לתחפושות וילדים. עד מהרה נמצא שהתחפושות היו דליקות או גרמו לסכנת חנק, ורשת התחפושת הוציאה הודעה לכל מי שרכש בחנות, לזרוק מיד את התחפושת. מומלץ לבדוק באתרי הריקול הגלובליים כמו כן לשים לב שהמוצר עומד בתקן הישראלי המבוסס על דרישות התקן האירופאי.

ילדה כועסת. ShutterStock
מומלץ לבדוק באתרי ריקול גלובליים ולבדוק שהמוצר עומד בתקן הישראלי/ShutterStock

לא כל תמונה משקפת את המציאות

ראיתם תמונה של תחפושת שאהבתם? רגע לפני שאתם מזמינים אותה, תיכנסו לעמוד של מי שהעלה אותה ותראו איזה מוצרים נוספים הוא מציע למכירה.

כידוע, לא תמיד התמונות אכן משקפות את המציאות, ישנם אתרים המאפשרים תקריב לתמונה, דבר אשר יכול לתרום לקונה להבין את טיב הבד בצורה טובה יותר, אך לא די בכך ויש לשים לב לתרכובת הבד והחומרים. אין מספיק מידע? אל תהססו לדרוש מהמוכר פרטים נוספים כדי להימנע מחומרים מסוכנים אשר עלולים לגרום לפגיעות בגוף.

רז אברמוב. אור דנון,
רז אברמוב, CTO בחברת הסטארטאפ EverC/אור דנון

איך הגעתם למוצר?

הרבה נוכלי רשת קונים את אמינות הציבור בכך שמשלמים כסף כדי להיות ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל או בתוכן ממומן ברשתות החברתיות. היו מודעים לטקטיקות אלו וודאו תמיד שאתם עוקבים אחר השלבים ברשימת הבדיקה כדי להבטיח קניה בטוחה ממוכר לגיטימי.

כאשר רוצים לבצע קנייה ממוכר מסוים, חשוב להבין כמה זמן הוא מוכר באתר, כמה מוצרים הוא מציע, כתובת, טלפון ליצירת קשר ודרישת אמצעי תשלום. רצוי מאוד לגשת לאתרים ותיקים ואמינים, האקרים נוטים ליצור אתרים מקבילים לאתרים ידועים דוגמת איביי.

גם אם המחירים מעט גבוהים יותר, קניה בטוחה עדיפה כי לעיתים מה שזול יכול לעלות ביוקר. חשוב מאוד לשים לב לדירוג המוכר באתר, לקרוא ביקורות של קונים נוספים, ניסיונם יכול להעיד על בטיחות המוצר וכך תוכלו להבטיח קניה בטוחה נעימה ומהנה יותר.

הכותב הינו: רז אברמוב, CTO בחברת הסטארטאפ EverC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully