וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחס בין משרות פנויות לדורשי עבודה: הטוב מאז 2009

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 16:39

שירות התעסוקה: כ-163 אלף דורשי עבודה נרשמו בפברואר בשירות התעסוקה. זהו מספר הזהה למספר הנרשמים ערב פרוץ משבר הקורונה. עוד עולה מהנתונים כי מתקיים יחס של 1.1 בלבד בין מספר דורשי העבודה למספר המשרות הפנויות

שירות התעסוקה מפרסם היום את דופק שוק העבודה המסכם את מגמות התעסוקה שאפיינו את חודש פברואר 2022, ולפיו מספר דורשי העבודה הרשומים בשירות התעסוקה זהה למספרם ערב משבר הקורונה ועמד בפברואר על 163.8 אלף בלבד.

מדובר במספר הנמוך ב- 2.9% בהשוואה לחודש ינוא,ר אז עמד מספרם של דורשי העבודה על 168.8 אלף. עם זאת, בשירות התעסוקה מציינים כי שיעור השינוי היה נמוך מזה שהתחולל בין ינואר לדצמבר שעמד על כ-5% ויתר על כן - הירידה במספר דורשי העבודה בין ינואר לפברואר הייתה נמוכה משמעותית מזו שנרשמה בין דצמבר לינואר, ועמדה החודש על כחמשת אלפים דורשי עבודה.

במהלך חודש פברואר נרשמו בשירות התעסוקה 23,402 דורשי עבודה חדשים, לרבות מחדשי רישום, היקף נמוך מזה שנודע בחודש הקודם שעמד אז על 29,323. כמו כן, במהלך פברואר 27,632 דורשי עבודה סיימו את זכאותם וירדו ממצבת דורשי העבודה הפעילים.

ככלל, נתוני החודשים האחרונים מלמדים על התמתנות שיעורי הירידה במספר דורשי העבודה, שמקורה במיצוי גל הירידה ברישום שנבע מהפסקת הזכאות הגורפת לדמי אבטלה לבני 45 ומעלה באוקטובר האחרון.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
טפסי דמי אבטלה בקורונה. תמו השפעות המגפה על שוק העבודה/יואב איתיאל

יותר נשים מגברים, יותר ערבים מיהודים

עוד עולה מהנתונים כי מתקיים יחס של 1.1 בלבד בין מספר דורשי העבודה למספר המשרות הפנויות, הנמוך ביותר מאז 2009: בראשית 2021 על כל משרה פנויה התמודדו כ- 12 דורשי עבודה, ואילו בפברואר 2022 התמודדו 1.1 בלבד. מדובר ביחס הטוב ביותר מאז 2009, וטוב בהרבה גם מזה שנרשם בישראל ערב המשבר (1.7). משמעות הדבר, לכאורה, שבפני דורשי העבודה עומדות אפשרויות תעסוקה רבות יותר מבעבר.

בכל הנוגע התפלגות דורשי העבודה לפי מגדר אין שינוי, כמו לפני המשבר ובמהלכו, כך גם לאחריו - נשים מוסיפות להוות רוב בקרב דורשי העבודה ושיעורן עמד על 52.5% כך גם לגבי התפלגות דורשי העבודה לפי אשכולות חברתיים-כלכליים. בדומה לינואר, גם החודש נרשמה עלייה קלה בקרב אשכולות הקצה לעומת ירידה באשכולות הביניים.

עם זאת ישנו שינוי קל בהתפלגות דורשי העבודה לפי קבוצות אוכלוסייה. שיעור הערבים בקרב דורשי העבודה ירד ב 0.15 נקודות האחוז בהשוואה לחודש הקודם, אך שיעורם מוסיף להיות גבוה משמעותית משיעורם באוכלוסייה ועמד על 35.3%, בדומה לתמונת המצב בינואר.

עוד שינוי קל נרשם ביחס להתפלגות דורשי עבודה לפי משלחי יד: נעצרה מגמת העלייה בשיעור בעלי המיומנויות הנמוכים שאפיינה את החודשים האחרונים, אך בשירות מעריכים כי אין זה מלמד בהכרח על חזרתם לעבודה וייתכן מאוד שהופסקה זכאותם וטרם שבו למעגל העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully