וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לחגיגות הדרכון הפורטוגלי? שינוי החקיקה שישפיע על הישראלים

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 13:45

נשיא פורטוגל חתם לפני כשבוע על תקנות חדשות שעתידות להגביל מאוד הנפקה של דרכונים פורטוגלים "לצאצאי המגורשים", שהיו ללהיט בישראל בשנים האחרונות. הבשורה הטובה: מי שנמצא שבקשתו נקלטה במשרד המשפטים לא צפוי להינזק, כמו גם מי שיזדרז לפעול בשבועיים הקרובים

הדרכונים הפורטוגלים, שהיו ללהיט בקרב רבים מאזרחי ישראל בשנים האחרונות, עלו לאחרונה לכותרות בעקבות ביטול אזרחותו של רומן אברמוביץ', בצל הסנקציות שהטילו מדינות המערב על כמה מקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

אלא שמתברר שהישראלים שהתכוונו לפתוח בתהליך מכוח היותם צאצי המגורשים (ראו להלן), עלולים למצוא את עצמם בלא יכולת לממש את זכאותם על פי החוק הפורטוגלי.

נשיא הרפובליקה הפורטוגלית חתם ב-9 במרץ על אישור תקנות אשר יכבידו על מבקשי האזרחות הפורטוגלית לפי חוק המגורשים (יהודים שגורשו מפורטוגל בראשית המאה ה-16 וצאצאיהם, רוב יהדות צפון אפריקה וצאצאי חלקים מיהודים מארצות אחרות: הולנד, בולגריה, יוון ועוד).

עו"ד ומגשר יוני ידיד, משרד עו"ד ונוטריון דוד ידיד. שלומי יהושע,
עו"ד ומגשר יוני ידיד, ממשרד עו"ד ונוטריון דוד ידיד. מוטב להזדרז להגיש בקשה בטרם תקום ממשלה חדשה בפורטוגל, ככל הנראה בטווח של שבועיים/שלומי יהושע

לא תהיה השפעה רטרואקטיבית על מי שהגיש בקשה לפי החוק הקיים

כדי להבין טוב יותר את התקנה החדשה, פנינו למשרד עו"ד ידיד, מהגדולים בישראל בתחום, אשר ליווה אלפי לקוחות עבורם הושלם תהליך האזרחות והנפקת הדרכון.

ממשרד עו"ד ידיד נמסר כי הם ממליצים בחום להזדרז בהגשת הבקשה בכדי להיכנס לפני כניסת התקנות החדשות, שכן אלה יכנסו לתוקף לא לפני שתקום ממשלה חדשה כפי הנראה בתוך כשבועיים.

הדרישה החדשה עומדת על קשר ממשי ואקטואלי לפורטוגל, כגון נדל"ן, ביקורים תכופים במדינה ועוד. כלומר, תקשה מאוד על ישראלים ששאפו להחזיק באזרחות פורטוגלית כ"דרכון אירופי" ללא זיקה ישירה - משפחתית, עסקית או אחרת למדינה שבמערב חצי האי האיברי.

בכל מקרה, ביקשו ממשרד עו"ד ידיד להבהיר כי התקנות יחולו על מבקשים חדשים ואינן צפויות להשפיע על בקשות שכבר נכנסו למשרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully