וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תאגידי המים מחוייבים להכיר במהגרים כ"צרכני-מים"?

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 15:03

בקשה לייצוגית נגד תאגידי המים של פ"ת וירושלים - לא מוכנות להעניק בנחה בתעריף המים למבקשי מקלט, בניגוד להנחיית רשות המים. הבקשה לאישור התובענה הייצוגית הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בלוד

"אנחנו לא מעדכנים נפשות לארתיאראים רק לבעלי דרכון" אלו המילים שאמרה נציגת שירות מתאגיד המים, מיתב, בפ"ת לעו"ד של מבקש מקלט שהתגורר בדירה בפ"ת וביקש להכיר בו ובחבריו שהתגוררו עימו בדירה כצרכני מים, על מנת לקבל הנחה בתעריף המים.

כדי לקבל הנחה בתשלום תעריף המים צריך לעדכן את מספר הנפשות שמתגוררות בדריה וכך תאגיד המים עורך חשבון ומקצה כמות מים בהנחה לפי מספר הנפשות.

תמלול השיחה הוגש היום (רביעי) במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד תאגידי המים מיתב והגיחון שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. את הבקשה הגישו עו"ד יעקב בר ודב אקשטיין.

שביתת הפליטים פוגעת ב מחלקות שטיפת הכלים והניקיון במלונות ובמסעדות. ינואר 2013. ShutterStock
"יש לאפשר למבקשי מקלט, אפילו כאלה שלא הוכרו במעמד של פליטים והוגדרו במעמד של משוחררים בתנאים, ליהנות מתעריף מוזל של מים ולרשום אותם כמספר נפשות בדירה" (אילוסטרציה)/ShutterStock

לפי הבקשה, נטען כי למרות שהבקשה לקבלת הנחה בתשלום תעריפי המים הוגשה כחוק, סירב תאגיד המים של פתח תקווה, מיתב, להכיר במבקש המקלט ובחבריו כנפשות לצורך רישומם כצרכני מים בדירה שהם שכרו בעיר.

לבקשה צורפה חוות דעת משפטית מהמהמונה על הפניות ברשות המים לפיה "יש לאפשר למבקשי מקלט, אפילו כאלה שלא הוכרו במעמד של פליטים והוגדרו במעמד של משוחררים בתנאים, ליהנות מתעריף מוזל של מים ולרשום אותם כמספר נפשות בדירה".

סכום הבקשה לאישור התובענה הייצוגית עומד על כ-900 אלף שקל, וצורפה אל הבקשה גם תאגיד המים של ירושלים, הגיחון, זאת בשל הטענה שגם הוא אינו מכיר בנפשות מבקשי מקלוט לעניין צריכת המים בתעריף מופחת.

"תביעה זו עניינה מקרה בוטה במיוחד של גבייה ביתר של דמי שימוש במים מאוכלוסיית מבקשי המקלט שמוצאה בעיקר מאריתראה וסודן, המתגוררים בערים פ"ת וירושלים". כתבו עורכי הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully