וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: התמתנו העליות בעקבות דברי בליקס באו"ם; דל מזנקת ב-8% בעקבות הדו"חות הטובים

רן דוידוב

14.2.2003 / 23:42

דברי בליקס היו דו משמעיים - ציין כי עיראק הגבירה שיתוף הפעולה אך טען שטרם הסבירה להיכן נעלמו חומרי לחימה אסורים; בעקבות דל רושמות יצרניות המחשבים עליות



ההתלהבות הראשונית מדברי בליקס שהביאה לעליות של כ-1.5% במדדים המובילים דעכה במהרה. הדאו ג'ונס והאס אנד פי 500 נסחרים ללא שינוי ומדד הנאסד"ק עולה ב-0.5% בלבד. שר החוץ הבריטי עלה לדוכן הנאומים באו"ם, ושב וטען כי עיראק לא ממלאה את מחויבויותיה לאו"ם וקבע שרק שינוי דרמטי בהתנהגות המשטר העיראקי תביא למניעת מתקפה צבאית.



האנס בליקס אמר בנאומו כי עיראק הגבירה מעט את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם, ובירך את החלטת סדאם חוסיין לפרסם צו נשיאותי האוסר על שימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו, לא מצאו פקחיו כל עדות לקיומו של נשק להשמדה המונית, להוציא מספר ראשי נפץ ריקים שהושמדו.



עם זאת, אמר בליקס כי עיראק טרם מסרה הסבר הולם להיעלמותם של אלפי טונות של כימיקלים מסוכנים וחומרים ביולוגיים, לרבות גז עצבים VX וחיידקי אנתרקס. בליקס אמר כי משימת הפקחים אינה לאתר נשק זה, אלא עיראק היא שצריכה לספק את התשובות ולסייע בעבודתם.



סיבה נוספת לדאגה למשקיעים היתה מדד סנטימנט הצרכנים שנפל לשפל של תשע שנים וחצי. המדד של אוניברסיטת מישיגן נפל במחצית הראשונה של פברואר ל-79.2 מ-82.4 בינואר. הירידה היתה חריפה בהרבה מן התחזיות ועלולה להעיד על היחלשות הצריכה הפרטית בארה"ב בחודשים הקרובים.



מנגד, זינקה התפוקה התעשייתית בארה"ב ב-0.7% בינואר לעומת דצמבר, מול תחזית לעלייה של 0.4%. עיקר הגידול נסמך על תעשיית הרכב. בניכוי ייצור מכוניות חדשות רשמה התפוקה עלייה של 0.1% בלבד, לאחר שהיתה ללא שינוי בדצמבר. ינואר היה החודש השלישי ברציפות בו הוגדלה התפוקה התעשייתית בארה"ב. בנפרד, נרשמה עלייה במלאי העסקי בדצמבר.



יצרנית המחשבים דל מזנקת בכ-8% לאחר שרשמה עלייה של 25% ברווח הרבעוני. החברה דיווחה על רווח של 603 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-31 בינואר, לעומת רווח של 456 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה העליונה רשמה החברה צמיחה מרשימה של 21% בהכנסות ל-9.7 מיליארד דולר.



בשנת הכספים כולה רשמה דל רווח נקי של 2.12 מיליארד דולר והכנסות שיא של 35.4 מיליארד דולר. דל דיווחה כי מכירות יחידות המחשבים צמחו ב-25% ברבעון כשבשוקי סין, יפאן, גרמניה וצרפת, צמחו המכירות ב-39% בממוצע.



בעקבות דל רושמות יצרניות המחשבים עליות: HP עולה ב-2.1%; וסאן ב-3.2%.



AOL-טיים וורנר הכריזה על ביטול מגעים למיזוג רשת הכבלים CNN עם ערוץ החדשות ABC ניוז של חברת דיסני. ההחלטה מביאה לקצם חודשים רבים של משא ומתן בין שתי חברות המדיה ליצירת ערוץ חדשות מרכזי בעל הכנסות של יותר מ-1.6 מיליארד דולר בשנה. מנייתה עולה ב-0.6%.



ביוג'ן רושמת ירידה של 2% לאחר שתיקנה כלפי מטה את רווחי הרבעון הרביעי בעקבות תשלום למתחרה שרינג בעקבות סכסוך משפטי. ביוג'ן הורידה את הרווח המדווח ל-41 מיליון דולר, לעומת רווח מדווח קודם של 81 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully