וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר פגישות בהסתדרות: השעתה לשש שנים עובדי ועד

21.3.2022 / 15:46

העובדים נפגשו לארוחה עם יו"ר ההסתדרות הלאומית. בסוף החודש יערכו בחירות לוועד נמל חיפה, כאשר ברקע עומדים היחסים הלא פשוטים של ארגון העובדים עם המדינה סביב הפרטת חלק מהנמל

"השתתפות בפגישה עם נציגים בכירים של ההסתדרות הלאומית בנסיבות הללו יכולה להיות למטרה אחת בלבד, והיא כוונה לבצע מהלך של העברת עובדים להסתדרות הלאומית ופגיעה בנציגות ההסתדרות". באלו המילים החליטה ועדת המשמעת בהסתדרות להרחיק ולא לאפשר למספר עובדים בנמל חיפה להתמודד לבחירות לוועד העובדים בנמל.

אמש הגישו העובדים המורחקים - משה אלקובי שכיהן בתפקיד יו"ר הועד, ניקולאי שר, יצחק באוברג, אמיר שימקו ורונן ממן - בקשה בהולה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א באמצעות עו"ד ערן גולן, על מנת שבית הדין יאפשר להם להתמודד בבחירות לועד הנמל.

משלוח ביצים נפרק בנמל חיפה, 16 באפריל 2020. צילום רחפן: ארז סימון, גיאודרונס, אתר רשמי
האם זו הדרך לטפל במשבר? נמל חיפה/אתר רשמי, צילום רחפן: ארז סימון, גיאודרונס

ברקע ההחלטה של ההסתדרות יש לקחת בחשבון את המשבר בנמלי הים וסירובה של ההסתדרות לאפשר למפעילים פרטיים להפעיל חלק מהרציפים בנמלי הים. לנמלי הים חשיבות מכרעת בשרשרת האספקה, שכן עיכוב של אניות מטען בנמלים הוא יקר מאוד ויש לו השפעה עקיפה אך ברורה על אספקת חומרי הגלם לתעשייה ועל עלויות הייבוא. זאת גם הסיבה לכך שהמדינה ביקשה להרחיב את פריקת הסחורות גם לנמלים הפרטיים. צעד שבעבר הלא רחוק התפרש על ידי נציגי העובדים שפיתרון זמני שהכוונה היא להפוך לקבוע.

לפני כחודש ההסתדרות רצתה להשבית את נמלי הים בחיפה ואשדוד, במחאה על כוונת המדינה לאפשר פריקת סחורות שאינן מכולות גם בנמלים הפרטיים - נמל המפרץ ונמל הדרום, כוונה שאמנם נועדה להקל על העומס החריג שנוצר בנמלי הים, אבל לפחות על פי טענת ארגון העובדים עומדת בסתירה להבנות שהושגו עם המדינה ואפשרו למעשה את הקמת הנמלים הפרטיים. בית הדין לעבודה מנע את השביתה אך התורים הארוכים לפריקת סחורות בנמלים נותר בעינו.

עתה נוסף לזה גם העימות הנוכחי בין ההסתדרות לבין חלק מחברי הועד לשעבר. בעוד שחברי הועד לא מרוצים מכך שלטענתם חלקים בהסכם הקיבוצי לא כובדו בהסתדרות החליטו שלא לאפשר להם להתמודד לבחירות בסוף החודש לוועד הנמל בשל האשמה כי הם העזו לשבת עם יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, ועם היועץ המשפטי של ההסתדרות הלאומית, רן קונפינו לארוחה.

טענתה העיקרית של ההסתדרות היא כי בעצם הפגישה עם חברי ארגון העובדים המתחרה, ניסו עובדי נמל חיפה לערער על מקומה של ההסתדרות כארגון היציג של העובדים. מנגד, העובדים באמצעות עו"ד ערן גולן טוענים שפגישה עם חברי ועד עובדים אחר אינו אסור על פי חוקת ההסתדרות וכי העובדים לא קראו לשאר העובדים לעבור להסתדרות הלאומית. לטענה זו ישנה חשיבות משום שבשנת 2020 ההסתדרות ביקשה להרחיק חלק מחברי הועד בנמל אשדוד בשל פרסומים שונים בפייסבוק אלא שפרסומים אלה נסעו מילות שבח לעובדים שבחרו להתאגד תחת ההסתדרות הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully