וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה - חברות זרות יתכננו את מיזמי הענק של משק המים

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 12:26

חברת המים הלאומית מקורות בחרה בימים האחרונים את הקבוצות הישראליות והזרות שיתכננו את מיזמי הענק של משק המים הישראלי לעשור הקרוב. מדובר בפרויקטים לאומיים שצפויים לצאת לביצוע במהלך השנים הבאות

חברת המים הלאומית מקורות בחרה בימים האחרונים את הקבוצות הישראליות והזרות שיתכננו את מיזמי הענק של משק המים הישראלי לעשור הקרוב. מדובר בפרויקטים לאומיים שצפויים לצאת לביצוע במהלך השנים הבאות, שכוללים את פיתוח משק המים המקומי, כמו גם תכנון הולכה ואספקה אפשרית למדינות שכנות ובראשן ממלכת ירדן.

כחלק מתכניות העבודה שלה, מקורות עתידה לבצע בשנים הקרובות חיבור של מתקני התפלת המים החדשים בצפון ובמרכז, חיבור אזור הגליל המערבי למערכת הארצית וחיבור הערבה הדרומית למתקני התפלת מי ים. לפיכך, החברה יצאה לפני כשנה לחידוש מאגר גופי התכנון שהיא מעסיקה, וזאת לאחר שבארבע השנים האחרונות נרשם זינוק בהיקף העבודות השנתי במקורות, מכ-800 מיליון שקל לכ-1.5 מיליארד שקל.

יצחק אהרונוביץ. יחצ,
"תפיסת התכנון החדשה תאפשר לחברה להתייעל". יצחק אהרונוביץ'/יחצ

בדצמבר 2020 פורסם המכרז עם פניה לגופי תכנון זרים ומקומיים, והתקבלו עשרות הצעות. בחודשים האחרונים בחנה ועדת המכרזים של מקורות את ההצעות, תוך שימת דגש על ניסיון המתמודדים, גודל ויציבות החברות, ניסיון הנדסי מגוון ושליטה בשיטות וטכנולוגיות הנדסה ותכנון מתקדמות.

הקבוצות והחברות שזכו במכרז הן CDM Consult מגרמניה עם חברת אקולוג הנדסה הישראלית; חברת Intecsa Inarsa הספרדית עם חברת מרשל הנדסה הישראלית; חברת ברן ישראל עם חברת Studio Altieri האיטלקית; חברת ש. גלבוע מהנדסים יועצים עם חברת Bechtel מבריטניה; חברת HDR engineering מארה"ב עם מגלן ייעוץ ותכנון הנדסי וי. שיפריס מהנדסים יועצים; חברת TYPSA הספרדית וחבל תה"ל מהנדסים יועצים הישראלית. על פי אומדני מקורות, הקבוצות והחברות שנבחרו יהיו אחראיים על שורת הליכי תכנון ובהיקף של עד 500 מיליון שקל לאורך חמש השנים הבאות, לרבות תכנון הנדסי וסטטוטורי של מערכות ומתקנים להפקה, טיפול, הולכה וחלוקה של מים.

יו"ר דירקטוריון החברה יצחק אהרונוביץ' התייחס להליך השלמת המכרז ואמר ש"תפיסת התכנון החדשה תאפשר לחברה להתייעל, להוזיל עלויות בפרויקטים שונים ולהטמיע דרכי עבודה חדשים שנמצאים בשימוש שוטף במדינות מערביות מתקדמות".

סמנכ"ל הפיתוח והלקוחות של מקורות, אבי מלול, סיכם ש"מהפכת התכנון תאפשר יצירת עתודה הנדסית לצרכי המשק, כאשר השימוש בטכנולוגיות מתקדמות יוביל להקמת תשתיות מים יעילות ואמינות תוך ניצול מיטבי של התקציבים".

  • עוד באותו נושא:
  • מקורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully