וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרופולין זכתה במכרז להפעלת אשכול קווי אונו ואלעד

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 10:25

ג'נריישן קפיטל מבססת את אחיזתה בתחום התחבורה: מטרופולין זכתה במכרז להפעלת אשכול קווי אונו ואלעד, עם הכנסות שנתיות צפויות של מעל ל-300 מיליון שקל לתקופת הפעלה של 10 שנים

ג'נריישן קפיטל, קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, הודיעה היום כי מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ, חברה בבעלותה המלאה של בון תור בע"מ (בה מחזיקה הקרן בכ-49%), זכתה במכרז של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, להפעלת קווי שירות באשכול קווי אונו אלעד. מטרופולין תפעיל את הקווים לתקופה של 10 שנים, עם אופציה של המדינה להארכה בשנה נוספת. להערכת בון תור, ההכנסות השנתיות מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על למעלה מ-300 מיליון שקל.

בון תור - מקבוצות התחבורה הגדולות והמובילות בישראל, פועלת בתחום התחבורה הציבורית וההיסעים, ומפעילה 3 אשכולות גדולים ועשרות התקשרויות עם הגופים המובילים במשק באמצעות כ-1,600 כלי רכב ו-2,000 עובדים.

אשכול אונו אלעד הינו השלישי בגודלו בהיקף הנסועה אשכול אונו אלעד הינו השלישי בגודלו בהיקף הנסועה המופעל על ידי זכייני תחבורה ציבורית פרטיים, ובעל כ-22 מיליון ק"מ שירות לשנה בהתאם למפת הבסיס. האשכול מורכב מתת-אשכול אונו, הכולל, בין היתר, שירות עירוני בתחומי הערים קריית אונו, אור יהודה, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה, סביון וקווים מקשרים לתל אביב, רמת גן, פתח תקווה ונתב"ג, ומתת-אשכול אלעד, הכולל, שירות עירוני ובין עירוני עבור העיר אלעד.

בהתאם להוראות המכרז, התחייבה הזוכה להעמיד לטובת אשכול אונו אלעד מצבת מינימלית של 375 אוטובוסים (עירוניים, מפרקיים ומיניבוסים), מתוכם 125 אוטובוסים עירוניים שיונעו באמצעות חשמל.
להערכת בון תור, עלות הקמת האשכול (לרבות רכש אוטובוסים ותמלוגים למדינה) צפויה לעמוד על כ-900 מיליון שקל, ומטרופולין לא צפויה להידרש להזרמת הון מהקרן על מנת לממנה. הכנסות מטרופולין מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על למעלה מ-300 מיליון שקל לשנה. יצוין, כי הצעתה הזוכה של מטרופולין במכרז, אשר לא הייתה ההצעה הכספית הגבוהה ביותר שהוגשה ונשענה בחלקה על ניקוד גבוה שקיבלה בגין מדדים איכותיים, משקפת תשואה צפויה העולה על תשואת היעד שנקבעה במדיניות ההשקעה של הקרן .

יוסי זינגר וארז בלשה. אייל טואג,
יוסי זינגר וארז בלשה/אייל טואג

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל, מסר: "אנו שמחים על זכייה משמעותית זו. אשכול אונו אלעד המצטרף לשלושת האשכולות הנוספים אותם מפעילה מטרופולין, אשר שניים מהם נמצאים בסמיכות לאשכול אונו אלעד, יאפשר לחברה לנצל יתרונות לגודל וסינרגיות. יתר על כן, הפעלת האשכול צפויה לתרום באופן משמעותי להמשך הצמיחה המואצת בפעילות מטרופולין, אשר יקבל ביטוי גם בתזרימי מזומנים גבוהים, צמודים ויציבים בשנים הבאות. אנו צופים כי שוק התחבורה בישראל יצמח בהיקפים משמעותיים בעתיד."

הודעה זו מגיעה בהמשך לדיווח של ג'נריישן קפיטל, מיום 10 במרץ, על הסכם רכישת מלוא החזקותיה בבון תור מידי שותפה, שי כץ החזקות בע"מ, לפי שווי בון תור של כ-650 מיליון שקל, סכום אשר צפוי לקטון בחלקו ע"י דיבידנד שיחולק לבעלי מניות בון תור לפני השלמת העסקה בסך של 50-40 מיליון ש"ח. לאחר השלמת העסקה תחזיק הקרן במלוא הון מניותיה של בון תור.

ג'נריישן קפיטל הינה קרן ההשקעות הסחירה הראשונה והגדולה בישראל בתחום התשתיות והאנרגיה. הקרן מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליארד שקל בתחומים הבאים: ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל, אשר ייסדו את הקרן, שניהם בעלי ניסיון ריאלי מוכח בניהול עסקים בתחום התשתיות והאנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully