וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שלוש שנים אחרי האקזיט: טדי שגיא חוזר לפינטק

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 12:22

שלוש שנים לאחר אקזיט של קרוב ל-900 מיליון דולר, חוזר טדי שגיא עם השקעה והשקה חדשה בתחום הפינטק: Pay.com שמפתחת פתרון תשלומים גלובאלי מבוסס אוטומציה מלאה ראשון מסוגו. יעמיד לחברה קו אשראי של 100 מיליון דולר. 1 מכל 4 יוניקורנים - מתחום הפינטק

כמעט שלוש שנים לאחר שמכר באקזיט משמעותי את חברת פתרונות התשלומים SafeCharge תמורת 889 מיליון דולר, חוזר המיליארדר טדי שגיא לעולמות הפינטק וחושף לראשונה חברה חדשה בבעלותו שצפויה לשנות את האופן שבו מתבצעים תשלומים מקוונים בעשור השלישי של המילניום השלישי.

על החברה החדשה - Pay.com - עמלו מתחת לרדאר שגיא וצוות ההנהלה שגייס במהלך השנים האחרונות. בתפקיד המנכ"לים המשותפים מכהנים תום וקנין, יזם ששימש במגוון תפקידים טכנולוגיים, יחד עם אסף כהן, שכיהן כסמנכ"ל מכירות ב-Payoneer וב- Checkout.com.

החדשנות הטכנולוגית שמביאה עמה Pay.com ומה שמבדיל אותה, לדברי בעליה, מחברות תשלומים אחרות הוא שפתרון התשלומים שלה מבוסס אוטומציה מלאה, כלומר אוטומטי לחלוטין ללא מגע יד אדם - החל מהרגע שבו הסוחר מחפש בגוגל אחר פתרון תשלומים לעסק שלו, דרך תהליך הבדיקה, הזיהוי והאימות שלו וכלה בחיתום.

Pay.com הוקמה כאשר היא מותאמת לצרכים העתידיים של המסחר און-ליין, ולכן היא משלבת בתוכה טכנולוגיות של בינה מלאכותית (AI), למידת מכונה (ML) וטכנולוגיות ענן שמטרתם לייצר חווית משתמש טובה יותר עבור לקוח הקצה ולשפר את יחסי ההמרה עבור הסוחר.

פתרון האוטומציה של Pay.com נועד לאפשר לסוחר להתרכז במכירת הסחורה ובצמיחה שלו, מבלי לבזבז את זמנו על תהליך התשלומים וכל מה שנלווה אליו. הפתרון מאפשר לסוחר גישה מהירה, קלה וידידותית לאמצעי תשלום דוגמת Paypal, Apple Pay, Google Pay, Skrill, Klarna ו-Paysafecard כשהמטרה היא להרחיב סל זה לעשרות ואף מאות APMs בימים בודדים.

כך, מתעתדת Pay.com להיות תשתית אוטומטית לקבלת שירותי תשלומים אשר מבצעת תהליך התאמה אופטימלי ללקוח הקצה כאשר המטרה הינה להגדיל את אחוזי ההמרה בעסק. לדוגמה לקוח קצה הולנדי שיכנס לרכוש מוצר מחנות איקומרס יקבל חוויה מותאמת אשר תאפשר לו לרכוש דרך iDEAL (אמצעי התשלום המוביל בהולנד) ולקוח קצה שיכנס מבלגיה יקבל תיעדוף לרכוש עם Bancontact.

טדי שגיא. יחצ,
טדי שגיא: 3 שנים לאחר האקזיט מהתחום, חוזר עם חברת פינטק חדשה, בידיעה ש1 מכל 4 יוניקורנים, הוא מתחום הפינטק/יחצ

קו אשראי של 100 מיליון דולר

טדי שגיא העמיד ל- Pay.com קו אשראי של 100 מיליון דולר, אותו מתעדת החברה להשקיע ברכישות ומיזוגים. במילים אחרות, לצד פיתוח In house של הפתרון שלה, Pay.com לא זונחת את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות שאופיינית לקבוצת טדי שגיא, ומחפשת בעקביות אחר רכישות שמתאימות לחזון החברה.

לפי תחזיות החברה, עד לסוף 2022 צפויה החברה לסלוק עסקאות בשווי של 4 מיליארד דולר. Pay.com מעסיקה כרגע 45 עובדים, וממשיכה לגייס. לחברה משרדי הנהלה בלונדון, ארה"ב, ומרכז פיתוח בקפריסין.

תום וקנין ואסף כהן, מנכ"לים משותפים Pay.com, מסרו: "אנחנו קוראים תיגר על השמרנות של תעשיית התשלומים המקוונים ונביא זווית רעננה לתחום. כמובן שלצורך כך אנחנו פועלים כדי לגייס אנשים איכותיים אשר ישתלבו ב DNA הייחודי והחדשני של החברה".

לפי דו"ח עדכני של חברת המחקר העולמית המובילה CB insights, סך השקעות ההון סיכון בעולם בחברות פינטק הגיע בשנת 2021 לרמת שיא - 132 מיליארד דולר, עלייה של 169%(!) לעומת שנת 2020. מתוך סך השקעות ההון סיכון, הפינטק אחראי על 21% מתוך הסך, כלומר מכל 5 דולר שהושקעו בשנת 2021, דולר אחד הושקע בחברות פינטק.

עוד עולה מהדו"ח כי 1 מתוך כל 4 חדי קרן שנוצרים הוא חברת פינטק - השיעור הגבוה ביותר מכל סקטור אחר. לא פחות חשוב, לפי הדו"ח - הפינטק הציג אשתקד את השיעור הגבוה ביותר של גיוסי Early Stage מבין כל הסקטורים השונים, מה שמעיד שבשנת 2022 והלאה סקטור הפינטק צפוי "להתפוצץ", דברי הדו"ח, ככל שאותן חברות שגייסו בשלבי Early Stage יתבגרו ויצמחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully