וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטחון תזונתי: הדוחות הנפלאים של יבואני וקמעונאי המזון

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 10:36

בצל המחלוקת על מי גוזר עלינו את הקופון בדרך אל הקופה, מתפרסמים היום שלושה דוחות כספיים לשנת 2021, מהם עולים רווחים נאים למרכזי הקניות של רני צים, רשת טיב טעם וכן לדיפלומט, מיבואניות המזון הגדולות בישראל.

ענף המזון בישראל - מייצור, דרך יבוא ועד לקמעונאות, הפך למקור נהדר לרווחים. לא מעט משקיעים מנסים להיכנס ולהשתלב בו, בין אם באמצעות רכישת מניות של רשתות הקמעונאיות הציבוריות או דרך רכישת חברות שפועלות בתחום.

דוגמא טובה לכך ניתן לראות בשלושה דוחות שמתפרסמים היום - שניים של גופים קמעונאיים: מרכזי הקניות של רני צים (פסגות) ורשת טיב טעם, במקביל לפרסום דוחות דיפלומט, מהיבואנים והמפיצים החזקים בענף המזון בישראל.

נעם וימן מנכ"ל דיפלומט. קרן בן ציון,
נעם וימן, מנכ"ל דיפלומט. למרות חקירת רשות התחרות, מסכם שנה מצוינת/קרן בן ציון

דוחות דיפלומט

ההכנסות בשנת 2021 הסתכמו בכ-2.74 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.70 מיליארד שקל בשנת 2020. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בהיקף המכירות, בגאורגיה, בניו זילנד בישראל ובקפריסין וכן מהשפעת הפרשי תרגום חיוביים, בקיזוז חלקי עם הירידה בהכנסות בדרום אפריקה בעקבות עדכון מודל העבודה עם פרוקטר אנד גמבל, עליו דיווחה החברה בעבר. בנטרול השפעת הפרשי התרגום החיוביים, הצמיחה בהכנסות בשנת 2021 עמדה על שיעור מתון יותר של כ-1.0%.

הרווח הגולמי בשנת 2021 נאמד בכ-574 מיליון שקל, בהשוואה לכ-538 מיליון שקל בשנת 2020.

הרווח התפעולי של החברה בשנת 2021 הסתכם בכ-128 מיליון שקל, בהשוואה לכ-121 מיליון שקל בשנת 2020.

בשורה התחתונה, חברת דיפלומט סיכמה את שנת 2021 עם גידול של כ-20% ברווח הנקי שהסתכם בכ-89.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74.5 מיליון שקל בשנת 2020. העלייה ברווח נבעה, בין היתר, משיפור בשיעור הרווח הגולמי, וכן מקיטון בהוצאות המימון נטו, בעיקר בעקבות הירידה בהיקף החוב הפיננסי ומשינויים בהפרשי שע"ח.

טיב טעם סניף רמת החייל. שלומי יוסף,
טיב טעם, אחד מסניפי הדגל ברמת החייל. סוגרת שנה מצוינת ומוכיחה שיש מקום לרשת לא כשרה בענף המזון בישראל/שלומי יוסף

דוחות טיב טעם

קבוצת טיב טעם מסכמת את שנת 2021 עם צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים: ההכנסות בשנת 2021 הסתכמו בכ- 1,594.6 מיליון שקל לעומת כ-1,579.1 מיליון שקל בשנת 2020. הפדיון והפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות בשנת 2021 עלו בכ- 4.2% ובכ-3.9%, בהתאמה, בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בשנת 2021 גדל בכ- 8.7% ביחס לשנה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 112.6 מיליון שקל.

הרווח בשנת 2021 גדל בכ- 14.2% ביחס לשנה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 70 מיליון שקל. גם
מועדון הלקוחות גדל בכ- 28% ביחס לאשתקד וכולל כ- 433 אלף חברים.

בעקבות התוצאות, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של כ- 4.6 מיליון שקל לבעלי המניות.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו מסכמים את שנת 2021 עם שיפור בכל הפרמטרים בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה. הגידול נובע מפירות תהליכי עומק שביצענו בשנתיים האחרונות הכוללים את שינוי תפיסת המחיר והוזלת כ 3,000 מוצרי פארטו, פתיחת סניפים, חיזוק פעילות האון ליין ומועדון הלקוחות.

בנוסף, סגירת קטגוריות הפסדיות במגזר התעשייה נתנה את פירותיה ובנטרולם אנו רואים צמיחה מרשימה במגזר התעשיה ושיפור ברווחיות, על אף הירידה במחזור עקב סגירת הפעילויות. במהלך השנה נרשמה עליה בפדיון ובפדיון למ"ר בחנויות זהות ואנו ממשיכים בשמירה על שיעור רווח תפעולי שהוא מעל לממוצע בענף.

הרבעון הרביעי של השנה ביחס לרבעון המקביל הושפע מעיתוי חגי תשרי אשר ברבעון המקביל, מרביתם התקיימו ברבעון הרביעי ואילו השנה אלו נפלו ברבעון השלישי. כמו כן הרבעון הרביעי, אשתקד, היה בלב הקורונה, דבר שהביאו לתוצאות יוצאות דופן במכירות וברווח, החורגות מן הממוצע בשנת 2020 כולה.

טיב טעם תמשיך לבסס את מעמדה וצמיחתה, תוך פיתוח מנועי הצמיחה בתחומי הליבה, קמעונאות ותעשייה, הכוללים חיזוק מועדון הלקוחות, חיזוק פעילות האון ליין, פתיחה מסיבית של סניפים חדשים במקומות אסטרטגיים ובמגזר התעשייה המשך התמקדות בקטגוריות הרווחיות וקליטת פעילות חברת ש.י.אורן מעדני בשר (מותג "זילבר" ) שנרכשה ע"י הקבוצה (ממתין לאישור רשות התחרות).

רני צים. מאיר אדרי,
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות. לרשת מרכזי הקניות אחיזה חזקה ונרחבת במגזר הערבי/מאיר אדרי

דוחות רני צים מרכזי קניות

גם רני צים מרכזי קניות מסכמת את 2021 עם תוצאות שיא - שיפור חד בכל הפרמטרים ועלייה חדה ברווח הנקי. ביצועי הרשת מסקרנים במיוחד, לאור האחיזה הנאה שיש לה במגזר הערבי בישראל, כך שהיא מבטאת היטב תהליכים שעוברים על מגזר זה.

הרווח הנקי ב-2021 גדל פי 3 לשיא של כ-105.6 מיליון שקל. מתחילת 2022 חנכה החברה מרכזים מסחריים בגני תקווה ובטירה. ברבעון הרביעי ל-2021 הרווח הנקי טיפס ב-113% לכ-44.5 מיליון שקל.


רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות: "אנו מסכמים את 2021 עם תוצאות חזקות ומציגים רווח נקי של כ-105 מיליון שקל, ובכך למעשה עמדנו בתחזיות שהצגנו, ואף מעבר לכך. אנו ממשיכים לפעול על פי החזון העסקי שלנו, שיבטיח צמיחה מואצת לחברה, וכבר אנו נמצאים בתנופת פעילות אדירה בכל החזיתות. מתחילת 2022 חנכנו מרכזים מסחריים בגני תקווה ובטירה, שניהם בתפוסה המתקרבת ל-100% ויחד עם שלב א' בכפ"ס, שייפתח השנה, נגיע ל-10 מרכזים פעילים, ואנחנו ממשיכים לפעול להרחבה והשבחה של הפעילות. לאחרונה מכרנו 50% מזכויותינו בפרויקט בהקמה בכפ"ס תוך הצפת ערך והכנסת שותפים איכותיים.

אנחנו נמצאים בשלבי הקמה של מרכזי מסחר בהיקף כולל של למעלה מ-95,000 מ"ר תוך שאנחנו מתקדמים בהתאם לתוכניותינו ואף מקדימים אותן. במקביל התחלנו לפעול בתחום הייזום למגורים בחברה הערבית, ואנחנו בוחנים כניסה לתחומים נוספים ובהם תחומי הלוגיסטיקה וחוות השרתים, שאנו רואים כמשלימים לתחום פעילותינו".

אבישי אברהם, מנכ"ל צים מרכזי קניות: "בשנת 2021 שיפרנו באופן ניכר את כל הפרמטרים התפעוליים של החברה, ואנו פועלים על פי תכנית עבודה ברורה להרחבת פעילותינו באופן משמעותי גם בשנים הבאות. בחברה הערבית פתחנו לאחרונה את המרכז המסחרי בטירה, כאשר בהמשך, בתחילת שנת 2023 אנו צפויים לפתוח גם את המרכזים החדשים ברהט ובטייבה. ולאחריהם נפתח גם את המרכז בטמרה ובשנת 2024 את השלב השני של המרכז באום אל פאחם.

בתחום המרכזים השכונתיים, פתחנו לאחרונה את המרכז בגני תקווה שכבר עתה הופך לאבן שואבת לתושבי כל הסביבה, והתקשרנו בהסכם לרכישת קרקע נוספת הסמוכה למרכז, על מנת להרחיבו. לפני מספר חודשים התקשרנו במערך הסכמים לרכישת 50.01% מהזכויות במרכז מסחרי בהקמה 'אונו סנטר' בשטח של כ-18,000 אלף מ"ר הממוקם באזור המתאפיין בתנופת פיתוח משמעותית. נמשיך להשביח את נכסינו הקיימים ולהרחיב את פעילותינו. לחברה גמישות פיננסים גבוהה ואנו בוחנים כל העת הזדמנויות עסקיות כדי להרחיב את פעילותינו ולהציף ערך למשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully