וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות נגד רוסיה הגיעו לישראל: מה יעשו פנסיונרים מרוסיה?

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 9:37

אמש פרסם המוסד לביטוח לאומי טיוטת הסכם להערות הציבור בה נכתב: "עקב המצב המלחמתי והסנקציות המונעות את העברת הכספים מהפדרציה הרוסית באמצעות הסליקה הבינלאומית SWIFT, נראה שב-1 באפריל לא יועברו הכספים לתשלומי הפנסיה לזכאים"

הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה עקב פלישתה לאוקראינה עשויות להשפיע כבר בתחילת החודש הבא גם על עולים מרוסיה שגרים בישראל וזכאים לקבל פנסיה מרוסיה.

אמש (רביעי) פרסם הביטוח הלאומי טיוטת הסכם בינו לבין משרד האוצר לצורך קבלת ההערות מהציבור. ההסכם קובע כי המוסד לביטוח לאומי יישלם באופן חד פעמי את תשלום הפנסיה לעולים מרוסיה וזאת עקב המצב המלחמתי שלא מאפשר לקבל את הכספים מרוסיה.

וכך נכתב בנוסח שהועבר להערות הציבור: "עקב המצב המלחמתי והסנקציות המונעות את העברת הכספים מהפדרציה הרוסית באמצעות הסליקה הבינלאומית SWIFT נראה שב-1 באפריל לא יועברו הכספים תשלומי הפנסיה לזכאים".

יש לציין כי בנוסח שפורסם אמש לא מופיע הסכום הכולל אותו הביטוח הלאומי יעביר לזכאים, וכל מה שצוין הוא כי "ביום 1.5.2022 יגיש המוסד לממשלה, באמצעות משרד האוצר, חשבון מפורט של סכום ההוצאה לפי הסכם זה, שהוציא המוסד בפועל".

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
המוסד לביטוח לאומי: הניתוק של רוסיה ממערכת ה-SWIFT מונע את קבלת כספי הפנסיה/ראובן קסטרו

קודם ישלמו, אח"כ יתחשבנו עם האוצר

הרקע להסכם הוא אמנה שנחתמה בשנת 2016 בין מדינת ישראל ובין הפדרציה הרוסית בדבר שיתוף פעולה בתחום הסוציאלי, שתכליתה להסדיר את שיתוף הפעולה בתחום הסוציאלי בין המדינות.

בנובמבר 2017 האמנה הפכה להיות הסכם בין המדינות שהסדיר את מנגנון התשלומים והעברת הכספים לזכאים באמצעות הגופים הסוציאליים בכל מדינה.

מכוח האמנה, החל ממרץ 2018 מועברים מידי רבעון מהפדרציה הרוסית תשלומי פנסיה לביטוח הלאומי, והוא בתורו מעבירם לזכאים בהתאם לפרטי חשבונות הבנק הקיימים בידיו.

על מנת לצמצם את הפגיעה בזכאים לכספים האמורים, בביטוח הלאומי מציעים פתרון ביניים לפיו הביטוח הלאומי יפעל להעברת כספי הפנסיה כמקדמה על חשבון הכספים שעתידיים להתקבל מהפדרציה הרוסית, וזאת תוך קבלת שיפוי מהאוצר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully