וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז טבעי: אנרג'יאן חתמה על הסכם עם חברת החשמל

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 9:24

ההסכם עם צרכנית הגז הטבעי הגדולה בישראל יאפשר לאנרג'יאן ניצול מלא של קיבולת האסדה הצפה (FPSO), שתמוקם במרחק של כ-90 קילומטר מחופי ישראל, וכן תביא לשימוש מיטבי בעתודות הגז שבמאגרי הגז תנין וכריש

חברת אנרגי'אן, המפתחת את מאגרי הגז כריש ותנין, ביצעה מהלך משמעותי כאשר חתמה על חוזה עם חברת החשמל לישראל, במסגרתו הוסכם כי חברת החשמל תוכל לרכוש גז טבעי ממאגרי החברה. מחיר הגז ייקבע בכל תקופה, והכמויות הנרכשות ייקבעו על בסיס יומי. ההסכם הינו בתוקף למשך שנה החל ממועד הפקת הגז הראשון ממאגר כריש, עם אפשרות להארכה בהסכמת הצדדים.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו עליו חותמת אנרג'יאן, והוא מהווה מהלך משמעותי כיוון שיאפשר לה לבצע אופטימיזציה בכל הקשור למכירת כמויות גז שעשויות להתפנות במהלך השנה הקרובה.

מתיוס ריגס ועופר בלוך חותמים על הסכם בין אנרג'יאן וחברת החשמל. יח"צ,
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן ועופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, חותים על ההסכם/יח"צ

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל ממשיכה לפעול לגיוון מקורות הגז אותו היא רוכשת, תוך שהיא חותרת ומשיגה את המחירים הזולים והתחרותיים ביותר לטובת הציבור".

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "אנו שמחים להתקשר עם חברת החשמל שהינה צרכנית הגז הטבעי הגדולה בישראל. זהו צעד נוסף ומשמעותי בהתבססותה של אנרג'יאן במשק האנרגיה הישראלי. יחד עם הפקת הגז הראשון ממאגר כריש הצפויה ברבעון השלישי של השנה, אנו ממשיכים להתקדם ולפעול על מנת להרחיב את עתודות הגז של ישראל ושל המזרח התיכון, להבטיח את אספקת הגז של ישראל גם בעתיד ולהעמיק את התחרות בשוק".

כזכור, חברת אנרג'יאן נכנסה לשוק הישראלי בשנת 2016, עם רכישת רישיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין במטרה לייצר תחרות במשק הגז הישראלי כחלק ממתווה הגז. הפקת הגז הטבעי ממאגר כריש תבוצע באמצעות מתקן צף Floating Production Storage and Offloading (FPSO). לאחר תהליך ההפקה והעיבוד, הגז יוזרם באמצעות צינורות למערכת ההובלה הארצית. מתקן ה- FPSO ימוקם במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully