וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית ריבית בארה"ב. הערכה: בקרוב גם בישראל

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 20:34

הבנק המרכזי בארה"ב דחה במעט את העלייה המתוכננת, אך לנוכח אינפלציית-שיא של 40 שנה, בגובה 7.5%, לא נותרה לג'רום פאוול יו"ר הפד ברירה, אלא להעלות את הריבית ב-0.25%. מתגברות ההערכות שבקרוב נראה עליית ריבית גם בישראל, למרות האינפלציה המתונה

זה היה צפוי ובכל זאת, הערב זה קרה: נגיד הבנק המרכזי האמריקאי (ה"פד"), ג'רום פאוול, הודיע על עליית של רבע אחוז בריבית במשק בארה"ב, זאת על רקע אינפלציית שיא של 40 השנים האחרונות בגובה של 7.5%.

הצעד שבו נקט הבנק המרכזי בארה"ב לא בא בהפתעה, שכן פאוול התבטא לאחרונה מספר פעמים בדבר הצורך לבצע כמה העלאות ריבית במספר פעימות במשך השנתיים הקרובות, אך בכל זאת - מדובר בהעלאת ריבית ראשונה שביצע הבנק המרכזי מזה 4 שנים. הרבית עתה בארה"ב היא בטווח של 0.25%-0.50%.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, ארצות הברית, קורונה, 3 מרץ 2020. רויטרס
ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב. האם העלאת הריבית תבלום את האינפלציה?/רויטרס

הציפייה לעלייה בריביות - לא רק בארה"ב, היא שציננה בחודשיים האחרונים את שוקי ההון בעולם (למעט בסין), אך לנוכח המלחמה באוקראינה ציפו רבים כי העלייה תידחה במעט.

עתה ההערכה היא שגם בישראל יינקט צעד דומה, הגם שהאינפלציה כאן מתונה יותר: 0.7% במדד פברואר ו-3.5% בשנה האחרונה.

עליית ריבית עשויה לבלום, אולי אף להסיג את עליית המחירים במשק - ומדינות נוספות, בראשן בריטניה, כבר נקטו בצעדים קודם לזה של הפדרל ריזרב האמריקאי. לאחרונה גברו הקולות בישראל שקראו לנגיד פרופ' אמיר ירון להעלות את הריבית, אך לפי שעה נמנע הנגיד מצעד זה וההערכה הייתה שהוא ממתין לראות מה יעשה עמיתו האמריקאי.

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון במהלך מסע"ת בנושא הריבית 22 באוקטובר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. ההערכה היא כי בקרוב יעלה גם הוא את הריבית בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully