וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמנון שהפך ליוניקורן: RapidAPI שווה מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 15:05

חברת RapidAPI השלימה גיוס של 150 מיליון דולר לפי הערכת שווי של מיליארד דולר בהובלת סופט בנק, במטרה לאפשר למפתחים לחדש ולבנות תוכנה מהירה יותר באמצעות ממשקי API. ההון יאפשר לחברה להציג כלי API חדשים למיליוני מפתחים ולקוחות עסקיים

חברת RapidAPI, ספקית ה-API Hub הגדול בעולם המאפשר למיליוני מפתחים ועסקים לאתר, להתחבר ולנהל אלפי כלי API, הכריזה היום על השלמת גיוס D בהיקף של 150 מיליון דולר לפי הערכת שווי של מיליארד דולר.

את הסבב הוביל משקיע חדש, סופט בנק (SoftBank), בהשתתפות קומרה קפיטל (Qumra) וסיטי ונצר'רס (Citi Ventures), וכן רבים מהמשקיעים הנוכחיים בחברה הכוללים את קרן ויולה צמיחה (Viola Growth), M12- קרן ההשקעות של מייקרוספוט, קרן גרוב הישראלית של דב מורן ((Grove Ventures, גרין ביי (Green Bay) וקרן אנדריסן הורוביץ' (Andreessen Horowitz).

RapidAPI תקצה את הכסף שגויס להמשך הרחבת פלטפורמת ה-API Hub שלה תוך הוספת יכולות נוספות אשר יסייעו למפתחים ליצור ולשתף ב-APIs, זאת לאחר השקת כלי API Testing ורכישת כלי פיתוח API בשם Paw. ראפיד רשמה גם אימוץ נרחב על ידי חברות המובילות בעולם המדורגות ב- Global 2000 ותשתמש במימון כדי להגדיל את בסיס הלקוחות שלה על ידי הרחבת יכולות עסקיות מרכזיות, לרבות ממשל וניהול.

אידו ג'ינו, מייסד ומנכ"ל ראפיד פיי. Damian Marhefka,
אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד :RapidAPI/Damian Marhefka

הלגו של האפליקציות

אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד RapidAPI: "המגפה והשינוי המהיר לו גרמה בשנתיים האחרונות חייבו כמעט כל חברה להפוך במהירות לשחקן דיגיטלי. כבר לא מדובר במשהו שנחמד שיהיה ,אלא מדובר בכלי הישרדותי. הדבר הוביל לביקוש עצום ובשל כך למחסור במפתחים, גורמים אשר מעכבים את יכולת הארגון להשקיע באופן מלא ביוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. כתוצאה מכך, חברות מחפשות APIs וכלים דוגמת RapidAPI על מנת לממש את יתרונות הפרודוקטיביות והחדשנות הנובעים מדיגיטציה של הארגון שלהם."

נטהלי רפואה שותפה מנהלת בויולה צמיחה: "חברת RapidAPI, בהובלת אידו ג'ינו, בונה כיום את אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם עם פוטנציאל שוק עצום, שכן הטרנספורמציה הדיגיטלית מאיצה את הצורך של חברות בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים באפס זמן . כלכלת ה-API היא כח שדוחף ארגונים לחדשנות. הצטרפנו לסבב הגיוס שנעשה לפני כשנתיים בשיא הקורונה ובתקופה של חוסר וודאות, והיום אנחנו שמחים להגדיל את ההשקעה שלנו בחברה לצד כמה מהמשקיעים הגדולים בעולם".

"הביקוש לפתרונות דיגיטליים וחדשנות בתוכנה גוברים במהירות רבה, ובהיעדר של מספיק מפתחים בשוק התעסוקה, העולם זקוק ל-APIs כדי להמשיך לבנות תוכנות," אמר נגראג' קשיאפ, שותף-מנהל בסופט בנק. "אנו מאמינים ש-RapidAPI ממלאת תפקיד קריטי בתמיכה בכלכלת ה-API וכי הציגה צמיחה וביצועים מרשימים לקידום אימוץ הטכנולוגיה על ידי מפתחים והגדלת היצע ה-APIs. אנו נרגשים לחבור לאידו ג'ינו והצוות במטרה לתמוך בחזון שלהם להוביל את תחום פיתוח התוכנה המודרנית."

APIs - פותרים את המחסור במפתחים
ככל שחברות מכירות בחשיבות ההאצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית ואת היכולות מבוססות התוכנה שלהן, הן פונות יותר ויותר להשקעות בפיתוח תוכנה. יחד עם זאת, מחסור במפתחי תוכנה בשילוב הקושי בגיוס עובדים בשוק התעסוקה הנוכחי, מגבירים עוד יותר את האתגר העומד בפני ארגונים המבוססים על מהנדסים אשר רוצים לגדול. כתוצאה מכך, חברות רבות מחפשות כלים, דוגמת APIs , כדי לגשר על המחסור שלהן במפתחים.

המחסור במפתחים האיץ את ההתרחבות המהירה של כלכלת ה-API - אשר צומחת כיום בשיעור של 63%. כלי APIs המספקים מגוון פונקציות, אותן יכולים המפתחים לשתול באפליקציות שלהם ממש כמו בנייה בלבני "לגו", חוסכים למפתחים זמן קריטי בעת הוספת פונקציות נפוצות לאפליקציות שלהם, דוגמת טעינת כרטיסי אשראי, משלוח הודעות או שליפת נתוני מיקום.

סקר שערכה RapidAPI בקרב מנהלים ומקבלי החלטות מצא שכמעט כל המשיבים (98%) סבורים ש-APIs מהווים מרכיב חיוני בטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון שלהם ו-97% מסכימים שביצוע יעיל של אסטרטגיית API היא חיונית להבטחת ההכנסות והצמיחה העתידיות של ארגונים. סקר שערכה בקרב מפתחים מצא כי רוב המפתחים (68.5%) העידו כי ב-2022 הם יסתמכו יותר על APIs בכל פרויקטי הקידוד.

על בסיס ההתמקדות הגוברת בכלי APIs , חברת RapidAPI הרחיבה את קהילת המפתחים שלה ל-4 מיליון והגדילה את צפי ההכנסה השנתי (ARR) שלה ביותר מ-100%. הצמיחה בהכנסות של RapidAPI נבעה ממשתמשים עצמאיים שנרשמו לשירות של RapidAPI ו-Global 2000 אשר אימצו במהלך אסטרטגי את RapidAPI כ-API Hub הפנימי שלהן.

מפתחים עצמאיים ממנפים את היכולות של RapidAPI לשימוש ב-APIs בתשלום וכן כדי להקים חללי עבודה פרטיים המשתמשים ב-RapidAPI for Teams כאשר הם יכולים לשתף פעולה ב-API ושירותי מיקרו פנימיים.

בשנת 2021 בלבד, יותר מ-25,000 מפתחים חדשים נרשמו לתוכניות RapidAPI בתשלום. לקוחות עסקיים מקימים API hub פנימי באמצעות RapidAPI, בו כל המפתחים יכולים לפרסם ולצרוך APIs. הגישה הקלה יותר ל-APIs מאפשרת לחברות לפרק סילוסים, להאיץ את המעבר לפעילות דיגיטלית ולקצר את ה-"time to market" של יוזמות חדשות.

RapidAPI נהנתה מאימוץ מהיר במגזרים עסקיים רבים, ביניהם שירותים פיננסיים, תחבורה, אנרגיה וקמעונאות. RapidAPI כמעט שילשה את כמות הלקוחות הרשומים והמשתמשים בפלטפורמה שלה ב-2021 ומתכננת להמשיך לצמוח בקצב הזה גם ב-2022.

כדי לתמוך ולהאיץ עוד יותר את בסיס הלקוחות המורכב ממפתחים ועסקים, RapidAPI הרחיבה את צוות ההנהלה שלה במנהלים מנוסים מתעשיות ה-API והתוכנה, ביניהם Vijay Gill, סמנכ"ל הנדסה בכיר, Wade Wegner, סמנכ"ל מוצר בכיר ו-Mark Gurvis, סמנכ"ל מכירות בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully