וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען הפליטים: חברות ישראליות שנרתמו לסייע לאוקראינים

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 15:57

מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה מנסים רבים מתושביה להימלט מאזורי הקרבות, ביניהם גם אלפי אזרחים מהקהילה היהודית. בעוד המוני פליטים מחכים לתורם לחצות את הגבולות ושוהים בקרבתתו בתנאים של מחסור וקור מקפיא, התגייסו כמה חברות ישראליות לסייע

רבים מתושבי אוקראינה מנסים לחצות את הגבול ולעבור מאזור התופת אל מדינות אירופה הסמוכות כדי לזכות לתחושת ביטחון בסיסית, רובם תקועים בתורי ענק בדרך אל מעברי הגבול, בחוסר אונים ובתנאים של קור מקפיא ושלג בלתי פוסק.

אל מעבר הגבול מגיעים אוטובוסים, כלי רכב פרטיים, וגם אנשים שעברו את כל הדרך רגלית עם מזוודה בודדת, לעיתים מדובר בחסרי כל, שנאלצו להשאיר את רכושם מאחור.

לפי הערכת גורמי הסיוע, ייצרה המלחמה עד כה כשני מיליון פליטים, מספר שעלול לגדול בהתאם להתפשטות הכיבוש הרוסי של אוקראינה. גופים רבים בישראל, בהם גם ארגונים מסחריים ומוסדות, התגייסו כדי לעזור בפיתרון המשבר ההומיניטרי.

מיד עם פרוץ המלחמה, "איחוד הצלה" שלח מתנדבים מישראל והקים בית חולים שדה המטפל בפליטים מאוקראינה. המתנדבים מעבירים מסרים מיידים מהשטח על המצוקה והמחסור במזון, מוצרי היגיינה, תרופות, ביגוד, מצעים, שמיכות, צעצועים ועוד. החברות שהתגייסו לסייע, החלו לאסוף את המוצרים ההומניטריים כדי להטיסם אל אזור המלחמה, על מנת לסייע, ולו במעט, למצב הקשה עמו אזרחי אוקראינה מתמודדים.

איחוד והצלה יוצאים מהמחסן הלוגיסטי של זוגלובק בדרך לטיסה לאוקראינה. יח"צ,
איחוד והצלה יוצאים מהמחסן הלוגיסטי של זוגלובק בדרך לטיסה לאוקראינה/יח"צ

לתרום ב-bit

בנק הפועלים, ביחד עם הרוח הישראלית ואפליקציית ביט:

בהמשך לסיוע הבנק, באמצעות קרן "פועלים בקהילה" למען משלחות הסיוע לאוקראינה, הבנק יזם קמפיין במטרה לגייס תרומות לפליטים באפליקציית bit.

במסגרת המהלך, בחלון הראשי באפליקציה מופיע כפתור "פליטי אוקראינה" באמצעותו ניתן לתרום כסף למען הפליטים שיועבר דרך חברת "הרוח הישראלית". הקמפיין נועד לגיוס תרומות מהציבור הישראלי ומהמגזר העסקי ולגיוס ציוד נדרש לטובת הפליטים.

עמותת "הרוח הישראלית", שהינה חברת בת של הסוכנות היהודית, פועלת כבר 22 שנה למען מעורבות החברה בקהילה. נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "אנחנו שמחים וגאים להתגייס למען הפליטים מאוקראינה אשר חווים מציאות בלתי אפשרית. אנו מאחלים למשפחות לשוב ולהתאחד בהקדם ושהתגייסות הבנק למענם תעניק ולו מעט הקלה בתקופה קשה ומורכבת זו".

בנק הפועלים ואפליקציית ביט למען הפליטים מאוקראינה. יח"צ,
בנק הפועלים ואפליקציית ביט למען הפליטים מאוקראינה/יח"צ

טקסטיל ושמיכות

חברת "ערד טקסטיל" - החלה באיסוף של שמיכות למען הפליטים במעברי הגבול. ערד טקסטיל חברה לחברת שילוח שתדאג להטיס את השמיכות לאחת ממדינות השכנות לאוקראינה, ומשם תשנע אותם אל עבר הגבול.

"ערד טקסטיל" מזמינה את הציבור להגיע אל כל אחד מסניפי הרשת בפריסה הארצית, ולתרום שמיכות משומשות שיעזרו לפליטים להתמודד עם תנאי השהייה הקשים עד לחצייתם את הגבול אל מקום מבטחים באחת ממדינות אירופה השוכנות ממערב למדינה. החברה מתחייבת לתרום שמיכה נוספת מטעמה על כל שמיכה שתירתם על ידי הציבור.

לצורך הגיוס המאסיבי, נפתח מתחם מיוחד במרכז הלוגיסטי של החברה בדרום הארץ, שם יאספו, יארזו ויכינו את השמיכות לשינוע לחו"ל.

אסף סויסה, מנכ"ל ערד טקסטיל: "לנוכח הדיווחים והמראות הקשים שמתקבלים מאוקראינה ומאזור מעברי הגבול, לא יכלנו להישאר אדישים. בזמן משבר הומניטרי בממדים האלו על כולנו לגלות סולידריות כלפי כל אותם האנשים שנעקרו מבתיהם וברחו מאזורי הלחימה. אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה בשעה קשה זו, ומקווים שהמשלוח שיגיע אליהם יעזור במעט לשרוד את תקופת השהייה ובמחנות הפליטים. אנחנו רוצים להאמין ששפיכת הדמים תפסק במהרה והשלווה באוקראינה ובאירופה כולה תחזור לקדמותה".

איסוף שמיכות בסניפי ערד טקסטיל. יח"צ,
איסוף שמיכות בסניפי ערד טקסטיל/יח"צ

מזון

אסם-נסטלה - לוקחת חלק במשלחת הסיוע של איחוד הצלה שיצאה השבוע לגבולות אוקראינה, ושלחה עשרות משטחי מזון ובהם מוצרי יסוד שנועדו לסייע לקהילה היהודית באוקראינה.

משלחת הסיוע של איחוד הצלה העבירה חבילות ישירות לגבול ובה שולבו עשרות אלפי מוצרי מזון בסיסי מבית אסם-נסטלה שנארזו על פי בקשת הקהילה וצרכיה: פסטות, מנות חמות, חטיפים, עוגות, וכל מה שצריך כדי להכין ארוחות מהירות ומשביעות.

לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה: "אסם-נסטלה נרתמה ברצון ובמהירות לסייע ככל האפשר ולעמוד לצדם של הקהילה היהודית בעולם ובשטחי הלחימה, בשליחת מוצרי מזון מזינים ומנחמים על מנת לסייע להם בעת הזו. אנחנו מתפללים לעת שלום ושלווה במהרה ונמשיך לתרום ולחזק את האוכלוסייה ככל שיידרש".

אסם-נסטלה, משלחת סיוע למלחמה באוקראינה. יח"צ,
אריזות מוצרי אסם-נסטלה לפליטי אוקראינה/יח"צ

חברת זוגלובק - מצטרפת למאמצי הסיוע למתנדבים ולאזרחי אוקראינה חברת זוגלובק חברה ל"איחוד והצלה" עם תרומה של מאות מוצרים, אשר יועברו לפליטים ולאזרחי אוקראינה השוהים במחנות הפליטים ובאיזורי הלחימה.

משנודע לזוגלובק על מטוסי הסיוע של איחוד והצלה, שיוצאים מהארץ עם מתנדבים, מזון ותרופות, נרתמה מיד לאתגר הלוגיסטי וארזה מוצרי מזון, שיסיעו לפליטים ולאזרחי אוקראינה לאור העוצר ואספקת המזון האוזלת לאחר ימי הלחימה באזור.

זוגלובק לאוקראינה. יח"צ,
זוגלובק לאוקראינה/יח"צ

טיפוח

גם ד"ר פישר רתם את התעשייה הישראלית לתרומת אלפי מוצרים שהוטסו יחד עם מתנדבי "איחוד הצלה" לסיוע לקהילה היהודית בגבולות אוקראינה.

תשלובת ד"ר פישר רתמה יצרנים ישראלים וקמעונאים שכולם תרמו באופן מידי ובנדיבות, עשרות משטחי מוצרים לטובת סיוע לאלפי אנשים בקהילה היהודית והישראלים שנקלעו ללחימה באוקראינה. בין המוצרים: מגבונים, סבונים, שמפוף מרככים, אלכוג'ל, מגבונים לניקוי משטחים ועוד.

לדברי ד"ר נורית הראל, יו"ר משותף תשלובת ד"ר פישר: "אנו בד"ר פישר שותפים שנים לעשייה של ארגון איחוד הצלה שמסייע בהצלת חיים בארץ ובעולם. איש לא יכול להישאר אדיש למראה הפליטים הרבים ואנחנו שמחים שיכולנו יחד עם חברים רבים לשלוח סיוע ראשוני לאנשי הקהילה היהודית ובכלל שברחו מאוקראינה".

"מחמם את הלב לראות חברות ישראליות רבות הנרתמות למאמץ החברתי וההומניטרי".

אריזות מוצרי דר פישר לאוקראינה. דוברות איחוד הצלה,
אריזות מוצרי דר פישר לאוקראינה/דוברות איחוד הצלה

בגדים

דלתא גליל - כחברה ישראלית גלובאלית, הפרוסה על פני 4 יבשות, הדואגת לזכויות האדם והעסקה הוגנת ומגנה בכל תוקף אלימות מכל סוג שהוא, אנו מזועזעים מהלחימה ברחבי אוקראינה, תומכים ומחזקים את אזרחיה ואת עובדינו, אשר להם משפחות וחברים בערים שונות.

כחלק מהמאמץ ההומניטרי של דלתא גליל, נארזו ונשלחו מהארץ לאוקראינה עשרות קופסאות עם ביגוד חם לנשים, גברים וילדים. משלוחים נוספים מתוכננים לשבוע הבא.

מפעל הגרביים של החברה בבולגריה, בתיאום עם הצלב האדום, נחלץ גם לעזרת פליטים שהגיעו לגבול עם רומניה. העזרה התבטאה בתרומה גרביים חמות, בסיוע ברכישת תרופות וחומרי היגיינה ותרומות אישיות של עובדי החברה שכללו ביגוד, הנעלה, מצעים, משחקי ילדים. חלק מהעובדים גם מספקים מקום מגורים לפליטים שהגיעו מאוקראינה.

דלתא גליל. ערן גלבוע,
דלתא גליל עם מלוחי הביגוד החם/ערן גלבוע

חנות "הסיירת" בהרצליה, המספקת ציוד לחיילים ומתגייסים, תטיס ציוד צבאי תרמי בשווי עשרות אלפי שקלים לאוקראינה. בין הציוד אשר יועבר: סק"שים, גרביים, כפפות, ציוד הסוואה לפנים ועוד.

את מבצע העברת הציוד מממנים תורמים יהודים אוקראיניים החיים בישראל ובראשם הטיקטוקרית האוקראינית היהודייה המפורסמת לודמילה ישינסקה, המתגוררת בישראל.

עזר ירושלמי, מנכ"ל "הסיירת": "בדרך כלל אנחנו מוכרים ציוד לחיילים ומתגייסים. הופתענו לקבל גל פניות מתורמים שקונים ציוד תרמי ואפודי הגנה על מנת לשלוח לגבול אוקראינה לחיילים. אנו בחנות "הסיירת" מספקים ציוד ברמה הגבוהה ביותר ובמחירים הטובים ביותר".

לודמילה ישינסקה ברכישת ציוד לחיילים ואזרחים באוקראינה. יח"צ הסיירת,
לודמילה ישינסקה רוכשת ציוד לחיילים ואזרחים באוקראינה/יח"צ הסיירת

תקשורת

פרטנר - מחזקת את לקוחותיה השוהים באוקראינה ומעניקה להם, ללא עלות, הטבה הכוללת 2 ג'יגה גלישה בחו"ל, 50 דקות שיחה נכנסות או יוצאות לישראל ולשאר היעדים בעולם ו-20 הודעות SMS. ההטבה תופעל באופן אוטומטי ללא צורך בפנייה מצד הלקוח.

בנוסף, פרטנר תעניק, ללא עלות, לכלל לקוחות הסלולר והטלפוניה הקווית שלה בישראל, הטבה הכוללת 100 דקות שיחה למספרים נייחים ו/או ניידים באוקראינה. את ההטבה ניתן יהיה לקבל החל ממחר דרך מוקד שירות הלקוחות של החברה.

פרטנר מפעילה במיוחד עבור הלקוחות השוהים באוקראינה מוקד חירום ב-WhatsApp הפעיל 24/7 במספר 972-54-3228822+. המוקד יספק שירות, מידע וסיוע, כמו העברת הודעות לבני המשפחה בארץ, קישור למשרד החוץ וכל דבר אשר הלקוחות יצטרכו. כמו כן, ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות בחיוג חינם למספר 972-74-7054033+

אבי צבי מנכ"ל פרטנר. ישראל שם טוב,
אבי צבי מנכ"ל פרטנר/ישראל שם טוב

014 של בזק בינלאומי - תעניק ללקוחותיה 30 דקות שיחה ללא תשלום לטלפונים ניידים ונייחים באוקראינה, וזאת בעקבות המצב הביטחוני באוקראינה ועל מנת לשמור על הקשר עם קרובים ויקירים. כדי לקבל את ההטבה יש להירשם דרך מוקד החברה בטלפון: 5014*.

undefined. Zahav.ru
014 -/Zahav.ru

ציוד רפואי

הסטארטאפ TytoCare באמצעות קרן יוניצ"ף של האו"ם 50 מכשירים טכנולוגיים מתקדמים שיאפשרו לילדים במזרח אוקראינה להיבדק במקרה הצורך מרחוק על ידי רופאים ולהיות במעקב רפואי צמוד של אחיות.

המכשירים הועברו לעשרה מרכזים רפואיים במזרח אוקראינה שמקצים אותם לילדים שנמצאים במצב רפואי שדורש מעקב צמוד, בדגש על כאלה שמתגוררים בישובים מרוחקים ומבודדים. בעזרת הטכנולוגיה הישראלית יחסך מהילדים הצורך להתאשפז תוך ניתוק ממשפחותיהם וחבריהם. הם יוכלו להמשיך לגור בבתיהם ולהימנע מנסיעות ממושכות ומסוכנות.

המכשירים של טייטו מבוססי בינה מלאכותית יאפשרו לרופאים באוקראינה ומחוצה לה לבצע בדיקות של ילדים מבלי שהם יצטרכו לצאת מבתיהם, לתת להם אבחנות מדויקות והוראות טיפול ותרופות.

באמצעות המכשירים יוכלו ההורים להמשיך בבדיקות באופן עצמאי בעזרת הסברים פשוטים, כשהצוות הרפואי יקבל אונליין את הממצאים והמדדים השונים כדי לבחון את הצלחת הטיפול. בין הבדיקות שמבוצעות על ידי המכשיר האזנה לריאות וללב, מעקב אחר שיעור החמצן בדם, שחשוב במיוחד לחולי קורונה וכן חום ודופק, בדיקות גרון, אוזניים, עור ועוד.

לדברי אוהד פולק, סמנכ"ל השיווק בטייטו קר: "המכשירים מגבירים את הנגישות לשירותי רפואה מתקדמים גם מצד מי שגרים באזורים שמרוחקים מאות קילומטרים מהערים הגדולות ומגבירה את השיווניות העולמית בגישה לשירותי רפואה. בעזרתם ניתן להיוועץ אונליין עם רופאים מומחים, לרבות כאלו שנמצאים במרחק רב. אנחנו שמחים מאוד לראות את ההשפעה הנרחבת של טייטו במקומות שונים בעולם וביכולתנו לשנות את חייהם של אוכלוסיות שעד עתה סבלו מנגישות מוגבלת לרפואה מתקדמת"

TytoCare, ציוד רפואי יוצא לאוקראינה. TytoCare,
TytoCare, ציוד רפואי יוצא לאוקראינה/TytoCare

מצילים חיים ומשתכרים בכבוד

קבוצת ארליך, העוסק בתחום הפטנטים בישראל תורם לפליטים האוקראיניים סכומים נכבדים לרכישת ציוד מציל חיים וגם מציע להם עבודה במשרדי החברה בישראל ורומניה, לצד אפשרות לעבודה מרחוק מכל מקום על פני הגלובוס בעתיד.

במסגרת מאמצי קבוצת ארליך לעזור לפליטים האוקראינים הנסים על נפשם מאיימת המלחמה, החליטה הנהלת הקבוצה להציע לפליטים עזרה לטווח ארוך.

החברה מציעה לפליטים שהצליחו לברוח מאוקראינה ולהתמקם במדינה אחרת, לעבור הכשרה מרחוק לתפקיד עוזר משפטי, לצד עזרה בעלויות מחייה.

"אנחנו עוקבים אחר המצב באוקראינה ורוצים לעזור לפליטים שאיבדו את כל רכושם ואת מקור פרנסתם", אומר ד"ר גל ארליך, מייסד קבוצת ארליך, "באמצעות המשרות שאנחנו מציעים, אנחנו יכולים להעניק אופק לאנשים עם קריירה חדשה, יציבה ותנאי מחייה טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully