וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה ליוניליוור בעקבות הגבלת הפצת בן אנד ג'ריס בישראל

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 16:52

חיזוק מפתיע לבן אנד ג'ריס בישראל, ערב הדיון בוועדת החוקה: מדינת קולורדו הודיעה כי תפעל נגד יוניליוור, בעלת המותג בן אנד ג'ריס, בשל החרם שהטילה החברה על הפצת הגלידה בחלקים מישראל. תמשוך עשרות מיליוני דולר שהושקעו בחברה

מחר (רביעי) תתכנס ועדת החוקה של הכנסת לדיון פגרה מיוחד בכדי להצביע על אישור תקנות חוק החרם בישראל, מה שיאפשר הטלת סנקציות על יוניליוור גם בישראל.

מדינת קולורדו מצטרפת לשורה ארוכה של מדינות בארה"ב שמפעילות את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית בעקבות דרישתה מאבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שלא למכור גלידות בחלקים מירושלים וברחבי יהודה ושומרון - דרישה המנוגדת לחוק החרם הקיים ב- 33 מדינות בארה"ב.

בתוך כך נודע כי קרן הפנסיה של מדינת קולורדו תמשוך השקעות ממניית יוניליוור בשווי 42 מיליון דולר. המכה היא פחות בסכום ויותר בעיקרון, בשל החשש שמשקיעים מוסדדים נוספים ילכו בעקבות ההחלטה.

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הגלידות של בן אנד ג'ריס/ראובן קסטרו

משיכת השקעות וקרנות פנסיה הביאו לפגיעה בשווי המניה

מחודש יולי 2021 מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד, הפעילו את חוקי החרם במדינתם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה, מה שגרם לפגיעה בשווי המניה.

לקראת הוועדה שתתכנס מחר בכנסת, לדיון פגרה מיוחדת להצבעה על אישור תקנות חוק החרם במטרה להפעילן נגד יוניליוור שעברה על חוק החרם הישראלי, שלח אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג'ריס ישראל, שסירב לדרישת יוניליוור להחרים חלקים ממדינת ישראל, מכתב לחברי הוועדה ובו הוא מבקש מהם לאשר את התקנות.

במכתב כתב זינגר: "אוזלת היד אל מול חברה שנוקטת בצעדי חרם, פוגעת בכוח ההרתעה של ישראל ותוביל לא רק לפגיעה אנושה בבן אנד ג'ריס ישראל, אלא גם בעסקים רבים נוספים בעתיד. אני פונה אליכם בשמי ובשם 169 עובדי מפעל בן אנד ג'ריס ישראל אשר שוכן בפריפריה, ובשם מאות משפחות נוספות המתפרנסות מהמפעל, ועלולים להיפגע עם סיום החוזה. בכוחכם לסייע לי ולעובדי המפעל ולחזק את כוח ההרתעה של ישראל. אשרו את חוק החרם ואפשרו למדינת ישראל להשיב לחברה המחרימה כגמולה."

אבי זינגר מנכ"ל בן אנד ג'ריז ישראל. אריק סולטן,
אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של בן אנד ג'ריס ישראל/אריק סולטן

"הדרישה מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי"

ברקע הדברים, לפני 3 שבועות, בן אנד ג'ריס ישראל הגישה תביעה בארה"ב כנגד יוניליוור העולמית: "דרישתכם מאבי זינגר לא למכור בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון מנוגדת לחוק הישראלי והאמריקאי".

בתביעתו דורש אבי זינגר מבית המשפט בארה"ב להכיר בדרישת יוניליוור העולמית כדרישה כבלתי חוקית ובכך לאפשר לזינגר להמשיך לייצר ולהפיץ מוצרי בן אנד ג'ריס בכל רחבי מדינת ישראל.

זינגר אמר בעקבות החלטת מדינת קולורדו: "אני נרגש מהגיבוי ברחבי העולם ועל הצטרפותה של מדינת קולורדו לרשימת המדינות המפעילות סנקציות מיידיות וכואבות כנגד יוניליוור הנושאת באחריות המלאה לחרם. כולי תקווה שכנסת ישראל תאשר את תקנות חוק החרם ותיישם את מה שהיא דורשת מהעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully