וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורר שיח: להשקיע בקנאביס או בטכנולוגיה?

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 10:18

חברת שיח מדיקל פרסמה דוחות מהם עולה כי מכפיל הסחר במניותיה דומה לזה של ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, למרות הבדלים "קטנים" בשורות הרווח. איך זה קורה ומה זה אומר על ההשקעה?

זו הקטנה עוד גדולה תהיה? אם לשפוט על פי המכפיל בו נסחרת חברת הקנאביס הרפואי 'שיח מדיקל' - יש משקיעים שככל הנראה רואים בה גדולה מאוד: שיח נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 119.8 מיליון שקל והרווח הכולל השנתי שהציגה אתמול (ב') בדוחותיה הכספיים עמד על כ-3.49 מיליון שקל - ירידה של כ-72.2% לעומת הרווח הכולל שהציגה בדוחותיה הכספיים לשנת 2020.

שווי החברה מייצג מכפיל (המחולק ברווח השנתי ומהווה את צפי שנות החזר ההשקעה) של כ-34.3, הדומה למכפיל בו נסחרת ענקית הטכנולוגיה מייקרוסופט - כ-36.4.

זאת מאחר ומייקרוסופט נסחרת בבורסת נאסד"ק ארה"ב בשווי כ-2.23 טריליון דולר ובדוחותיה הכספיים לשנת 2021 הציגה רווח נקי שעמד על כ-61.2 מיליארד דולר. לעומת שיח, הרווח של מייקרוסופט מייצג עלייה של כ-38.2% לעומת הרווח הנקי שהוצג על ידה בשנת 2020.

יש לציין, כי שיח הציגה עלייה מרשימה של כ-82.8% בהכנסותיה, שעמדו על כ-67.3 מיליון שקל לשנת הדוחות האחרונים, ורווח תפעולי שעמד על כ-5.9 מיליון שקל לשנת 2021 - עלייה של כ-68.6%.

אך בעוד שיעורי העלייה שהציגה שיח בסעיפי הדוח שלה יורדים ככל שמתקרבים לשורה התחתונה, אלה במייקרוסופט עולים.

שיעור הרווח הנקי שהציגה ענקית הטכנולוגיה היה גבוה משיעור הרווח התפעולי, שעלה בכ- 32.1%, ועמד על כ-69.9 מיליארד דולר, שבתורו היה גבוה משיעור ההכנסות שעמד על כ-17.4% לשנת הכספים האחרונה, ועמדו על כ-168 מיליארד דולר.

שיח ציינה כי השלימה הטמעת אחזקותיה ב-2 בתי מרקחת שרכשה במהלך 2021, וכי הכנסותיה גדלו, בין היתר, אודות לייבוא שביצעה. החברה לא פירטה כמה מהכנסותיה מקורן בייבוא, כמה בגידול עצמי וכמה ברכישות משחקני קנאביס ישראלים אחרים.

חברות קנאביס שנסחרות כמו חברות טכנולוגיה אמריקאיות. ללא, מערכת וואלה!
שיח מדיקל ומיקרוסופט, מצא את ההבדלים/מערכת וואלה!, ללא

"נהיה אחת מהחברות החזקות"

יוגב שריד, מנכ"ל חברת הקנאביס הרפואי שיח מדיקל, אמר לוואלה! כסף, כי "השנה עשינו הפרדה בין מכירות סיטונאיות למכירות קמעונאיות, כדי לאפשר למשקיעים לבחון את הנתונים בצורה טובה יותר.

הסכום שצוין במכירות הסיטונאיות מכיל הן את כושר הייצור בגבעת חן, הן את התוצרת שאנו רוכשים בישראל, והן את התוצרת שאנו מייבאים.

לראייתנו אנו נמצאים בתמהיל נכון של פעילות שנעה בין ייבוא לבין ייצור עצמי ורכישות משחקנים ישראלים אחרים, וביניהם גם חוות לוויין, שכן זה מאפשר לנו להיות פחות רגישים לשינויים הרגולטוריים.

לגבי הרווח הכולל, אזי חלק עיקרי מהפער בינו לבין שיעור העלייה בהכנסות נובע מתקנים חשבונאיים, שלא מייצגים את הפעילות האמיתית של החברה, כדוגמת שווי הוגן, חברות בנות, שינויים בתמורה הוגנת, ועוד.

בנוסף, יש לזכור, כי בשנת 2020 עדיין מכרנו מוצרים במסגרת האסדרה הישנה (מוצרים שנמכרו ללא מעבר במפעלי הקנאביס הרפואי ובתי המרקחת) והרווח הגולמי בהם היה גבוה יותר מהמוצרים באסדרה החדשה.

שיח גדלה בנתח השוק שלה, וניתן לראות את זה בבחינת שיעור הצמיחה שחוותה החברה אל מול שיעור גדילת שוק הקנאביס הישראלי, שעמד על 25%-30%. ההערכות של מספר פעילים בשוק הן כי במדינת ישראל יישארו כ-4 עד 5 חברות חזקות ומרוויחות, לצד כמה חברות בוטיק קטנות, ואנו נהיה אחת מהחזקות.

אנו נערכים פיננסית עם תזרים מזומנים חזק לטובת ניצול הזדמנויות שיצוצו בשוק הישראלי בשנה הקרובה, ופועלים לפתח את רשת בתי המרקחת שלנו, כחלק מסינרגיה עסקית, משלב הגידול ועד המיתוג ללקוח הסופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully