וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: זה מה שצריך לעשות כדי לזכות בדירה מוזלת

20.3.2022 / 12:21

מחיר למשתכן, דיור בהוזלה, דירה בהנחה - תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל כדאי לדעת שכבר ביום הראשון לרישום קרסו המערכות לטיפול בפניות של מי שמבקשים להשתתף בהגרלה של משרד השיכון. מה צריך לעשות כדי להירשם אליה? לפניכם המדריך המלא

הבוקר (ראשון) נפתחה ההגרלה לתוכנית "דירה בהנחה" שמשרד הבינוי והשיכון מפעיל. במסגרת התוכנית יוגרלו כעשרת אלפים יחידות ב-31 ערים ברחבי הארץ. לפי המשרד התוכנית מיועדת לחסרי דירה אך גם למשפרי דיור.

הנה מה שניתן לעשות כדי לקחת חלק בתהליך.

ראשית, מי נחשב למשפר דיור? כאלה שבבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, או שהיה בבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, בשלוש השנים שקדמו לרכישת הדירה במסגרת דירה בהנחה.

בנוסף, בני זוג ייחשבו משפרי דיור, גם אם בבעלות רק אחד מהם דירת מגורים יחידה או יותר משליש בדירת מגורים יחידה בשלוש השנים שקדמו לרכישת הדירה במסגרת דירה בהנחה.

בנייני מגורים בטירת כרמל. ראובן קסטרו
פרויקט בטירת הכרמל שבה הוגרלו דירות בסבבים קודמים של "מחיר למשתכן"/ראובן קסטרו

איך נרשמים?

אז מה צריך לדעת ומה צריך לעשות? וואלה! מדריך אתכם כל הדרך לדירה. הנה הם שמונת השלבים עד לדירה:

בשלב הראשון צריך להוציא אישור זכאות: על מנת להירשם להגרלה יש להוציא אישור זכאות באחת משלוש חברות ההרשמה ברחבי הארץ: אלונים, מילגם או עמידר. את אישור הזכאות אפשר להוציא באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט או בסניפים.

מה עושים שלא עונים בחברות לפניות הטלפוניות? במשרד השיכון ידעו לספר לוואלה! שהתקבלו הרבה תלונות שלא עונים אך במשרד ציינו שיש עומס שלא צפו אותו ששבר כל שיא, מדובר בכ-12 אלף שיחות ביום, לכן במשרד מבקשים שמי שלא הצליח לתפוס נציג שירות, ישאיר הודעה - והחברות התחייבו לחזור בתוך 24 שעות.

שלב שני: כניסה לאתר ההרשמה להגרלות - אחרי שהוצאתם אישור זכאות יש לוודא שזכאותכם תיקלט באתר ההרשמה. אם נשלחו אליכם דואר אלקטרוני ומסרון המודיעים לכם על כך סימן שקיבלתם את הזכאות ועכשיו אתם יכולים להיכנס לאתר ההרשמה להגרלות באמצעות הסיסמה הראשונית המופיעה בדואר אלקטרוני שקיבלתם.

אם לא קיבלתם את ההודעות, סימן שנתוני הזכאות טרם נקלטו, ואי-אפשר להיכנס ולהירשם להגרלות.

שלב שלישי: הרשמה להגרלה לפרויקט - כדי להירשם להגרלה לפרויקט עליכם להיכנס לרשימת הפרויקטים באתר ההרשמה להגרלות. אפשר להירשם לפרויקטים הפתוחים להרשמה בלבד. בסדרת הגרלות ראשונות יהיה מותר להירשם להגרלות בשלושה יישובים בלבד, ובסדרת הגרלות ההמשך יהיה מותר להירשם לכל ההגרלות ללא הגבלת מספר היישובים.

שלב רביעי: המתנה להגרלה ולהודעה על תוצאותיה לאחר סגירת ההרשמה ובדיקות תקינות הנרשמים, במשרד הבינוי והשיכון יערכו את ההגרלה על התור לבחירת דירה. תוצאות ההגרלה יישלחו לאחר ההגרלה לנרשמים בדואר אלקטרוני וגם באתר התוכנית.

היישובים ומספר יח"ד בהם תתקיים הגרלת מחיר למשתכן ב-20.3.22. ללא, מערכת וואלה!
רשימת היישובים בהם יוגרלו הדירות, ביום ראשון, 30.3/מערכת וואלה!, ללא

המשך התהליך לזוכים המאושרים

עד כאן עסקנו בשלבים המקדימים של עצם ההשתתפות בהגרלה, השלבים הבאים מיועדים לבני המזל שזכו בה:

שלב חמישי: המתנה לקבלת היתר בנייה - זהו השלב שלוקח זמן רב ודורש להתאזר בסבלנות. באופן כללי, תהליך קבלת היתר מתחיל עם הזכייה של הקבלן בפרויקט ומבוצע במקביל לשלב פיתוח המגרשים ומסירתם לקבלן. במקרים שבהם התקיימה ההגרלה עוד בטרם קיבל הקבלן היתר בנייה או היתר בתנאים, משרד הבינוי יעדכן את הזוכים מרגע זכייתם בתהליך קבלת היתר הבנייה

שלב שישי: בדיקת אפשרויות למימון הדירה - בשלב זה, לאחר הזכייה וטרם הגעה לחברת הבנייה, עליכם לבדוק את אפשרויות המימון שלכם, ולוודא שאתם זכאים לקבל משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות.

שלב שביעי: בחירת דירות - זהו השלב המשמח, בחירת הדירה. בשלב הזה, הזוכים בהגרלה יקבלו הזמנה מן הקבלן לכנס זוכים, שאחריו יזומנו לצורך בחירת דירה וחתימה על חוזה רכישה. סדר הזימון לבחירת הדירה ייקבע לפי סדר עולה של תוצאות הזכייה אך שימו לב הזמן שיוקצע לזוכים לבחור את הדירה הוא 45 דקות.

זהו התנאי הקשוח ביותר בזכייה בחירת הדירות תיעשה בהתאם למלאי הדירות הקיים ולא יהיה ניתן לשנות את הבחירה, גם אם יהיו ביטולים של זוכים שבחרו דירה לפני.

עוד תנאי קשוח הוא שבמועד בחירת הדירה ייתכן שתידרשו להפקיד מקדמה על חשבון תשלום הדירה בסך של 2,000 ש"ח או כל סכום אחר שאותו יקבע משרד הבינוי והשיכון מראש בעת הרישום להגרלה. המקדמה לא תוחזר לזוכה שבחר דירה במקרה של הסרה מרישום או של ביטול זכייה.

שלב שמיני: חתימה על חוזה רכישה עם הקבלן - לאחר בחירת הדירה, יופנה כל זוכה על ידי היזם לחתימה על הסכם מכר בתוך עשרה ימי עבודה, כאמור הזוכה לא יהיה רשאי לשנות את בחירתו.

המגבלה המרכזית על הזוכים היא האיסור למכור את הדירה לצד שלישי במשך חמש שנים מהיום שבו הותרה הדירה לאכלוס (קבלת טופס 4) או שבע שנים מיום ההגרלה - לפי המוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully